اخبار کوتاه

...

«عملیات بدون تماس» استراتژی دشمن برای نفوذ

فرمانده نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت:"دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای مقابله با کشورمان یک استراتژی کلی به‌نام استراتژی «عملیات بدون تماس» را پیاده و حتی بارها و بارها از این طرح استفاده کرد، که به‌عنوان مثال در کشورهای آمریکای جنوبی هم موفق بوده است". امیر «پوردستان» افزود:"آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود در این استراتژی چندین مؤلفه دارند که یکی از این مؤلفه‌ها «عملیات روانی» است که‌این عملیات را بسیار وسیع و با عامل‌های مختلف انجام می‌دهند. همچنین یکی دیگر از کارهایی که در عملیات بدون تماس انجام می‌دهند «محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی» است". (مهر)

حلقه پدافند در زنجیره دفاعی کشور در اولویت است

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه، تأکید کرد:"امروز در زنجیره دفاعی کشور حلقه پدافند در رآس و اولویت است و مابه‌عنوان سپاه پاسداران، توان و انرژی مناسب به حوزه پدافند اختصاص داده‌ایم و معتقدیم چون این تدبیر مقام معظم رهبری است، مسئولیت و محوریت در امور پدافند هوایی با قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش است و همه نیروها در پشتیبانی از پدافند هوایی باید آماده باشند، ما هم در بخش تحقیقات، فنی و عملیات این اعلام آمادگی را کرده‌ایم و حمایت می‌کنیم و ارتباط خوبی بین ما برقرار است". (برنا)

رد ادعاي «عصمت استراتژیک ولی فقیه»

در ماه‌های گذشته بحثی با عنوان «عصمت استراتژیک ولی فقیه» از سوی برخی فضلای حوزه علمیه قم و خطبای تهران مطرح شد که به محل چالش کارشناسان دینی تبدیل شد. پس از ارایه نقدهای مستدل از سوی کارشناسان، مطرح کنندگان عصمت استراتژیک این جمع‌بندی را به‌عنوان نظر صواب پذیرفته‌اند:"به‌کار بردن کلمه «عصمت» به هر معنایی در مورد «ولی فقیه» جایز نیست. عصمت تنها متعلق به پیامبران الهی (صلوات‌الله علیهم اجمعین) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) است. اما «تسدید» (قول محکم و استوار) و «هدایت و راهنمایی الهی» برای فرد یا جمعی که در راه خدا تلاش می‌کنند، طبق مفاد آیات قران کریم (والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا) قطعی است اما این به معنای عصمت نیست". (مشرق)

زمان رونمایی از ماهواره ناهید

رئیس سازمان فضایی ایران، گفت:‌"نمونه مهندسی ماهواره «ناهید» دهه فجر امسال رونمایی و در نیمه نخست سال آینده به فضا پرتاب می‌شود". دکتر «فاضلی» همچنین درباره ماهواره «آت ست» (AUT SAT) دانشگاه «امیرکبیر»، گفت:"پیش‌بینی بر این بود که‌این ماهواره بتواند در «مدار قطبی» فعالیت کند که در این صورت ماهواره‌بری برای پرتاب آن باید طراحی و تولید می‌شد، اما با اعمال تغییراتی در این ماهواره و تغییر مأموریت آن می‌توان این ماهواره را در مدار 55 درجه قرار داد و توسط ماهواره‌بر «سیمرغ» پرتاب کرد". (ايرنا)

تهدید به بمب‌گذاری در حرم مطهرحضرت معصومه(س)

خبرهای رسیده حاکی است؛ فرد یا افراد ناشناسی (احتمالاً وهابیون) پنجشنبه تهدید کرده بودند قصد دارند حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) را بمب‌گذاری کرده و منفجر کنند. مسئولان با بستن برخی درها و محدود کردن مسیرهای ورود و خروج به حرم و بازرسی بدنی، توانستند کنترل اوضاع را به‌دست بگیرند. (شیعه)

اذعان به کاهش ۵۰ درصدی درآمد نفتی

وزیراقتصاد، گفت:"بانک مرکزی در زمان تصویب ارز شناور مدیریت شده، تحریم نبود و درآمدهای نفتی نیز به ۵۰ درصد کاهش نیافته بود، ولی شرایط فعلی تفاوت کرده است". «حسینی» اظهار داشت:"تلاش ما این است که با مجموعه سیاست‌ها و تنگناهایی که در تأمین ارز و نقل و انتقال پول در دنیا داریم را به حداقل برسانیم". (شبکه‌ایران)

واکنش مجلس به سخنان یارانه‌ای احمدی‌نژاد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر آمادگی برای اجرای مرحله دوم «هدفمندی یارانه‌ها»، گفت:"نگرانی ایجاد یک نقدینگی عظیم بدون در نظر گرفتن توان موجود برای مقابله با گرانی‌ها وجود دارد". «مصباحی مقدم» افزود:"مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت اجرای این طرح وجود دارد". «قاضی‌پور» عضو كمیسیون صنایع مجلس نيز در اين‌درباره گفت:"مجلس به‌منظور جلوگیری از فشار اقتصادی به اقشار آسیب‌پذیر، جلوی اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را گرفت، فكر می‌كنم اگر دولت هزار تومان

در دست مردم بگذارد ده هزار تومان از جیب آنها برمی‌دارد". (خانه ملت- جهان)

سازمان ملل دو شرکت ایرانی را در لیست سیاه قرار داد

سازمان ملل متحد، با ادعای صادرات تسلیحات به «سوریه» و دیگر کشورها، خطوط هوایی «یاس‌ایر» و شرکت واردات و صادرات «صاد» را در فهرست سیاه خود قرار داد. «سوزان رایس» نماینده آمریکادر سازمان ملل متحد با استقبال از این اقدام سازمان ملل مدعی شد:"این شرکت‌ها مسئول انتقال مهمات از جمله، تفنگ، خمپاره و مسلسل و دیگر تسلیحات از ایران به سوریه هستند". (شفاف)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.