نمازجمعه تهران؛

خاورمیانه به گورستان آرزو‌های آمریکایی تبدیل شد

خطیب نماز جمعه تهران: خاورمیانه و غرب آسیا به خاطر مقاومت ملت ایران، به گورستان آرزو‌های امریکایی تبدیل شد.

هادی نیوز: حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه باید از نماز جمعه بعنوان یک دستاورد بزرگ نهضت الهی مراقبت کنیم، گفت : مراسم نماز جمعه باید با کیفیت ، شکوه ، صلابت و صمیمیتی بیش از گذشته برگزار شود.

وی افزود : در این زمینه خطبای نماز جمعه ، ستادهای نماز جمعه ، کارگزاران و آحاد مومنان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و می توانند با پیشنهادها ، انتقادها و نظر خود کمک زیادی در بالابردن کیفیت برگزاری مراسم نماز جمعه داشته باشند. 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دو ردیف از میله های موجود در نماز جمعه برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد فاصله بین جامعه مومنین و مسئولان برداشته و نماز جمعه با قوت و نشاط بیشتری برگزار شود.
وی با بیان اینکه حدود 900 مراسم نماز جمعه در شهرهای مختلف در حال برگزاری است از این آیین عبادی - سیاسی بعنوان یک نعمت بزرگ یاد کرد و از همه کسانی که در سالهای برگزاری نماز جمعه همت گذاشتند بویژه شهیدان ، شهدای محراب و ستادهای نماز جمعه قدردانی کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه به بهمن ماه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می شویم از همه اصحاب فرهنگ ، قلم ، دارندگان تریبون و مسئولان فرهنگی خواست تلاش کنند بهمنی متفاوت داشته باشیم و این روزهای خدایی گرامی داشته شود. 
وی تصریح کرد : در تاریخ ملت ما هیچ ماهی مثل بهمن ، هیچ روزی مثل 22 بهمن و هیچ دهه ای مثل دهه فجر نیست. 
خطیب نماز جمعه تهران گفت : در این 40 سال ملت ایران با حضور حماسی و باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن همواره توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند و دشمنان نیز با دیدن مقاومت ملت ایران به خشم آمده اند. 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود : ملت ما هرگز روزهای تلخ و سیاه تسلیم شدن به مستکبران ، تحقیر شدن ، به حراج گذاشته شدن عظمت ایران ، روزهایی که آزادی در گوشه زندانها و شکنجه گاهها ذبح می شد ، روزهایی که وادادگی، غارت منابع ملی، وابستگی ، نوکری آمریکا و استکبار و روزهای دوستی با صهیونیست را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد. 
وی از 22 بهمن بعنوان تولد دوباره یک ملت یاد کرد و گفت : این اتفاق مهمی است که یک ملت با راهنمایی انسانی - الهی ، آزاده و عارف که نسخه نجات ملت ایران را از نص قرآن استخراج کرد ، به میدان آمد و حتی در این راه جان خود را تقدیم کرد. 
خطیب نماز جمعه تهران افزود : 40 سال پشت سر گذاشته شد و در این مدت ملت عزیز ما میوه های شیرین این شجره طیبه را دارند می چشند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت : بسیاری از آرزوهای ملت ایران در پرتو این مقاومت و همبستگی ایمانی محقق شده است و تا حد زیادی ملت عزیز ما به استقلال در بخشهای مختلف دست پیدا کرد و از آزادی در عالی ترین سطح برخوردار شد. 
وی افزود : ملت عزیز ما حاصل این حضور مومنانه و مقاومت دلیرانه را دارد دریافت می کند و این دستاوردها در عرصه های علمی - فرهنگی - اجتماعی و ساخت بنیان های عظیم اقتصادی قابل مشاهده است.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ملت ایران یک تمدن جدید را از شرق با پیام های جدید به دنیا معرفی کرد، گفت : ملت ما 40 سال در برابر انواع و اقسام جنگ ها ، فتنه ها و تحریم ها ایستاد و خداوند شهد شیرین این پیروزی را به آنها چشاند.
وی با اشاره به وضعیت دشمن در منطقه ، افزود : در حالیکه تمدن ایران اسلامی در شرق در حال ظهور است تمدن آمریکایی از سوی دیگر در حال افول است.
امام جمعه موقت تهران گفت : از نشانه های این افول خروج زبونانه نیروهای آمریکایی از منطقه است. 
وی افزود : البته این مسئله کمی نیست اما در عین حال ما مراقب توطئه های امریکایی ها هم هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به سفر دزدانه رئیس جمهور امریکا به عراق گفت : همانطور که در صحبتهای او هم بود امریکا میلیاردها دلار خرج کرد اما چیزی جز نکبت و بدبختی برای آن نداشت و حتی در این سفر ملت و دولت عراق هم رئیس جمهور امریکا را تحویل نگرفتند.
وی افزود: منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به خاطر مقاومت ملت ایران به گورستان امریکایی ها تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت : امروز مشاهده می کنیم که به لطف خداوند متعال؛ رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما چه روزهای سختی را می گذرانند و نصاب شکست آنها به دو روز رسیده است. 
وی افزود : جبهه مقاومت از حزب الله لبنان تا حشد الشعبی عراق و مردم مقاوم سوریه ، بحرین و یمن یک زنجیره طلایی مقاومت را در منطقه تشکیل داده است. 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد : ملت ما هم شهد شیرین مقاومت را خودش چشید و هم الهام بخش مقاومت در منطقه شده است. 
وی افزود: داعش از منطقه رفت و کسانی که سودای سیادت در منطقه را داشتند و ائتلاف بی ارزشی تشکیل دادند،؛ امروز خود دچار بحران هویت اند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت : باید بایستیم و مقاومت کنیم و بهمن امسال بهمنی متفاوت و آکنده از همبستگی و دلبستگی ملت ایران در محور امامت و ولایت خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مسئولان باید با اعتماد به جوانان مومن و انقلابی این نسخه مقاومت را تکمیل کنند ، ابراز امیدواری کرد میدان و زمینه برای شکوفایی جوانان نخبه فراهم شود.
وی از تحریم ها بعنوان یک امتحان یاد و ابراز امیدواری کرد : مسئولین در این روزهای سخت تحریم ها و اوضاع اقتصادی تدابیر لازم را بیدندیشند و مردم و اصناف هم در این امتحان سربلند باشند. 
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به خاطر انتخاب وی به عنوان خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود : از همه عزیزانی که ابراز خوشحالی کردند تشکر می کنم و از کسانی که نگران بودند و نقدی داشتند از آنها هم متشکرم و پس از این هم به نقد، مشتاقانه نیاز دارم.

فریضه نماز جمعه فراخوان الهی است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فریضه نماز جمعه فراخوان الهی برای حرکتی محبانه، عاشقانه ، عارفانه و مشتاقانه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد علی اکبری در خطبه اول نمازجمعه تهران افزود: شرکت در نمازجمعه یک پاسخ عارفانه، عاشقانه و مشتاقانه است و خداوند متعال برای این نماز سهم بزرگی در شکل گیری شخصیت انسان مؤمن و شخصیت جامعه مؤمنان قرار داده است. 
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآنی در این زمینه گفت:​ وقتی فراخوان الهی را برای شرکت در ضیافت معنوی نمازجمعه دریافت کردید، بی درنگ حرکت کنید، آمدن و حرکت شما برای اجرای فرمان الهی است، شتاب داشته باشید و مشتاقانه و محبانه برای انجام فرمان الهی و شرکت در مهمانی حضرت حق حرکت کنید. 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه روز جمعه سرور روزها و برگزیده خداوند از روزهای هفته است، اظهار داشت: روز جمعه نزد خداوند متعال برتر از عید فطر و عید قربان است و خداوند این روز را برای مسلمانان عید قرار داده است تا مشتاقانه برای دریافت عیدی و جایزه خود به مصلاها و مساجد بشتابند، امور دنیوی را کنار گذاشته و در این مهمانی و ضیافت الهی شرکت کنند. 
وی تصریح کرد: برای یاد خدا و عمران و آبادی دل ها و غفلت زدایی از اعمال و رفتار، خود را به ساحت ذکر الهی و محیط یاد خدا برسانیم و زمانیکه انسان مؤمن برای انجام فرمان حق تعالی خود را مهیا و خانواده خود را تشویق به حضوری نظیف و معطر در این مهمانی الهی می کند، با حرکت مؤمنین قطره ها به جوی ها تبدیل می شوند و این جوی ها در محل نمازجمعه به دریا می پیوندند. 
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: از لحظه ای که انسان مؤمن برای شرکت در نمازجمعه حرکت می کند، فرشتگانی او را همراهی کرده، به او آفرین می گویند، دل و جان شما را برای شرکت در ضیافت ذکر الهی آماده می کنند و با هر قدمی که برمی دارید حسناتی برای شما نوشته و گناهانی بخشیده می شود. 
وی در پایان تأکید کرد: میزبان جمعه ها حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است که در زیارت روز جمعه خطاب به آن حضرت می گوییم" امروز روزی است که مشتاق دیدار شما هستیم و به ما بعنوان یکی از رازهای روز جمعه بشارت داده شده که توفیق زیارت شما در چنین روزی برای مؤمنان فراهم خواهد شد". پس خطاب به آن حضرت می گوییم امروز من مهمان شما هستم و شما دوستدار مهمانان هستید و کریمانه میزبانی می کنید.

 خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.