یک بام و دو هوای غربی‌ها/ خاورمیانه‌ای عاری از سلاح به جز شرکا

غربی‌ها و آمریکایی‌ها سیاست «یک بام و دو هوا» را خیلی خوب در مورد ایران و رژیم صهیونیستی به کار می‌برند؛ وقتی صحبت از توان موشکی ایران می‌شود، آن‌ها مدعی می‌شوند که ایران نباید برنامه‌ای برای توسعه موشکی داشته باشد، اما وقتی رژیم صهیونیستی در مورد موشک اظهار نظر می‌کند، سکوت می‌کنند!

هادی نیوز: مسلسل دستی «یوزی»، مسلسل «گالیل» و مسلسل «نگو» از معروف‌ترین اسلحه‌هایی است که همگی به سفارش رژیم صهیونیستی ساخته شده است. رژیم صهیونیستی از زمانی که سرزمین‌های فلسطینی‌ها را اشغال کرد، تاسیس ارتش و نیروهای مسلح را در دستور کار خود قرار داد تا از سرزمینی که با زور تصرف کرده بود، حراست کند.

عقاب صحرا (Desert Eagle) سلاح کلت نیمه خودکاری است که در آمریکا طراحی و با عقد قراردادی با رژیم صهیونیستی، ساخت آن به ارتش این رژیم سپرده شد. تپانچه‌ای که در هالیوود و بازی‌های کامپیوتری به درجه‌ای از شهرت رسید که سال‌هاست رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی با همین تپانچه شناخته می‌شود.

سال‌ها بعد، این رژیم از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی جهت سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه مردم غزه استفاده کرد و از استفاده این نوع سلاح‌های غیرمتعارف ابایی ندارد؛ برای نمونه، گلوله‌ای که تک تیراندازان رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرکنندگان شلیک می‌کنند، گلوله‌ای است که تا بیش از این، علیه هیچ موجود جانداری استفاده نمی‌شد. «گلوله پروانه‌ای» پس از اصابت، منفجر شده و تمام بافت، عروق خونی و استخوان اندام را پودر می‌کند که در درمان آن غیر ممکن است و منجر به قطع عضو و یا شهادت فلسطینی‌ها می‌شود.

طبق «کنوانسیون 1899 لاهه» استفاده از گلوله‌های انفجاری و پیش رونده به علت جراحت‌ها و رنج‌های غیرضروری در سراسر جهان ممنوع شده است؛ ولی این رژیم جعلی در غفلت و چشم‌پوشی سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری دست از این اسلحه‌ها برنمی‌دارد و روزبه‌روز دامنه استفاده از آن را گسترش می‌دهد.

رژیم اشغالگر قدس به‌طور گسترده دارای سلاح هسته‌ای است. این رژیم با وجود فشار نمادین بین‌المللی، حاضر به پذیرش معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (npt) نشد و اعلام کرد: «چنین کاری خلاف منافع امنیتی رژیمش قلمداد می‌شود.»

در سوی دیگر عربستان سعودی طبق قرارداد‌های تسلیحاتی که با آمریکا و در پشت پرده با رژیم صهیونیستی منعقد کرده، مجاز به کشتار مردم بی‌گناه یمن شده است؛ کشتاری که همانند کشتار فلسطینی‌ها در سکوت جامعه جهانی و حقوق بشری صورت می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران در پی نگرانی‌هایی که در رابطه با دستیابی ارتش اسرائیل به سلاح‌های هسته‌ای برای مقابله با ارتش مصر در جنگ اکتبر 1973 به وجود آمده بود، دست به ابتکار زد و طرح خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را مطرح کرد. این طرح مورد پذیرش مصر قرار گرفت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز بر آن تأکید و قطعنامه‌ای را تصویب کرد. این طرح بعد‌ها به فراموشی سپرده شد و تنها بعضی از کشور‌ها به آن پایبند شدند.

در مقابل کشورمان برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای همواره با 3 کلمه «تهدید، تحریم و ترور» از سوی کشور‌های غربی مواجه شده است. در صورتی که همواره مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که دستیابی به سلاح هسته‌ای حرام و ایران هیچگاه نمی‌خواهد به این سلاح دست یابد.

بعداز امضای برجام و پایبندی ایران به این پیمان بین‌المللی این روزها موضوع موشکی ایران نقل محافل غربی شده است؛ کشور‌های غربی رؤیای ایران بدون موشک را در سر می‌پرورانند و در این راه از هیچ دست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند؛ موشک‌هایی که طبق گفته مقامات نیرو‌های مسلح جنبه بازدارندگی دارند و به هیچ عنوان علیه کشوری استفاده نخواهد شد. این در حالی است که غربی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال حذف این توان دفاعی هستند.

با وجود اینکه غربی‌ها و آمریکایی‌ها به توان موشکی ایران خرده می‌گیرند، اما روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بازدید از صنایع هوافضای اسرائیل، گفت: «در اینجا موشک‌های دفاعی‌ تولید می‌شوند که می‌توانند به هر هدف و هر جایی در این حوالی برسند. این قدرت تهاجمی اسرائیل است که برای ما در تمامی بخش‌ها مهم است.» این سخنان حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در حال گسترش تسلیحات نظامی‌اش است و غربی‌ها و آمریکایی‌ها هم چون رژیم صهیونیستی حیات خلوت آنها هستند، هیچ ایرادی برای این رژیم نمی‌گیرند.

رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با پشتیبانی آمریکایی‌ها و غربی‌ها در غرب آسیا تاکنون از هیچ جنایت و کشتار مردم بی‌گناه دریغ نکرده است و همواره از چشم پوشی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری برخوردار بوده‌اند. باید دید و منتظر ماند آمریکا و کشور‌های غربی تا چه زمانی چشمشان را بر این جنایت‌ها می‌بندند؟

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.