آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دشمن از تکه تکه کردن جامعه بهترین استفاده را می‌کند/ باید همه با هم باشیم

خطیب جمعه تهران گفت: قرآن تاکید دارد که دشمن از تکه تکه کردن جامعه بهترین استفاده را می کند و آن زمانی می تواند بر مرکب استبداد و سلطه و ظلم سوار شود که از ابزار اختلاف در کشور استفاده کند.

هادي نيوز: آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: باطل همواره برپا و در برابر حق ایستاده است اما باطل نمیتواند ادامه پیدا کند و حق پیروز می‌شود و قرآن تاکید دارد که دشمن از تکه تکه کردن جامعه بهترین استفاده را می کند و آن زمانی می تواند بر مرکب استبداد و سلطه و ظلم سوار شود که از ابزار اختلاف در کشور استفاده کند و فرعون نیز با همین روش توانست بر جامعه مصر آن زمان مسلط شود.

وی افزود: خداوند این حوادث را برای پیامبر در قرآن می گوید تا جامعه اسلامی تربیت شود و سنت آفرینش چنین است که ملتی که ضعیف شوند، خداوند عاقبت آنها را پیروز کند چراکه ظلم، جنایت، دروغ و فساد ماندنی نیست. آن کسی که امروز وارث زمین است، معرفت او لازم است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: دو نوع معرفت شامل جمالیه و جلالیه داریم که معرفت جلالیه برای احترام به حجت خدا بر روی زمین است. معرفت جمالیه یعنی جمال حجت خدا و کانون عدالت بودن حجت خدا را بشناسیم. شناخت حجت خدا به معنای احترام او به حقوق ملت ها، ارزش های اجتماعی و مردم است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: اگر حکومت کالایی را برای مردم تهیه کند و آن را در اختیار زیرمجموعه خود برای توزیع قرار داد و آن زیرمجموعه آن کالا را به صورت آزاد بفروشد و یا اینکه کسی مالیات ندهد و یا از مالیات فرار داشته باشد، این بغی و ظلم است. در حالی که مردمی در این کشور هستند که برای اجاره یک اتاق معطلند، اگر کسی پولی را که باید مالیات به دولت بدهد تا دولت هم آن را به دست مردم برساند، پرداخت نکند این ظلم و بغی است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر اساسی کنند تا جلوی رانت خواری گرفته شود، گفت: خمس و زکات نیز از اهمیت برخوردار است و یک پنجم پولی که در اختیار شخصی است متعلق به امام زمان است و اگر در جیبش بگذارد، حرام است.

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم با تبریک سالروز ورود حضرت امام(ره)، تصریح کرد: امام(ره) با توکل و رابطه خاصی که با خدا داشت، قیامی که برپا کرد و ملت ایران با همان ایمان، توکل و فداکاری ها به دنبال امام حرکت کرد و جریان انقلاب به اینجا رسید. اگر نبود قیام امام، نظام شاهنشاهی به مراتب بدتر و کثیف تر از حکومت آل سعود بود و از نظر حقارت و عقب افتادگی و کوچکی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، نظام شاهنشاهی از آن نظام آلوده سعودی هم بدتر بود.

آیت الله امامی کاشانی عنوان کرد: قیام امام و استقبالی که از امام شد به حقیقت نیابت امام زمان(عج) و انتصاب او به امام عصر(عج) بر میگردد و مردم هم بر این اساس احترام زیادی برای امام قائل بودند. امام(ره) توانست حرکتی ایجاد کند که مانند سایر حرکت ها و قیام های در دنیا نباشد، بلکه انقلابی برای زمینه سازی انقلاب حضرت مهدی(عج) باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر این حرکت به همین صورت ادامه یابد می تواند دشمن را به زانو در بیاورد و بحمدالله درآورده است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با همه جنایاتی که مرتکب می‌شود، شکست خورده و زبون شده است و این عظمتی است که در سایه رهبری کشور، ولایت فقیه که همان ولایت امام است به وقوع پیوسته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید همه با هم باشیم و با یک هدف حرکت کنیم و در روزهای آینده که راهپیمایی ۲۲ بهمن است، انشالله با حضور گسترده ملت با همه مکتب‌ها، سلیقه و روش ها دشمن بیش از پیش را مایوس خواهند کرد.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام و در راس آنها رژیم جانی صهیونیستی، دولت پست آمریکای جنایتکار و پول و ثروت مردم بیچاره عربستان که به دست یک حاکم زبون و ذلیل و آلوده افتاده است، وضع را به این صورت پیش می برند.

وی در پایان گفت: بحمدالله این مثلث شوم دارند در چاه لجن هایی که ایجاد کرده اند دست و پا می زنند و امید است که خداوند ذلت شان را بیش از پیش کند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.