سردار نقدی:

آمریکا با دزدی نفت ادامه حیات می‌دهد/ تقدیر از خدمات بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج جامعه پزشکی هنوز روحیه دوران دفاع مقدس خود را حفظ کرده و ارزش های زیادی را در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم خلق کرده است...

هادی نیوز: سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در سخنانی گفت: اقتصاد آمریکا یک اقتصاد ورشکسته است که با انحصارطلبی دانش، دزدی از چاه‌های نفت کشورهای اسلامی و سایر منابع کشورهای تحت سلطه، خود را سرپا نگه داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باتوجه به جهانی شدن اقتصاد که حالت رقابتی ایجاد کرده بخش عمده‌ تولید از آمریکا کوچ کرد؛ دیگر هیچ تولیدی در آمریکا به صرفه نیست زیرا انرژی، نیروی انسانی، مواد اولیه، راه های رساندن کالا به بازار و تقریبا همه چیز در آمریکا گرانتر از همه جای دنیاست؛ یعنی تمام عواملی که در تولید دخالت دارند در آمریکا گرانتر است و تولید به صرفه نیست.
وی ادامه داد: بنابراین آمریکا توان رقابت خود را در بازار از دست داده‌ است و با دزدی نفت به بهانه‌های مختلف مانند آزادسازی کویت، و دزدی از چاه‌های نفت لیبی – کشوری که بدون دولت است و معلوم نیست چاه های نفت آن به دست کیست- ادامه حیات می دهد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بدهی خارجی 20 هزار میلیارد دلاری آمریکا که با گذر هر روز دو و نیم میلیارد دلار به آن اضافه می شود؛ گفت: یک سراشیبی تند روبه سقوط در اقتصاد آمریکا دیده می شود؛ غیر از این دزدی ها تنها عاملی که اقتصاد آمریکا را نگه داشته است انحصارهای علمی است به طوریکه به دیگر کشورها حق تولید نمی‌دهند تا بتوانند تولیدات خود را با قیمت های چندهزار برابری بفروشند.
باید با انحصارطلبی آمریکا در حوزه‌ پزشکی مبارزه کنیم
وی گفت: مثلا دارویی که ترکیباتش از طبیعت به دست می آید و قیمت آن نیز گزاف نیست توسط آمریکا به چند برابر قیمت فروخته می شود؛ این مساله نه تنها در دارو بلکه در صنایع تسلیحاتی، هواوفضا و غیره آمریکا نیز صدق می‌کند؛ به هرحال، آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند سایر کشورها در مباحث غیرنظامی ورود پیدا کنند؛ نمونه آن ساخت هواپیمای ایرباس توسط اروپا است که هنوز 40 درصد آن وابسته به آمریکاست؛ با این انحصارطلبی آمریکا، در حوزه‌ پزشکی که دارو است، باید مبارزه کنیم.
سردار نقدی، گفت: یقین دارم همه آنچه از تجهیزات و کالاهای خارجی پزشکی که در ایران استفاده می کنیم قابل ساخت در کشور است و بسیج جامعه پزشکی باید مقتدرانه وارد کار شود و حتی از دولت در این خصوص مطالبه کند.
وی در پایان جلسه گفت: من کاملا با جذب دانشجو از خارج از کشور و فعال کردن ظرفیت دانشگاه‌ها موافقم؛ مزیت رقابتی ما در منطقه در حوزه پزشکی است یعنی می توانیم به کانونی تبدیل شویم که از کشورهای منطقه برای دریافت خدمت پزشکی به ایران بیایند.
بسیج جامعه پزشکی ارزش‌های زیادی را در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم خلق کرده است
در ادامه، سردار نقدی طی گفت‌وگویی درخصوص تاثیر فعالیت‌های این سازمان بسیج جامعه پزشکی ازجمله برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور، گفت: بسیج جامعه پزشکی هنوز روحیه دوران دفاع مقدس خود را حفظ کرده و ارزش‌های زیادی را در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم خلق کرده است.
وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی یک الگوی الهام بخش برای خدمت رسانی به محرومین است و اقدامات ارزنده آن، بسیار جای تشکر و تقدیر دارد منتها انتظاری که از این جامعه داریم بسیار بیشتر است، به حدی که توقع ایجاد تحول در نظام سلامت کشور بر پایه بهداشت محوری را داریم.
سردار نقدی متذکر شد: برنامه‌های سلامت که اکنون در کشور برنامه‌ریزی شده، درمان محور است و اینها به نتیجه مطلوب نخواهند رسید و مشکلات کشور را بیشتر خواهد کرد؛ بنابراین ما باید حتما محور خود را عوض کنیم و این کار وظیفه بسیج جامعه پزشکی است.
وی عملکرد بسیج جامعه پزشکی را بسیار خوب ارزیابی کرد و آن را از قشرهای پیشرو خواند.

 خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.