بسته خبر کوتاه

...

 

* روزنامه انگلیسی دیلی استار نوشت: «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس، در خلال دیدار از ایالات متحده، به‌همراه «چاک هگل» همتای آمریکایی خود و در سایه تشدید خشونت‌ها در سوریه، تسلیح و تجهیز بیشتر ارتش آزاد (مخالفان حکومت سوریه) را بررسی کرد. دیلی استار افزود: لندن و واشنگتن حتی بر سر نوع سلاح‌ها نیز توافق کرده‌اند و قرار است این سلاح‌ها از نوع موشک‌های زمین‌به‌هوا، ضدهوایی، خمپاره‌انداز و توپخانه باشد.

* هکرهای اینترنتی از نقصی در مرورگر «اینترنت اکسپلورر» استفاده و به رایانه‌های پژوهشگران هسته‌ای آمریکا حمله کرده‌اند. شرکت امنیت اینترنتی «اینویسا» در پایگاه خود نوشته است: هدف این حملات، کارکنان وزارت انرژی آمریکا بوده‌اند که احتمالاً روی طرح تحقیقات درباره تسلیحات هسته‌ای این کشور کار می‌کنند.  

* مولوی عبدالحمید به‌تازگی با ادعای اینکه فضای آزادی بیان در کشور محدود است(!)، در حالی خواستار افزایش آزادی بیان و اندیشه شد که اظهارات همیشگی وی در انتقاد از مسئولان کشور، خود گواه میزان محدودیت آزادی بیان در کشور است! وی قبلاً هم نظام را به تبعیض مذهبی علیه اهل‌سنت متهم کرده بود، حال آنکه فقط در شهر زاهدان که شیعیان حتی جمعیتی بالاتر از برادران اهل‌سنت خود دارند، تعداد مساجد و حوزه‌های علمیه اهل سنت ده‌ها برابر شیعیان است و در مدارس این استان در ساعت درس دینی، دانش‌آموزان سنی کتاب مذهبی خود را با علمای سنی می‌خوانند. وی همچنین در اظهاراتی عجیب مدعی شد در صورت داشتن اختیارات می‌تواند مشکلات اقتصادی موجود در کشور را یک‌شبه حل کند!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.