یأس و ناامیدی نتانیاهو از نتیجه انتخابات ایران

نتانیاهو در مصاحبه با سردبير واشنگتن‌پست گفت: «مشائي» و نامزدهاي ديگر که متمايل به نزديکي با غرب و رژيم اسرائيل بودند، از رقابت‌هاي انتخاباتي حذف شدند و نامزدي که حاکميت اجازه داده بود، توانست در اين انتخابات شرکت کند.

 

* نتانیاهو در مصاحبه با سردبير واشنگتن‌پست گفت: «مشائي» و نامزدهاي ديگر که متمايل به نزديکي با غرب و رژيم اسرائيل بودند، از رقابت‌هاي انتخاباتي حذف شدند و نامزدي که حاکميت اجازه داده بود، توانست در اين انتخابات شرکت کند. متأسفانه نتيجه انتخابات ايران، امکان تغيير در بلندپروازي‌هاي اين کشور را فراهم نمي‌کند»! بنيامين نتانياهو گفت: «شوراي نگهبان صلاحيت صدها نامزد ديگر را رد کرد و در نهايت هشت تن از نامزدها در صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي حضور يافتند. آن‌ها حتي هاشمي رفسنجاني، رئيس‌جمهور سابق و مشائي را از صحنه انتخابات کنار زدند و به جاي آن‌ها، روحاني را حفظ کردند. روحاني مشاور امنيت ملي ايران و مذاکره‌کننده هسته‌اي بوده است. او مبتکر يک دکترين است که خود نام آن را «مذاکره و تداوم غني‌سازي» گذاشته است.» نتانياهو گفت: «روحاني دقيقاً مانند ديگر نامزدهاي مورد نظر قدرت حاکمه است که حاضر به همسويي با نگرش‌هاي رهبر هستند.» وی افزود: «انتخاب حسن روحاني زمينه‌ساز تغيير در فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نخواهد بود.»

نتانياهو در پایان تأکيد کرد: «روحاني در کتابي که نوشته، گفته که ضمن مذاکره، ايران امکان تداوم غني‌سازي را خواهد داشت. اين دقيقاً همان چيزي است که در سال 2004 اعلام کرده بود؛ يعني زماني که ما با اروپايي‌ها در تهران مذاکره مي‌کرديم، در اصفهان داشتيم، بخشي از مرکز اصفهان را تجهيز مي‌کرديم... ما با برقراري فضاي آرامش، توانستيم کارهاي اصفهان را به پايان برسانيم.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.