کنایه های ابطحی به مراسم تحلیف و عدم حضور خاتمی

مشاور سیدمحمدخاتمی در صفحه فیسبوک خود نوشت:...

 

سیدمحمدعلی ابطحی، روحانی و سیاست‌مدار اصلاح طلب، رئیس دفتر و مشاور سابق سید محمد خاتمی طی مطلبی در صفحه فیسبوک خود با اشاره به مراسم افطاری سالیانه خاتمی وی نوشت: "امشب با جمعی از دوستان با آقای خاتمی بودیم. وزرای کابینه شان بودند.بعضی هاشان در حال وزیر و رئیس شدن بودند و از مراسم تنفیذ آمده بودند. این افطار سالانه خیلی خاطره انگیز است. آقای خاتمی هم به عنوان میزیان دور میزها می چرخید و باخانواده ها حرف می زدند و عکس می گرفتند."

 

ابطحی با اشاره به مراسم روز گذشته تحلیف حجت الاسلام روحانی در مجلس نوشت: "چه شکوهی داشت مجلس تحلیف. سخنرانی آقای روحانی، از جنس سخنان آقای خاتمی در مراسم تحلیفش بود. اگر این ۸ سال فاصله نامتجانس نبود، چه خوب بود. آقای خاتمی هم هیچ نقشی در این انتخابات نداشت. حقش بود که دعوتش نکنند و اسمی از او حتی با اشاره نیاورند."

 

کنایه ابطحی به عدم نقش داشتن خاتمی در پیروزی دکتر روحانی پرمعناست، زیرا دکتر عارف با اشاره خاتمی به نفع جریان اصلاح طلبی کنار کشید و به گفته اصلاح طلبان یکی از دلایل موفقیت حسن روحانی در انتخابات نیز همین بوده است. ضمن اینکه  تحلیلگران سیاسی تاکید دارند که «حمایت خاتمی» تاثیر شگرفی در «پیروزی روحانی» داشته است. به عنوان مثال، صادق زیبا کلام در این زمینه گفته است: "مخالفان خاتمی باید بدانند که روحانی عنوان فعلی اش را مرهون هاشمی و البته خاتمی است و به همین دلیل مشخص روحانی باید همراه خاتمی به تحلیف برود."

 

این در حالی است که علی افشاری از اصلاح طلبان خارج نشین در مقاله ای با عنوان "آیا بدون حمایت خاتمی و رفسنجانی، روحانی رئیس جمهور نمی‌شد؟" که در سایت رادیو زمانه منتشر کرده است، معتقد است که آقای روحانی  بدون حمایت آقایان هاشمی و خاتمی و حتی در صورت حضور آقای دکتر عارف در رقابت انتخاباتی، به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری البته در دور دوم می رسید.

 

ابطحی در  ادامه انتها درباره مراسم افطاری خاتمی نوشت: "در مهمانی افطاری آقای خاتمی وزرای کابینه شان بودند. بعضی هاشان در حال وزیر و رییس شدن بودند و از مراسم تنفیذ آمده بودند. این افطار سالانه خیلی خاطره انگیز است. آقای خاتمی هم به عنوان میزیان دور میزها می چرخید و باخانواده ها حرف می زدند و عکس می گرفتند."

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.