دم خروس ادعاهای غرب!


   مؤسسه مطالعاتی و پژوهشی «بروکینگز» آمریکا به‌تازگی در گزارشی، با اشاره به تبعیض شدید، نرخ بالای بیکاری و محدودیت گسترده آزادی بیان در عربستان، درباره احتمال وقوع انقلاب در این کشور به‌شدت هشدار داد. در این گزارش آمده است: «تغییر انقلابی در پادشاهی عربستان، فاجعه‌ای برای منافع آمریکا خواهد بود. همان چالش‌های جمعیتی که انقلاب در مصر و یمن را در پی داشت، در مورد عربستان نیز صادق است و در صورت وقوع انقلاب در عربستان سعودی، سایر پادشاهان شبه‌جزیره نیز در معرض خطر خواهند بود... از آنجا که منافع آمریکا ارتباط نزدیک با آل‌سعود دارد، آمریکا گزینه فاصله گرفتن از خاندان آل‌سعود به‌منظور قرار گرفتن در جهت درست تاریخ را ندارد... اما در عین‌حال، آمریکا باید برای بدترین سناریوها برنامه‌ریزی کند...»
   نکات قابل توجه و تأمل این گزارش عبارتند از؛
   1- اعتقاد آمریکایی‌ها به وقوع انقلاب در عربستان و سقوط آل‌سعود؛ 2- شروع دومینوی سقوط حکومت‌های پادشاهی شبه‌جزیره در پی سقوط آل‌سعود؛ 3- آمریکا گزینه‌ای جز در کنار آل‌سعود ماندن ندارد؛ 4- آمریکا باید برای بدترین سناریو در عربستان(سقوط آل‌سعود) برنامه‌ریزی داشته باشد.
در حالی که در عصر حاضر دیگر کمتر کشوری را می‌توان یافت که در آن‌ها همچنان حاکمیت قرون وسطایی حاکم باشد، هستند کشورهایی که در آن، حکومت‌های مستبد همچنان در رأس هستند و کشورهای حوزه خلیج‌فارس اینچنینند؛ حکومت‌هایی که در آن‌ها، اقلیتی شاهزاده، بیشترین درآمدهای نفتی را در اختیار دارند و در عین‌حال، مردم آن‌ها در فقر و تبعیض به سر می‌برند و حتی حق اعتراض نیز ندارند.
   نکته جالب اینجاست که می‌بینیم همین کشورها(به‌ویژه عربستان و قطر) بیشترین کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تروریست‌های وارداتی به سوریه را برعهده دارند، آن هم برای کمک به آنچه که به گمان شاهان مستبد این کشورها، برای برقراری دموکراسی در سوریه(!) انجام می‌دهند. مضحک‌تر اینکه، حامیان غربی و صهیونیستی آنان که همواره شعار دموکراسی‌خواهی و آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهند، در برابر این همه تبعیض و دیکتاتوری رایج در این کشورها نه‌تنها سکوت کرده‌اند؛ بلکه حتی به‌شدت از آنان حمایت می‌کنند و جالب اینکه همین مؤسسه آمریکایی نیز در این خصوص چنین راهکار می‌دهد که آمریکا نمی‌تواند آل‌سعود مستبد را رها سازد، بلکه باید از آن حمایت کند. کشتار، سرکوب و دستگیری‌های گسترده هر روزه مردم مسلمان در بحرین، عربستان و... در سایه سکوت مرگبار دولتمردان غربی و صهیونیستی و در عوض، حمایت گسترده سیاسی، مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی از تروریست‌های وارداتی به سوریه، آنقدر رسواست که حتی صدای رسانه‌ها و سیاسیون و کارشناسان کشورهای غربی را نیز در آورده است. امروزه کمتر کسی در جهان باور دارد که غربی‌ها واقعاً دغدغه حقوق بشری و دموکراسی‌خواهی دارند. آنان فقط به منافع خودشان می‌اندیشند، همان گونه که در ادامه گزارش این مؤسسه نیز بدان اشاره می‌شود: «بی‌ثباتی‌های مداوم در عربستان موجب هرج و مرج در بازارهای جهانی نفت می‌شود و شکست اقتصاد رو به بهبود غرب را به‌دنبال خواهد داشت.»[!] واقعیت این است که دم خروس ادعاهای مردم‌دوستانه غرب، دیرزمانی است که بیرون زده است!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.