عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

دو نفر از اعضای کابینه روحانی رای عدم اعتماد از مجلس می گیرند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال عدم رای آوری 2 نفر از گزینه های وزارتخانه های دولت یازدهم خبرداد وگفت: به نظر می رسد 15 درصد کابینه معرفی شده با اقبال نمایندگان روبرو نخواهند شد.

دو نفر از اعضای کابینه روحانی رای عدم اعتماد از مجلس می گیرند

 

ابراهیم نکو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به اقدام رئیس جمهور منتخب در راستای اعلام اسامی زودهنگام کابینه دولت یازدهم،گفت:این اقدام نشان دهنده جدیت درانجام کار وپتانسیل مناسب برای اداره امور کشور است.

وی تجربه وپختگی کاندیداهای معرفی شده را ازجمله ویژگی های کابینه دولت یازدهم عنوان کرد وافزود:باتوجه به تجربه بالای برخی افراد معرفی شده ،می توان انتظار ساماندهی و رفع برخی  امور را زودتراز انتظار دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  تاکیدکرد:مجلس شورای اسلامی درراستای  تعامل با دولت یازدهم جدیت دارد.

نکوبا بیان اینکه به نظر جمع نمایندگان مجلس در کابینه معرفی شده از سوی دکترروحانی نقاط ضعف و مثبتیوجود دارد،تصریح کرد:با توجه به مباحث مطرح شده و مواضع نمایندگان،احتمال عدم رای آوری دو نفر از کاندیداهای وزارتخانه ها زیاد است.

وی بدون اشاره به اسامی این دو نفر،در ادامه اظهار کرد:عملکرد گذشته ،ضعف در حوزه های کاری و عدم تخصص  کافی مرتبط با وزارتخانه معرفی شده از جمله ایرادات مطرح شده از سوی نمایندگان  برای دو تن از گزینه های پیشنهادی است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای  اسلامی در پاسخ به سوالی درباره مهم ترین معیارهای دادن رای اعتماد به وزرا،گفت:آشنایی و تخصص افراد ، توان مدیریتی و گذشته افراد  از جمله موضوعات مدنظر نمایندگان برای دادن رای اعتماد است لذا با توجه به جو عمومی مجلس  میتوان از گفت که ۱۵ درصد افراد معرفی شده با اقبال نمایندگان روبر نخواهند شد.

منبع:آفتاب ری

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.