مخالفت و موافقت بی‌بی‌سی با وزرای پیشنهادی

پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی فارسی روز گذشته در تحلیلی با ادعای اینکه «جناح تندرو به فرماندهی کیهان تلاش دارند نزدیکان اصلاح‌طلبان را از دولت کنار بگذارند»، به حضور «رحمانی فضلی» و «پورمحمدی» که با مخالفت طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی مواجه شده، اشاره کرد و نوشت:‌...

 

 

پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی فارسی روز گذشته در تحلیلی با ادعای اینکه «جناح تندرو به فرماندهی کیهان تلاش دارند نزدیکان اصلاح‌طلبان را از دولت کنار بگذارند»، به حضور «رحمانی فضلی» و «پورمحمدی» که با مخالفت طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی مواجه شده، اشاره کرد و نوشت:‌ «روحانی گفته بود که در میان اعضای دولت از اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان وجود خواهند داشت. به همین دلیل است که می‌توان دید در کنار محمود حجتی که روابط نزدیکی با آیت‌الله منتظری داشت، آقای پورمحمدی حضور دارد که سوابق پرحاشیه‌ای در کارنامه خود دارد. یکی از اتهامات آقای پورمحمدی، دست داشتن در اعدام‌های سال 67 است.»!

  شبکه رسانه‌ای دولت انگلیس افزود: «پیشنهاد بیژن زنگنه برای وزارت نفت با مخالفت شدید کیهانیان روبه‌روست؛ اما او در دوره هشت‌ساله وزارت در دولت اصلاحات مدیر موفقی بود.»

 بی‌بی‌سی در ادامه تحلیل خود به وزارت خارجه پرداخت و نوشت: حضور ظریف بهترین گزینه در وزارت خارجه است.  این تحلیل در ادامه از «نظارت عالیه هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و ناطق‌نوری بر دولت جدید» خبر داده و آن‌ها را «بالغ‌های سیاسی» توصیف می‌کند.

بی‌بی‌سی در پایان و در حمایت از وزیر اصلاح‌‌طلب پیشنهادی نوشت: از سوی دیگر فقط به‌خاطر امنیتی بودن افراد نمی‌توان آن‌ها را محکوم کرد. بحث مهم، چگونگی عملکرد این افراد در مواجهه با مشکلات کشور است. اگر به‌عنوان مثال نوع برخورد علی ربیعی با قتل‌های زنجیره‌ای را بقیه اعضای کابینه تعقیب کنند، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. حضور این افراد امنیتی شاید بتواند حاوی نکات مثبتی هم باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.