اخبار کوتاه

یکی از سایت‌های حامی آقازاده متهم، در گزارشی بامزه «مهدي‌هاشمی» را «قهرمان» توصیف کرد. این سایت که در ماه‌های اخیر تمام توان خود را برای منتسب کردن منتقدان مهدی‌هاشمی به قشری خاص به‌کار بسته است، در این گزارش ادعا کرده که علت آزادی موقت این آقازاده نبود «مدارک مستند» بوده است!

***مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش، با حضور فرمانده‌این قرارگاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد. (مهر)

***جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت:"دشمن تهاجم خود را به‌صورت خاموش شروع کرده و این درحال تأثیر‌گذاری بر روح، ‌روان و ذهن جوانان و نسل آینده مملکت ماست". (فارس)

***نرخ بیکاری در کشور براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان۱۳۹۱ معادل 4/12 درصد است. (ایسنا)

***«ضیغمی» معاون امور پالایش نفت در مورد نقش مدیران عامل پالایشگاه‌های کشور در قاچاق سوخت با تأکید بر این‌که از این موضوع بی‌خبر است، گفت:"قرار است پی‌گیری شود که قاچاق سوخت توسط کدام مدیران، در کجا و در چه پالایشگاه‌هایی صورت گرفته است". (فرارو)

***آیت‌الله «حسینی‌ بوشهری» مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور، تصريح كرد:"استعدادهای خوب و درخشان دانشگاهی امروز به‌دلیل جایگاه دینی و مذهبی که دارند، طالب حضور و ادامه تحصیل در حوزه هستند ولی به‌دلیل کمبود امکانات و ظرفیت محدود، امکان پذیرش همه آن‌ها را نداریم". (نسیم)

***«رحیم‌پور ازغدی» استاد حوزه و دانشگاه، گفت:"برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی باید «نسخه‌خوانی» در «حوزه‌های علمیه» و «ترجمه‌زدگی» در «دانشگاه‌ها» برطرف شود. تحجرزدگی حوزهو ترجمه‌زدگی دانشگاه، دو مانع برای عبور از پیچ تاریخی فعلی هستند". (رسا)

***شنیده‌ایم «محمد خاتمی» از محتوای مناظره «ابراهیم اصغرزاده» در برنامه «دیروز، امروز، فردا» ابراز رضایت کرده است. (مشرق)

***لغو سفر رئیس جمهور به ترکیه با واکنش مثبت مردم و جریان‌های اصولگرا مواجه شد. منتقدان سفر «احمدی‌نژاد» می‌گفتند؛ علی‌رغم مواضع خصمانه دولت ترکیه در دو سال اخیر در قبال سوریه، چرا مقامات دولتی به‌این کشور بارها سفر کرده‌اند اما تاکنون به سوریه سفری نداشته‌اند؟ (مشرق)

***شنیده‌ایم که موضوع کاندیداتوری دکتر «علی لاریجانی» در انتخابات ریاست جمهوری، به‌کلی منتفی شده است ووی تلاش خواهد کرد مکانیزم وحدت میان کاندیداهای اصولگرا را کلید بزند. (مشرق)

***به‌دنبال طرح برخی انتقادات درباره واردات بی‌ضابطه محصولات فرهنگی به کشور، از جمله واردات سالانه 6 هزار میلیارد تومان «اسباب بازی»، طرح استانداردسازی واردات محصولات فرهنگی در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت. قانون فعلی قوانین استانداردسازی متعلق به سال 1330 است و پس از 61 سال هیچ تغییری در آن داده نشده است. (مشرق)

***برخی حامیان دکتر «احمدی‌نژاد» اقدام به توزیع یک سی‌دی 18 دقیقه‌ای به‌نام «نقص ظاهر» کرده‌اند که در آن سعی شده نظرات احمدی‌نژاد درباره «حجاب» منطبق بر نظرات رهبر معظم انقلاب جلوه داده شود. (مشرق)

***«حیدرپور» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در خصوص اظهارات رئيس جمهور با این مضمون که "۶۰ درصد مطالبات در دست ۳۰۰ نفر در کشور است"، گفت:"‌تنظیم کننده‌این تسهیلات و پول‏، مسئولین دولت زیرنظر رئیس دولتهستند. پس اگر این حرف درست باشد مسئولیتش با شخص رئیس دولت است". (ایلنا)

***جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه «شهرکرد»، در بیانیه‌ای تأکید کرد:"هنوز بسیاری از تحقیقات پیرامون ۱۳ جرم مرتکب شده توسط «مهدی‌هاشمی» تکمیل نشده است و بیم آن می‌رود که‌این آزادی موجب اخلال در روند تکمیل پرونده و از بین رفتن برخی مدارک جرم وی شود". (عصرامروز)

***یکی از سایت‌های حامی آقازاده متهم، در گزارشی بامزه «مهدي‌هاشمی» را «قهرمان» توصیف کرد. این سایت که در ماه‌های اخیر تمام توان خود را برای منتسب کردن منتقدان مهدی‌هاشمی به قشری خاص به‌کار بسته است، در این گزارش ادعا کرده که علت آزادی موقت این آقازاده نبود «مدارک مستند» بوده است! (جهان)

***آیت‌الله «نوری‌همدانی» گفت:"بهتر است فیلم‌سازان به ساخت آثاری که به مبانی «نماز» می‌پردازد اهتمام داشته باشند و با هنرنمایی تأثیرات نامطلوب «سبک شمردن نماز» را با استفاده از منابع فقهی و روایی به نمایش بگذارند". (فارس)

***وزارت خارجه کویت، باانتقاد ازاظهارات اخیر سردار «صفوی» و تشبیه سرنوشت کشورهای جنوب خلیج فارس و شاه سابق ایران، گفت:"دولت کویت دخالت هیچ کشوری را در امور داخلی خود نمی‌پذیرد زیرا سیاست خارجی کویت برپایه عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها قرار گرفته است". (شفاف)

***رئیس جمهور «قرقیزستان» قانون تدوین توافقنامه درخصوص وضعیت و شرایط حضور پایگاه مشترک نظامی «روسیه» در خاک این کشور را به تصویب رساند. (ایسنا)

***مجلس نمایندگان «هلند»، بعد از مجلس «آلمان» ارسال سیستم دفاع موشکی به «ترکیه» را، که به بهانه احتمال حمله موشکی سوریه به خاک این کشور از پیمان «ناتو» درخواست کرده بود، تصویب کرد. (شبکه خبر)

***«امیر ایشل» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد:"نفوذ پهپاد «ایوب» و عبور آن از «گنبد آهنین» به حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی بزرگ‌ترین چالش برای نیروهای هوایی این رژیم در سال 2012 بود". (ایرنا)

***کنگره آمريکا تحريم‌هاي جديدي عليه صداوسيما را تصويب و مهندس «ضرغامي» را نيز در ليست تحريم‌ها قرار داد. به‌رغم ممنوعیت پخش برنامه‌های شبکه‌های ایرانی «پرس‌تی‌وی و هیسپان» از سوی شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌ای «هیسپاست»، اتحادیه اروپا گفت:"هیچ‌گونه تحریمی علیه رسانه‌های ایران اعمال نکرده است!". (باشگاه خبرنگاران)

***مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور پنج قطعنامه جداگانه، اقدامات رژیم صهیونیستی را در نقض گسترده حقوق بشر مردم فلسطین و ادامه اشغال بلندی‌های جولان محکوم کرد. (ندای انقلاب)

***رئیس پلیس کربلا اعلام کرد که القاعده قصد دارد تا زائران امام حسین(ع) را در روز اربعین مسموم کند. (عصرامروز)

***روزنامه انگلیسی گاردین در نوشتاری تحلیلی درباره پیامدها و خطرات مداخله

 خارجی در سوریه نوشت:مداخله خارجی در این کشور خطر مقاومت و جنگ منطقه‌ایرا به‌دنبال دارد. (تابناک)

***در همایشی که دانشگاه «نجران» عربستان برگزارکرده بود اعلام شد که فقط ظرف سال گذشته میزان تجارت مواد مخدر در عربستان سعودی به 23 میلیارد ریال رسیده است. (العالم)

***دولت آمريكا برای6 فوریه مجموعه اقداماتی اعلام کرده است که از آن‌ها به دور جدید تحریم‌ها علیه‌ایران یاد می‌کند و امیدوار است که‌این‌بار دیگر بتواند اقتصاد کشورمان را فلج کند! آمریکاقصد دارد کشورهای خریدار نفت ایران را ملزم کند که در قبال واردات نفت، فقط کالا به‌ایران وارد کنند نه پول. (بولتن)

***همسر رئیس جمهور عراق از آمادگی جلال طالبانی برای جانفشانی در راه برقراری آشتی ملی در این کشور خبر داد و از تیم پزشکی ایران قدردانی کرد. (فارس)

***خانواده‌های چند هزار تن از طلبه‌های سلفی پاکستان، که به‌صورت غیرقانونی توسط دستگاه‌های امنیتی «عربستان و قطر» به سوریه اعزام شده بودند، در هفته‌های اخیر در برابر مراکز دولتی پاکستان تجمع کرده و خواستار معلوم شدن وضعیت آنان شده‌اند. برخی اخبار حاکی است تنها در درگیری‌های اطراف فرودگاه دمشق بیش از 1000 نفر از طالبان پاکستانی کشته و اجساد آنان در گورهای دسته جمعی دفن شده است. (مشرق)

***شرکت تسلیحاتی«BAE Systems» انگلیس در قراردادی به ارزش 5/2 میلیارد پوند با سلطان عمان، قرار است 12 جنگنده‌ «تایفون» و 8 جنگنده «هاوک» را از سال 2017 به‌این کشور عربی بدهد. این قرارداد موجب خوشحالی نخست وزیر انگلیس شده و آن‌را باعث حفظ 6 هزار فرصت شغلی در این شرکت تسلحاتی دانسته است. (تابناک)

***روزنامه «کامرسانت» روسیه نوشت:«ربایندگان مهندسان «روسی و ایتالیایی» در سوریه، خواستار مبلغ ۵۰ میلیون لیره سوریه (۷۰۰ هزار دلار) در مقابل آزادی این افراد شده‌اند.» (عصرامروز)

***«هشام جابر» ژنرال بازنشسته ارتش لبنان، با بيان اين‌که انگليس درناآارمي‌هاي سوريه دخالت دارد، گفت:"آن‌ها ۲۰ ماه است که در سوريه هستند وسرویس جاسوسی «ام‌آي۶» در همه جاي اين کشور و در ترکيه مستقر و درحالآموزش شورشيان سوري و تأمين سلاح و خدمات اطلاعاتي براي آن‌ها هستند". (العالم)

***منابع امنیتی برجسته عراقی اعلام کردند:"یک گروه ترک تلاش دارد امنیت در مناطق مورد اختلاف بین کردها و عرب‌‌ها را تضعیف کند". این منابع تأکید کردند:"هدف این گروه ترک تشدید اختلافات بین کردها و اعراب ساکن این مناطق است تا آتش جنگ بین آنها را برافروزد". (فردا)

***روزنامه «الدیار» لبنان نوشت:«براساس اطلاعات تقریباً موثق «شاکر العبسی» از تروریست‌های تحت تعقیب «فتح‌الاسلام» که سابقه شرارت در لبنان را دارد، با حدود 100 نفر از عناصر خود به منطقه اردوگاه «صبرا و شتیلا» بازگشته است و به‌همراه افراد خود در منطقه توزیع شده‌اند؛ که احتمال ایجاد درگیری در بیروت را در دستور کار خود دارند.» (ایلنا)

***«دولت کانادا» نیز در حذف نام منافقين از فهرست تروریستی، از آمريكا و اتحادیه اروپا پیروی کرده و درحال حذف نام این گروهک تروریستی از فهرست رسمی گروه‌های تروریستی شناخته شده توسط این کشور است. (خبرآنلاین)

***چين مخالفت شديد خود را با طرح رژيم اسراييل براي ساخت واحدهاي مسکوني غيرقانوني جديد در شرق بيت‌المقدس و کرانه باختري اشغالي ابراز کرده است. (العالم)

***رئیس هیأت حقوق بشر پارلمان اروپا، در جریان سفر خود به «منامه»، از مقامات این کشور خواست به‌منظور کاهش تنش‌های سیاسی، همه زندانیانی را که صرفاً به‌خاطر بیان عقاید بازداشت شده‌اند، آزاد کند. (خبرآنلاین)

***برپایه آمارهای منتشر شده از سوی کمیسیون حقوق بشر در مجلس ترکیه، دست‌کم ۹۳۴ سرباز ارتش به دلیل اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده‌اند؛ این درحالی است در مدت زمان مشابه فقط ۸۸۰ نظامی در میادین جنگی کشته شده‌اند. (صراط)

***یک پهپاد تروریستی آمریکادر یکی از ایالات شمال غربی «پاکستان» در منطقه قبیله‌ای «وزیرستان جنوبی» سقوط کرده است. (باشگاه خبرنگاران)

***رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که‌این کشور به هر حمله‌ای از جانب آمریکاپاسخ مناسب خواهد داد. «پوتین» گفت:"اگر به ما سیلی می‌زنند، ما هم باید پاسخ آن را با سیلی بدهیم". (عصرامروز)

***روزنامه «الدیار» لبنان گزارش داد:«گروه‌های مسلح سلفی لبنان، تونلی در زیرزمین حفر کرده‌اند که یک کامیون می‌تواند از آن عبور کند. این تونل سری با هدف انتقال سلاح و افراد مسلح از لبنان به سوریه حفر شده است و تاکنون دستگاه‌های ذی‌ربط نتوانسته‌اند آن را کشف کنند. (مشرق)

***در حالی که سفارت آمریکادر بیروت، خبر درخواست آمریکااز مقامات لبنان به‌منظور ساخت پایگاه «مخابراتی- اطلاعاتی» با هدف جاسوسی از مقاومت را رد کرده، برخی مستندات، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. بر اساس سندی که اخیراً منتشر شده، شرکت «مینتزلیفین» به نمایندگی از ارتش آمریکادر تاریخ ده اکتبر امسال این درخواست را خطاب به مقامات لبنانی مطرح کرده است. (عصرامروز)

***یک جوان تونسی که با افراد مسلح علیه نظام سوریه جنگیده، موفق شده پس از فرار به تونس برگردد، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از رفتارهای بی‌شرمانه گروه‌های مسلح در خصوص عدم مداوای تروریست‌های خارجی سخن گفت و تأکید کرد که"40 درصد مزدوران خارجی تونسی هستند". (فارس)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.