اخبار ویژه کوتاه

...

* در حالی که مدعیان تقلب در سال 88 برای اثبات مدعای خود به صندوق‌هایی استناد می‌کردند که صد درصد آرای آن‌ها به نفع یک نامزد بود، در این دوره نیز در هشت استان کشور که شامل 17 شهرستان بود، در 97 شعبه رأی، آرای صد درصدی وجود داشت. محسن رضایی در خوزستان، چهارمحال ‌و کهگیلویه بیشترین رأی صد درصدی را داشته و سپس حسن روحانی در جایگاه دوم صندوق‌های صد درصدی قرار دارد. همچنین یکی دیگر از مستندات مدعیان تقلب در سال 88، آرای بالاتر از واجدان شرایط در برخی شهرستان‌ها بود که در این دوره هم در نزدیک به 40 حوزه این موضوع تکرار شد. در دوره گذشته هم اعلام شده بود که شهرهای مسافرتی، ییلاقی، دانشجویی، دارای پادگان‌های نظامی و زیارتی، علت این افزایش آرا بوده است.

 

* محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای تأسیس دانشگاهی در تهران، درخواست‌ مجوز کرد که این شورا، به درخواست وی پاسخ مثبت داد و به اتفاق آرا، مجوز تأسیس دانشگاهی در تهران را به وی اعطا کردند. گفته می‌شود احمدی‌نژاد بنا دارد این دانشگاه را با عنوان «دانشگاه ایرانیان» تأسیس کند و بخش مهمی از وقت خود را بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش، به اداره این دانشگاه اختصاص دهد. گفته می‌شود که حوزه اصلی فعالیت این دانشگاه، فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین خواهد بود.

 

* روزنامه روسی «کامرسانت» به نقل از منابع خود با اعلام احتمال لغو سفر ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به ایران نوشت: «مسکو و تهران بر روی چگونگی سفر پوتین به توافق نرسیده‌اند.» ظاهراً پوتین به‌دنبال این است که سفری دریایی به ایران داشته باشد و در بندر انزلی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب، دیدار کند و به‌تهران نیاید[!] اما این درخواست مورد موافقت رئیس‌جمهور منتخب قرار نگرفته است.

 

* سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نسبت به «عدم دعوت ایران برای حضور در مراسم تحلیف روحانی» واکنشی توهم‌آمیز و عجیب نشان داد! و در واکنش به عدم دعوت این رژیم به مراسم تحلیف حسن روحانی گفت: «زمانی در آینده، دوباره با ایران روابط دیپلماتیک خواهیم داشت و ما آن‌ها را دعوت می‌کنیم و آن‌ها هم ما را دعوت می‌کنند!» «ییگال پالمور» سخنگوی وزارت خارجه این رژیم افزود: اگر ما نمی‌توانیم به ایران برویم، ولی می‌توانیم ایرانی‌ها را به اینجا بیاوریم! وی همچنین گفت: «ما این مسئله را به حساب کدورت‌های شخصی نمی‌گذاریم!»

* پس از انتخاب روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی، طیف اصلاح‌طلب تندرو خواهان آزادی برخی از فتنه‌گران شده بود که در تازه‌ترین این درخواست‌ها «احمد امویی» خواستار آزادی همه زندانیان حتی منافقین، تروریست‌ها و جاسوسان شده است!بنا بر ادعای پایگاه کلمه وی در یک تحقیقات میدانی(!)که از درون زندان ارسال شده است، زندانیان به قول خود سیاسی را به نهدسته تقسیم کرده که در آن‌ها از سلفی‌های افراطی گرفته تا جاسوسان و تروریست‌های مسلح را جای داده و در تقاضایی عجیب، خواهان‌آزادی همه آن‌ها شده است!

 

* برخی از منابع عربی با انتشار گزارشی از گستره فعالیت‌های مخالفان حزب‌الله لبنان، از هزینه‌های میلیاردی عربستان سعودی و فشارهای کشورهایی اروپایی علیه مقاومت لبنان پرده برداشتند. طی این اقدامات تحریک‌آمیز، وعده‌های مالی فراوانی به طرف‌های اروپایی داده به‌گونه‌ای که طی آن، قراردادهایی در زمینه‌های مختلف به ارزش ده‌ها میلیارد دلار با این کشورها به امضا رسانده است.گفتنی است سفر اخیر «بندر بن‌سلطان» رئیس دستگاه اطلاعات و جاسوسی عربستان به اروپا در همین راستا و برای تطمیع اروپایی‌ها به وعده‌های مالی و در نهایت، قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی جهان بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.