روایت نویسنده کتاب "سرباز کوچک امام" از دوران سخت اسارت و شکنجه رزمندگان با آب سرد

نویسنده کتاب "سرباز کوچک امام" گفت: رزمندگان دفاع مقدس به‌برکت مکتب اسلام و روحیه عالی‌ای که داشتند در برابر سختی‌های جنگ و اسارت مقاومت کردند.

هادی نیوز:  مهدی طحانیان ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب "سرباز کوچک امام" در مسجد قدس رشت با بیان اینکه اکثر رزمندگان جنگ تحمیلی هم‌سن نوجوان‌های دبیرستانی امروز بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیت بی‌نظیر و غیرقابل وصفی داشتند.

وی با اشاره به بینش عمیق اسلامی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خدای متعال به‌واسطه قلب بزرگ امام خمینی(ره) به او در این راه کمک کرد و بر عزتش افزود؛ من و همه ملت ایران عاشق شخصیت ایشان شده بودیم و به همین دلیل در شکل‌گیری انقلاب مشارکت کردیم.

طحانیان تصریح کرد: همه ما شیفته شخصیت و آرمان‌های امام خمینی(ره) بودیم و با تحمل سختی‌های زیاد موانع شکل‌گیری و پیروزی انقلاب را برداشتیم؛ من با وجود سن کم چند سال در بسیج فعال بودم و آموزش‌های نظامی دیدم و با وجود موانع به جبهه رفتم.

نویسنده کتاب "سرباز کوچک امام" با ابراز اینکه وی در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس به اسارت درآمد خاطرنشان کرد: در 19 اردیبهشت و پس از آن‌که رزمندگان ما پیشروی خوبی داشتند اما به‌خاطر حجم سنگین آتش دشمن عقب‌نشینی کرده و عده‌ای هم اسیر شدیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس با یادآوری اینکه در موقع اسارت نوجوان 13ساله‌ای بود، تصریح کرد: دشمن از حضور ما در جبهه شگفت‌زده بود، اما ما با سن کم خود به‌برکت مکتب اسلام روحیه‌ای سرشار و عالی داشتیم و در برابر آنها مقاومت می‌کردیم.

جانباز دوران دفاع مقدس راجع به شکنجه‌های بعثی‌های خونخوار و ایستادگی رزمندگان اظهار داشت: آنها رزمندگان ما را شبانه زیر دوش آب سرد با باتوم می‌زدند و شکنجه می‌کردند اما رزمندگان اسلام در مقابل آنها مقاومت می‌کردند.

نویسنده کتاب "سرباز کوچک امام" خاطرنشان کرد: برخی از رزمندگان ما بعد از شکنجه به‌قدری سختی می‌کشیدند که وقتی وارد اردوگاه می‌شدند آنها را نمی‌شناختیم اما به‌خاطر اسلام، انقلاب و کشور مقاومت می‌کردند.

 آزاده سرافراز «مهدی طحانیان» نوجوان 13ساله‌ای بود که حاضرجوابی‌ها و خنده‌هایش «عدنان خیرالله» وزیر دفاع صدام را در دوران جنگ تحمیلی به تحیر واداشت؛ علاوه بر این، برای اینکه خبرنگار زن خارجی بتواند با او مصاحبه کند او را مجبور به حفظ حجاب کرد.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.