اخبار کوتاه

...

* سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با فراخواندن نماینده خود از شورای حقوق بشر، همکاری خود را با شورای حقوق بشر به‌صورت رسمی و کامل قطع کرد. این اقدام بعد از آن صورت پذیرفت که این شورا با تشکیل هیئت حقیقت‌یاب برای بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی غیرقانونی موافقت کرد.

* روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از تولید فیلمی خبر داد که در آن «قبه‌الصخره» نابود می‌شود و به جای آن، معبدی بنا می‌شود. «دانی ایالون» معاون وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، ستاره این فیلم است که پس از ویرانی قبه الصخره، تاریخ آمیخته با دروغ یهودیت و پیوستگی آن با قبه الصخره را در فیلم تشریح می‌کند.

منابع خبری اعلام کردند: باوجود تکمیل تولید این فیلم، در پی حمله رسانه‌ای دنیا به رژیم صهیونیستی طی جنگ 8 روزه به غزه، وزارت کشور این رژیم از ترس فلسطینیان هنوز مجوز پخش این فیلم را صادر نکرده است.

* بر اساس گزارش‌های رسیده، تلاش کاربران نفاق براي تغيير ذهنيت مردم نسبت به منافقین و نشان دادن زیاد بودن هواداران آن‌ها در ایران طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است. جدیدترین این تحرکات، تبلیغ در برنامه همیاری بود که به‌تازگی از شبکه آزادي پخش شد. همچنین کاربران و صفحات مختلف جبهه نفاق تلاش زيادي برای تبليغ اين برنامه و جذب مخاطب براي آن انجام می‌دهند.

* نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به شرکت‌کنندگان در مراسم ختم شهید «قاسم حبیب جعفر عبدالله مرزوق» کودک هشت‌ساله بحرینی که مدتی قبل بر اثر شلیک گازهای سمی از سوی رژیم علیه مردم بی‌دفاع به شهادت رسید، حمله کردند. نیروهای بحرینی به‌منظور ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از مشارکت مردم در مراسم ختم این شهید، خیابان‌های اطراف محل برگزاری مراسم را بستند و با ایجاد پست‌های بازرسی، از بالگرد برای وحشت‌آفرینی بیشتر استفاده کردند.

* محمد خاتمی در دیدار اعضای تحریریه یکی از وبگاه‌های خبری گفته است: «من جلسه‌ای دو ساعته با آقای عارف داشتم. هرچه گفتم، نتوانستم وی را برای نیامدن متقاعد کنم.» وی همچنین در مورد کاندیداتوری حسن روحانی گفت: روحانی فقط خودش را قبول دارد و اقبالی به او نیست، بر اساس تازه‌ترین خبرها، «مصطفی محقق داماد»  کاندیدای مورد نظر سیدمحمد خاتمی برای ریاست‌جمهوری آینده است.

* اعلام خبر کاندیداتوری «حسن روحانی» در محافل سیاسی و رسانه‌ها، باعث ایجاد اختلاف در میان اعضای حزب کارگزاران سازندگی شده است. برخی اعضای کارگزاران معتقدند چون حسن روحانی نامزد مورد نظر هاشمی است، باید از وی حمایت کنیم و برخی دیگر می‌گویند روحانی هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و گزینه مطلوب ما نجفی و یا جهانگیری است.

* بر اساس اخبار دریافتی، خبرنگارانی که طی روزهای گذشته دستگیر شده‌اند، در بخشی از فعالیت‌های خود با شبکه‌های جاسوسی فرانسه در ارتباط بودند که با دستگیری آن‌ها این ارتباط قطع شده و همین امر موجب نگرانی مقامات فرانسوی شده است.

* تجاوز اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه باعث ترس و اضطراب ساکنان شمال این رژیم از پاسخ احتمالی سوریه علیه آن شده است. نگرانی از وقوع جنگی دیگر بر ضد این رژیم باعث شده که مردم این منطقه، پناهگاه‌ها را آماده کنند و برای تهیه ماسک‌های ضدگاز به ستادهای ویژه هجوم ببرند. در پی حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، این کشور اعلام کرد که حق واکنش غافل‌گیرکننده را برای خود محفوظ می‌دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز هشدار داد که حمله هوایی به سوریه پیامدهای سنگینی برای تل‌آویو خواهد داشت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.