ولایتی در نشست خبری:

همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز هشتم بهمن برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی از برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام با حضور گسترده نخبگان علمی، دینی و سفرای کشورهای خارجی در تاریخ 8 بهمن ماه در شهر مقدس قم خبر داد....

هادی نیوز:  علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری کنگره جهانی مقابله با جنگ‌های افراطی و تکفیری که با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد از برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام با حضور گسترده نخبگان علمی، دینی و سفرای کشورهای خارجی در تهران در تاریخ 8 بهمن ماه در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: سال گذشته برای اولین بار با ابتکار آیت‌الله مکارم شیرازی این اجلاس تشکیل شد و گامی بود که علما و مراجع تقلید در مقابل جریان‌های تکفیری احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: مقابله آرمانی و ایدئولوژیک یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با جریانات تکفیری است چراکه این گروه‌ها با فریب دادن افکار مختلف قصد تحمیل افکار خود را به مردم و به ویژه مسلمانان دارند.

ولایتی تصریح کرد: ریشه این ماجرا در وهابیت و عربستان سعودی است که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی آنها را حمایت می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه امواج بیداری اسلامی قرن به قرن و سال به سال گسترش می‌یابد، تصریح کرد: ایران پرچمدار بیداری اسلامی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ما آثار اولین موج جدید بیداری اسلامی را در تونس و سپس مصر و یمن دیدیم و در سوریه عده‌ای از افراد منحرف که تحت عنوان سلفی حمایت کردند و امروز شاهد فاجعه‌ای عظیم در سوریه هستیم که این امر خطر عمده برای جهان اسلام محسوب می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به نقش خطیر علما و مراجع در شناساندن خطر گروه‌های تکفیری به مردم تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری این همایش مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی به نتایج برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج همایش استقبال بیش از 300 نفر از علمای خارج کشور و 700 نفر از علمای داخل کشور بود که این امر نشان‌دهنده وجه مشترک دیدگاه‌ها برای مبارزه با جریانات تکفیری است.

ولایتی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یکی از حامیان تفکر تکفیری و انحرافی است که جزو اجزای تشکیل دهنده این تفکر انحرافی نیز محسوب می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به اقدامات کشورمان برای مبارزه با جریان‌های تکفیری در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با این جریانات در کشور عراق و سوریه انجام داده است، در صحنه‌های سیاسی و دفاعی بوده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اجلاس‌های وین و نیویورک حرکت سیاسی مقابل جمهوری اسلامی ایران است و حمایت جمهوری اسلامی ایران مبارزه ضد عملکرد کشورهایی همچون عربستان سعودی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات جمهوری آذربایجان اشاره و اظهار داشت: برخی از مردم این کشور بدون کسب اجازه از حکومت آذربایجان جذب داعش شدند و این خطری برای کشور همسایه ما محسوب می‌شود.

ولایتی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به جمهوری آذربایجان در جهت مبارزه با جریان‌های تکفیری خبر داد و گفت: ما باید در مقابل طرح‌های جدید جریان‌های تکفیری چاره‌ جویی کنیم چرا که تاثیرات آن در درازمدت مشخص خواهد شد.

وی به آینده گروه‌های تکفیری و تاثیر برگزاری این همایش‌ها در مبارزه با گروه‌های تکفیری اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی ما در هر نقطه‌ای که بتوانیم برای این هدف کمک می‌کنیم و حکومت‌های جهان اسلام، کسانی که اهل فکر هستند و از اسلام عقلانی پیروی می‌کنند و ممکن است صدای مراجع را بشنوند حتما پاسخ مثبت خواهند داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه محافل آزاد اروپا و غرب به دنبال عقلانیت هستند، تصریح کرد: وجه مشترک همه ادیان عقلانیت است و زمانی که یک دعوت عقلانی صورت بگیرد قطعا مخاطبین خاص خود را خواهد داشت لذا ما امیدواریم که موج ضد افراطی گری و وهابی که در جریانات القاعده و داعش شاهد افول آنها هستیم به انزوا بروند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در ترکیه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و تفرقه افکنی میان آن‌هاست.

ولایتی به نقش مردم کرد کشورهای عراق و سوریه در مبارزه با جریان‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: ما از ابتدای مبارزات مردم کرد در عراق علیه حاکمیت صدام از کردها و آقایان بارزانی و طالبی حمایت کردیم و به آنچه در کوبانی اتفاق افتاد مخالف هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما از مبارزه مردم کرد سوریه علیه داعش حمایت می‌کنیم و تاریخ برادران کرد ما چه در عراق و چه در سوریه نشان داده که هیچ گاه آنان تحت القائات بیگانگان قرار نمی‌گیرند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.