وزیر علوم:

ایران رتبه ۱۶ تولید علم ‌جهان را کسب کرد‌

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ظرفیت‌های گسترده ایران در حوزه علوم مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با اقدامات گسترده علمی که در کشور صورت گرفته، ایران رتبه ۱۶ تولید علم در جهان را کسب کرده است.

هادی نیوز: منصور غلامی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه یزد اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران، شاهد پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه علوم مختلف بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ در علوم مختلف زبانزد بوده و نخستین دانشگاه هم در ایران بوده خاطرنشان کرد: اینکه امروز ما در مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه یزد هستیم نشانه بسیار خوبی در ارتباط با دستاوردهای انقلاب در این حوزه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروز علوم مختلف در جهان روز به روز با سرعت در حال رشد و تحول هستند و ایجاد قدرت‌های وسیع از جمله قدرت‌های اقتصادی، به واسطه همین علوم امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بوشهر: 16 مرکز نوآوری توسعه فضای کسب و کار راه‌‌اندازی شد

برگزیدگان بخش دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر معرفی شدند

وزیر علوم «تیمچه مرتاض» را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد افتتاح کرد

غلامی به ظرفیت‌های گسترده ایران در حوزه علوم مختلف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با اقدامات گسترده علمی که در کشور صورت گرفته، ایران رتبه 16 تولید علم در جهان را کسب کرده است.

وی افزود: این رشد قابل توجه و چشم‌گیر در حوزه جایگاه ایران در تولید علم دنیا به واسطه فعالیت‌ها و دستاوردهایی است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در طول 40 سال انقلاب داشته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب کشور برای برخی از علوم حتی در حد کارشناس و پزشک عمومی هم وابسته به سایر کشورها بود ولی الان به هیچ عنوان در ارتباط با نیروی انسانی متخصص نیازمند دیگر کشورها نیستیم.

غلامی با بیان اینکه تعداد زیادی نیروهای تخصصی با رشته‌ها و گرایش‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران تربیت شده‌اند که منتظر جذب این افراد هستیم گفت: یکی از مباحثی که وزارت علوم به آن توجه بسیار جدی و ویژه دارد، بحث کارآفرینی است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هم اقدامات بسیار گسترده ای صورت گرفته که از جمله این اقدامات می توان به راه اندازی 43 پارک علم و فناوری در کشور و ایجاد 190 مرکز رشد در حوزه های دانشگاه های این وزارت اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که توجه به نسل چهارم دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین محورهای اجرایی وزارت علوم است، اظهار داشت: توجه به ارتقای صنعت، حل چالش‌های پیش رو به ویژه در شرایط تحریم فعلی، راه‌اندازی خوشه‌های علمی در دانشگاه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.