در سالروز جهانی همبستگی با فلسطین

رئیس‌جمهور لبنان عدم اجرای قطعنامه‌های حمایتی از فلسطین را محکوم کرد

رئیس‌جمهور لبنان نامه‌ای به رئیس کمیته پیگیری حقوق مسلم و غیر قابل تصرف ملت فلسطین فرستاد و نوشت برخی تحرک‌ها حاکی از تلاش‌های هماهنگ برای کنار زدن قطعنامه‌های ویژه فلسطین است.

هادی نیوز: «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین (29 نوامبر) نامه‌ای به «شیخ نیانگ» رئیس کمیته پیگیری حقوق مسلم و غیر قابل تصرف ملت فلسطین در سازمان ملل فرستاد.

بر اساس گزارش روزنامه «النهار»، عون این که قطعنامه 194 شورای امنیت که خواهان بازگشت آوارگان فلسطینی است، اجرایی نشده را محکوم کرد.

میشل عون در ادامه نامه مذکور نوشت اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال برخی سفارت‌خانه‌ها به این شهر مخالف با خواست جامعه بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد تصویب قانون «دولت یهودی» به علاوه قطع کمک‌های آمریکا به «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد به آوارگان فلسطینی) نشان دهنده تلاش روزافزون برای کنار زدن قطعنامه 194 است.

لایحه جنجالی و نژادپرستانه «کشور ملی یهود» تبرماه سال جاری (1397) در رای‌گیری نهایی در پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» تصویب شد. 

میشل عون سپس به جامعه بین الملل درباره انجام وظایفشان در خصوص مسأله فلسطین هشدار داد و گفت فقدان عدالت ممکن است به استمرار جنگ در غرب آسیا بیانجامد.

بر اساس آمار منتشر شده در سال 2016 لبنان اکنون میزبان حدود 529 هزار و 700 آواره فلسطینی است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم به همین مناسبت، نامه‌ای برای « ماریا فرناندا اسپینوزا گارسِز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد و در آن از تلاش‌های مستمر آمریکا در حمایت مادی و معنوی از رژیم صهیونیستی ابراز ناخشنودی کرد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.