در نشست قاهره

وزرای خارجه عربی و اروپایی «ائتلاف مخالفان سوریه» را به رسمیت نشناختند

وزرای امور خارجه عربی و اروپایی در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای از ائتلاف جدید مخالفان سوریه استقبال کردند اما آن را به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه به رسمیت نشناختند.

به گزارش فارس به نقل از المنار، وزرای خارجه عربی و اروپایی در بیانیه قاهره تاکید کردند که توافق صورت گرفته در دوحه گام مهمی بود و از تشکیل ائتلاف ملی مخالف سوریه که بر اساس نشست معارضان سوریه در قاهره که تحت نظارت اتحادیه عرب برگزار شد، استقبال کردند.

این وزرا از تمامی طیف‌های معارض سوریه خواستند که به این ائتلاف بپیوندند تا این ائتلاف نیز به ایفای نقش خود برای تعامل با همه طیف‌های جامعه سوریه عمل کند.

وزرای شرکت‌کننده در این نشست همچنین بر حمایت کامل خود از ماموریت «اخضر ابراهیمی» تاکید کرده و از ائتلاف ملی سوریه خواستند تا گفت‌وگوی جامع با وی در راستای تلاش برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را آغاز کند.

وزرای خارجه عربی و اروپایی همچنین ضرورت انتقال سیاسی حقیقی بر اساس جدول زمانی تعیین شده از سوی شورای امنیت به گونه‌ای که خواسته‌های مشروع ملت سوریه برآورده شده و یک ساختار سازمانی انتقالی تشکیل شود، مورد تاکید قرار دادند.

این وزرا بار دیگر بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در چارچوب بیانیه صادره در تاریخ 30 ژوئیه گذشته به منظور توافق بر سر صدور قطعنامه شورای امنیت برای برقراری فوری آتش‌بس به گونه‌ای که برای همگان الزام‌آور باشد، تاکید کردند.

در زمینه قضیه فلسطین نیز در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به درخواست فلسطینیان برای دستیابی به کشور غیرعضو در سازمان ملل نشده است.

قرار است سومین نشست مشترک وزرای خارجه عربی و اروپایی سال 2014 در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.