تعلل بانک‌های اروپایی در برقراری روابط به دلیل ترس از تنبیه آمریکا

سفیر ایران در برلین با بیان اینکه با گذشت ۴۵ روز از برجام، هنوز فعالیت‌ بانکی آن طور که باید و شاید شروع نشده است، گفت: تعلل بانک‌های اروپایی از برقراری روابط با ایران به خاطر ترس از تنبیهات آمریکاست...

هادی نیوز: علی ماجدی امروز در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در تهران با بیان اینکه باور این است که بعد از اجرای برجام، ایران باید در شبکه بین‌المللی تولید، تجارت، بانکداری و بیمه قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر ما در این شبکه قرار نگیریم، جایگاه واقعی را پیدا نخواهیم کرد و به توسعه واقعی نمی‌رسیم.

وی افزود: در 2 روز گذشته قرارداد انتقال تکنولوژی بین زیمنس آلمان و مپنا منعقد شد و با بسیاری از شرکت‌های آلمانی وارد فاز جدیدی از همکاری‌ شدیم.

سفیر ایران در آلمان با اشاره به تجربه خوب روابط ایران و آلمان گفت: با گذشت 45 روز از اجرای برجام،ما هنوز آن طور که باید و شاید فعالیت‌ بانکی را شروع نکرده‌ایم و دولت آلمان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این فعالیت‌ها آغاز شود.

وی با اشاره به نامه 2 روز پیش رئیس کل بانک مرکزی ایران به معاون بانک مرکزی آلمان گفت: در این نامه، دریافت و پرداخت بین بانک‌های ایران و بانک‌های آلمانی اعلام شد و مقرر شد تا 15 مارس بانک ملی هم به این شبکه بپیوندد.

ماجدی علت کندی برقراری روابط بانکی را ترس از تنبیهات آمریکا دانست و گفت: در حالی که از نظر مقررات بین‌المللی چنین مسئله‌ای وجود ندارد، اما همچنان این نگرانی‌ها دیده می‌شود؛ البته مشکلات نرم‌افزاری و تکنیکی وجود دارد که به راحتی می‌توان آن را حل کرد.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.