برپایی افطاری های سیاسی با طعم عبور از روحانی

در برخی از محافل و نشست های عناصر موسوم به جریان دوم خرداد (نزدیک به محمد خاتمی) هنوز دولت تدبیر و امید کلید پاستور را تحویل نگرفته پروژه عبور از روحانی کلید خورده است.

برپایی افطاری های سیاسی با طعم عبور از روحانی/ اصلاحات و چالش درک فاصله بعید از دولت اعتدال

اخبار رسیده از محافل شبانه اصلاح طلبان در روزهای اخیر که به افطاری های سیاسی معروف شده حاکی از طرح ریزی ارائه یک اولتیماتوم به حسن روحانی برای توجه بیشتر به خواست اصلاح طلبان است.

گزارشهای رسیده حاکی از تشکیل جلسات متعدد در منزل یکی از وزرای دولت اصلاحات برای چاره اندیشی در مورد عدم تحقق خواسته های اصلاح طلبان از دولت تدبیر و امید است. جلساتی که در آن پیشنهاد ارائه یک اولتیماتوم به دولت یازدهم مطرح شده است تا اگر پس از شروع دولت همچنان سهم خواهی های اصلاحات به ثمر ننشست پروژه عبور از روحانی کلید بخورد.

این جلسات با دعوت های پیامکی برنامه ریزی می شود و گزارشها حاکی از عدم استقبال برخی دعوت شدگان است.

در پیامک های ارسالی به معدود دعوت شدگان به این افطاری های سیاسی خبر از حضور محمد خاتمی داده می شود اما ظاهرا او نیز در هیچ یک از این جلسات حاضر نشده است.

جریان موسوم به اصلاحات که با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۲۴ خردادماه سعی در مصادره دولت اعتدال داشت هرچه گذشت زمان را تجربه می کند تقاط افتراق خود با مشی اعتدالی دولت را بیشتر درک کرده و دست به تحرکاتی برای چاره جویی می زند.

این فاصله فکری رئیس جمهور منتخب با افراطیون زمانی به اوج خود رسید که نزدیکان آقای روحانی جواب منفی خود به محمد خاتمی در خصوص انتصاب برخی وزرا را به اطلاع وی رساندند و دلخوری خود را از بی توجهی خاتمی به درخواست روحانی مبنی بر عدم گمانه زنی برای آینده دولت را اعلام کردند.

به هرحال آنچه که مسلم است تلاش برای سهم خواهی و به کرسی نشاندن خواسته هایی که بیشتر به تمایلات اپوزیسیون شبیه است اینروزها از سوی افراطیون اصلاحات موجب تاسف و اعتراض بسیاری از سیاسیون شده است. موضوعی که عدم شایستگی این گروه برای عرض اندام در صحنه سیاسی کشور و سپردن امورات مردم به آنها را بیش از پیش نمایان می کند.

ضمن اینکه مواضع صریح، روشن و قابل توجه رئیس جمهور منتخب با محوریت تاکید بر اعتدال، تاکید بر تبعیت از رهبر معظم انقلاب و تصریح این نکته که افراط در دوات جایی ندارد، تا حدود زیادی این نوید را داده است که زمینه برای سوء استفاده و سهم خواهی افراطیون فراهم نخواهد بود.

منبع:مرصاد نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.