فعالیت سلفی‌ها در مصر

اخبار رسيده از مصر حاکي از آن است که طي چند روز گذشته تعداد زيادي پوستر که حاوي مطالب ضد شيعي است، در روستاي «أبو مسلم» مصر نصب شده است.

 

این روستا محل سکونت شهيد «حسن شحاته» چهره سرشناس شيعيان مصر بوده که چند روز پيش بر اثر حمله وحشيانه تعدادي تکفيري به همراه سه تن از دوستانش به‌شهادت رسيد. هويت فرد يا افرادي که اين پوسترهاي ضد شيعي را در روستاي «أبو مسلم» نصب کرده‌اند، مشخص نيست؛ اما با توجه به حوادث چند روز اخير مصر، بدون شک مي‌توان پيش‌بيني کرد که کار تکفيري‌هاي سلفي است.

 گفتنی است اين اولين باري نيست که پوسترهاي ضدشيعي در مصر نصب مي‌شود. پيش از اين نيز بارها و بارها در شهرها و نقاط مختلف اين کشور، چنين پوسترهايي نصب شده و افکار عمومي اين کشور را عليه شيعيان و مذهب تشيع تحريک کرده‌اند. حمله وحشیانه سلفی‌های مصر و شهادت چند تن از شیعیان در این کشور تاکنون از سوی بسیاری از دولتمردان و سیاسیون و مذهبی‌های مصر از جمله شیخ الازهر محکوم شده است. برخی از منابع از دست داشتن رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در این جنایت خبر داده‌اند و معتقدند آن‌ها با راه‌اندازی جنگ مذهبی و قومی انقلاب مردم مصر را از اهداف اصیل خود منحرف کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.