اخبار کوتاه

...

 

*** به‌تازگی یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در طرح شعارهای خود اظهار داشته است: دختران و پسران باید رابطه آزاد و مشروع داشته باشند و برخوردهای سلبی درخصوص حجاب نیز باید برچیده شود و حجاب به حداقل ممکن برسد. وی ممانعت از دخالت و نظارت بانیان فرهنگی و انتظامی کشور را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرده است. وی مدعی شد که هاشمی رفسنجانی قطعاً از وی حمایت می‌کند.

*** آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق، درخواست دیدار سفیر ترکیه در عراق را رد کرد و او را به حضور نپذیرفت. درحالی که ترکیه یکی از بازیگران اصلی فتنه جاری در عراق به شمار می‌آید، این امر کاملاً طبیعی است که مرجعیت شیعیان به‌دلیل حفظ وحدت عراق، آن هم در چنین وضعیت حساسی که حتی مقامات دولتی کشورش را به حضور نمی‌پذیرد، با سفیر یک کشور خارجی دیدار نکند.

***گروه‌های وابسته به القاعده در یک اقدام جنایتکارانه، منازل شیعیان «بعقوبه»عراق و برخی توابع آن را آتش زدند و ساکنان آن را آواره کردند. مناطق تابعه بعقوبه در روزهای اخیر بارها شاهد این‌گونه اقدامات بود و گروه‌های تروریستی وهابی که از کشورهای دیگر وارد خاک عراق شده‌اند، منازل شیعیان را آتش‌زده و هزاران شیعه را آواره کرده‌اند.

*** «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، در اظهاراتی گستاخانه ابراز امیدواری کرد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۹۲ شاهد آشوب و تظاهرات باشد. وی گفت: مردم ایران باید در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند. کلینتون که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی شرکت کرده بود، مدعی شد: تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران نیست؛ ولی برخلاف ادعای وی، تحریم‌های اخیر کشورهای غربی با هدایت واشنگتن، باعث محرومیت بیماران ایرانی از داروهای مورد نیازشان شده است.

*** «علاءالدين سعيد» مفتي گروه‌هاي مسلح تروریستی در منطقه «زینبیه» دمشق، به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاكت رسید. همچنین نیروهای ارتش سوریه، تعدادي از تروريست‌ها را در منطقه «تلدو» در حومه «الحوله» به هلاکت رسانده‌ا‌ند كه «بهاء بكور» سركرده يكي از گروهك‌های مسلح نيز از جمله آن‌ها است.    

*** یکی از اعضای اتاق فکر خاتمی، در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با آقای عسگراولادی گفت‌وگو کرد و به نقل از خاتمی به وی گفت: شما منصفانه حرف زدید و نشان دادید خط امام هنوز در کشور زنده است. وی همچنین تأکید کرد: آقای خاتمی تصمیم داشتند حضوری از شما به‌دلیل مواضع اخیرتان قدردانی و تشکر کنند که به دلیل بعضی معذوریت و محذوریت‌‌ها از این کار منصرف شده است!

***حلقه انحرافی در تلاش است تا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت‌های رسانه‌ای خود را تشدید کند و در همین راستا، چندین وبگاه جدید و همچنین یک وبگاه که دوسال متوقف بود، فعالیت خود را از سر گرفته است همچنین گفته می‌شود روزنامه‌ای به نام «شهروند» با مدیر مسئولی «عبدالرضا داوری» به‌زودی منتشر خواهد شد. گفتنی است قرار است که بودجه این روزنامه، از سوی یک نهاد دولتی تأمین شود.

*** همزمان با هفته وحدت، پروژه وحدت‌ستیزی در شبکه‌های وهابی با فحش و اهانت به برادران اهل تسنن همراه بود. «عبدالله حیدری» کارشناس عصبانی شبکه وهابی کلمه که همواره مدعی انتصاب خود و دیگر وهابیون به اهل تسنن است، با اظهارات توهین‌آمیز خود که قابل درج نیست، پرده از چهره واقعی خود و گردانندگان این شبکه برداشت. وی ظاهراً از نزدیک‌تر شدن برادران شیعه و سنی بسیار عصبانی بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.