محمدحسن قدیری ابیانه

ورشو ورشکسته!

یوم‌الله 22 بهمن امسال، آب سردی بر قامت نحس توطئه‌گرانی خواهد بود که روی جدایی مردم از انقلاب حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

هادی نیوز: روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «محمدحسن قدیری ابیانه» نوشت:

جبهه استکبار خسته از همه آمال و آرزوهای خود و ملول از انبوه توطئه‌ها و نقشه‌های رنگ و رو رفته، این روزها چاره‌ای جز جنگ روانی از طریق دوره‌گردی و ایراد سخنان مفت و مزخرف ندارد. جنون و دیوانگی آن‌ها اما این روزها با نزدیک شدن به یوم‌الله 22 بهمن حادتر شده و از حرف‌های آن‌ها بوی حماقت بیش‌ازپیش به مشام می‌رسد. یک روز می‌گفتند با جنگ تحمیلی کار ایران تمام است؛ روز دیگر از طریق پیاده‌نظام خود فتنه و غائله بر پا کردند و به‌زعم خود فاتحه انقلاب را خواندند و حالا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که جمهوری اسلامی ریشه‌دارتر و مردمی‌تر از آن است که بخواهند با چند تندباد مصنوعی ارکان آن را متزلزل کنند.

ادعا می‌کردند که با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه‌ای ، کار نظام، امروز و فردا یکسره می‌شود. «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا سال گذشته میلادی در جمع حرامیان منافق در پاریس، در یک سخنرانی احساسی، توهم خود را برای برپایی جشن سقوط نظام اسلامی پیش از 40 سالگی انقلاب، فریاد زد. نظیر همین اراجیف از دیگر مقامات آمریکایی و صهیونیستی نیز شنیده‌شده اما ایران اسلامی با افتخار در یک‌قدمی جشن بزرگ چله انقلاب قرار دارد؛ اتفاقی که از هم‌اکنون نگرانی و وحشت آن‌ها را برانگیخته است.

از حدود یک ماه قبل به این‌سو اما فاز جدیدی از جنگ روانی برای جبران شکست جنگ اقتصادی آمریکا به راه افتاده است تا بلکه حضور مردم را در راهپیمایی 22 بهمن امسال کمرنگ کنند و تحت‌الشعاع خود قرار دهند. مایک پمپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی کاخ سفید در جریان سفر منطقه‌ای خود که از 18 الی 24 دی‌ماه به طول انجامید، تلاش کرد با تشدید ایران هراسی، زمینه را برای تشکیل ناتوی عربی فراهم و سران این کشورها را متقاعد کند از جیب خودشان برای مقابله با ایران هزینه کنند. درعین‌حال، وی سعی کرد تا مقامات ارشد کشورهای منطقه را برای شرکت در کنفرانس لهستان که قرار است در ۲۴ و ۲۵ بهمن با محوریت مقابله با نفوذ ایران تشکیل شود، ترغیب کند تا به‌زعم خود جبهه‌ای بین‌المللی برای فشار به ایران تشکیل دهد. پیام پمپئو این بود که برای مقابله با ایران متحد خواهند شد و چنانچه نظام اسلامی از آرمان‌ها و مواضع خود کوتاه نیاید، عرصه را تنگ‌تر خواهند کرد!

نه‌تنها اهداف اولیه پمپئو علیه ایران اسلامی به نتیجه نرسید و رایزنی‌های سیاسی وی به گپ و گعده و قهوه‌خوری تقلیل یافت، بلکه حتی برخی کشورها هم اعلام کرده‌اند که در آن نشست  شرکت نخواهند کرد.

واکاوی واکنش‌ها به این نشست نشان‌دهنده این است که کوچک‌ترین موفقیتی از این اجلاس انتظار نمی‌رود و همان‌گونه که روزنامه هاآرتص تأکید کرده تنها دستاورد این نشست، گرفتن عکس‌های یادگاری توسط نتانیاهو با شیوخ مرتجع عرب خواهد بود. ضمن اینکه خبرهایی از احتمال لغو این نشست نیز به گوش رسیده است. به نوشته وال‌استریت ژورنال، ممکن است به‌واسطه میزان مشارکت اندک کشورها یا حضور آن‌ها با مقام‌های رده پایین، پمپئو در دقیقه ۹۰ این نشست را لغو کند و به‌بیان‌دیگر گفته که امیدی به این جلسه نیست و ورشو ورشکسته شده است! از 40 سال عربده‌کشی، ارعاب، تهدید و تطمیع رسیده‌اند به چند تحریم نخ‌نما شده، جنگ روانی تکراری و یک نشست بی‌خاصیت و امید دارند که این معجون معجزه کند و مردم از ادامه راه انقلاب پشیمان شوند.

از طرفی، گاهی در سخنان مقامات آمریکایی و صهیونیستی، سخن از گزینه نظامی به میان می‌آید. قطعاً هجمه نظامی یک شوخی بی‌مزه است که هرگز اتفاق نخواهد افتاد اما به‌طور حتم به فکر ایجاد آشوب و ناآرامی‌ها در سال پیش رو هستند. به‌بیان‌دیگر، هدف آن‌ها از چیدن این پازل، برپایی فتنه 98 و یکی از مقدمات مهم آن، اثرگذاری بر جشن پیروزی انقلاب اسلامی است. ازاین‌رو اگر بگوییم که همه این تحرکات برای کمرنگ کردن راهپیمایی 22 بهمن صورت گرفته، سخن به‌گزاف نگفته‌ایم.

این در حالی است که رسانه‌های غربی – علیرغم شیطنت‌ها و تلاش برای عادی نشان دادن گردهمایی جشن انقلاب اسلامی - در انعکاس عظمت راهپیمایی 22 بهمن سال‌های گذشته اذعان داشته‌اند که تهدیدات آمریکا نه‌تنها موجب ترس مردم ایران نشده بلکه موجب اتحاد ملی و انسجام بین همه گروه‌های سیاسی شده است و تقریباً همه آن‌ها تأکید داشتند که حضور مردم پیامی به دولتمردان آمریکاست که اگر مرتکب اشتباهی شوند، مردم آن‌ها را از اقدام خود پشیمان خواهند کرد. ملت غیور ایران ثابت کرده‌اند که هرگاه تهدید شده‌اند، با اراده پولادین و عزمی راسخ‌تر به میدان آمده‌اند و به همین سبب، حضور میلیونی مردم در همایش تولد نظام اسلامی که چهار روز دیگر برگزار خواهد شد، یقیناً شگفتی فوق‌العاده رسانه‌های خارجی را در پی خواهد داشت و خواهند گفت که علیرغم تحریم‌ها و تهدیدات بی‌سابقه، حضور مردم برای نشان دادن حمایشان از انقلاب اسلامی بسیار شگفت‌انگیز و بی‌سابقه است.

نکته پایانی اینکه یوم‌الله 22 بهمن امسال، آب سردی بر قامت نحس توطئه‌گرانی خواهد بود که روی جدایی مردم از انقلاب حساب ویژه‌ای باز کرده بودند. رهبر معظم انقلاب «حضور امیدآفرین و ایستادگی نسل سوم و چهارم در میدان دفاع از انقلاب و نظام» را نشانه «رویندگی و بالندگی انقلاب و نکته‌ای بسیار مهم و درخور توجه» برشمرده‌اند و براین اساس، حضور جوانان نسل سوم و حتی چهارم در این جشن ملی و اسلامی، یک‌بار دیگر، دروغ بودن ادعای گسست نسل جدید با آرمان‌های انقلاب را آشکارتر خواهد کرد. تظاهرات 22 امسال نشان خواهد داد که رویش‌های انقلاب بیش از ریزش‌های آن است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارتقاء مؤلفه‌های قدرت خود که یکی از آن‌ها جلب حمایت‌های مردمی است، هر سال بیش از سال گذشته توفیق داشته و خواهد داشت.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.