چرایی برکناری یک رئیس دانشگاه

سیدصدرالدین شریعتی که به‌تازگی سرپرست وزارت علوم (دکتر توفیقی) وی را برکنار کرده است، در مصاحبه‌ای درباره اتفاقات دانشگاه علامه طباطبایی گفته: ...

 

 

سیدصدرالدین شریعتی که به‌تازگی سرپرست وزارت علوم (دکتر توفیقی) وی را برکنار کرده است، در مصاحبه‌ای درباره اتفاقات دانشگاه علامه طباطبایی گفته: مورد اتهام‌های ناروا و بی‌حساب قرار گرفتم، برای رعایت مسائل اخلاقی هیچ چیز هم نمی‌توانستم بگویم؛ یعنی این گلویم پر از آتش بود؛ اما نمی‌توانستم فریاد بزنم! نمی‌توانستم بگویم ایها‌الناس، ماجرا این است! متأسفانه برخی به‌راحتی دروغ می‌گویند. در مورد بازنشسته کردن اساتید  باید بگوییم طرف در اتاق کارش به یکی از دانشجویان تعرض کرده، هم‌اتاقی‌اش وارد شده و آن‌ها را در آن وضع دیده است و به ما هم گزارش کرده‌اند؛ آن وقت می‌رود خارج از دانشگاه می‌گوید چون ما در انتخابات به فلان شخص رأی دادیم!استاد رفته است سرکلاس می‌گوید همجنس‌بازی کار خوبی است. استاد جامعه‌شناسی هم هست! من باید چه کار کنم؟! قرآن به من می‌گوید این ترویج فحشاست، کار شیطان است. حالا من باید اجازه حضور این استاد در دانشگاه را بدهم؟ من یک چنین آدمی نیستم؛ خب حالا بعضی‌ها خوششان نمی‌آید، می‌خواهند همه جا هرج‌ومرج باشد. یا در مورد دیگر به من گفتند چرا قرارداد فلان استاد را تمدید نمی‌کنید؟ برای چه باید تمدید کنم؟! استادی که در حمله مرصاد علیه این کشور اقدام مسلحانه کرده است، عضو منافقین بوده، زندان بوده است؛ چرا قراردادش را تمدید کنم؟ اصلاً چرا استخدامش کردند؟ در سن ۴۹سالگی با فوق لیسانس آورده‌اند استخدامش کرده‌اند؛ بچه‌های اطلاعات نوشته‌اند این کار ممنوع است؛ اما آقایان کار خودشان را کردند، بلافاصله هم بورسیه‌اش کردند، حق نداشتند این کار را بکنند. در گزینش هم رد شده است. من نمی‌توانم این قانون‌شکنی‌ها را تحمل کنم، عذرش را خواستم. باز علیه‌مان این طرف و آن طرف نوشتند که فلان استاد مجرب اخراج شد! گفتند شریعتی شمربن ذی الجوشن است! چنین و چنان کرده است! هیچ کس نمی‌آید درد ما را بپرسد بگوید چرا چنین کردید؟ یک طرفه قضاوت می‌کنند. یکی دیگر به‌اصطلاح استاد حقوق بین‌الملل است، برو بیایی دارد برای خودش؛ آن وقت سر کلاس به تمام مقدسات توهین می‌کند، به قانون اساسی توهین می‌کند، معذرت می‌خواهم می‌گوید بینداز دور این لجن را، این چه قانونی است؟ آیا نباید با این‌ها برخورد شود؟

این سخنان شریعتی در حالی است که حسین سلیمی که به‌عنوان جایگزین وی معرفی شده است در مراسم تودیع و معارفه گفته است: بنده از نزدیک شاهد زحمات طاقت‌فرسای دکتر شریعتی در دانشگاه بوده‌ام و به لحاظ اجرایی کردن طرح تجمیع دانشگاه، توسعه تحصیلات تکمیلی و جذب اعضای هیئت علمی کارآمد به مجموعه، زحمات زیادی را از جانب وی شاهد بودم. وی با اشاره به جوسازی رسانه‌ای اخیر در مورد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: متأسفانه این جوسازی‌ها بسیار ناروا بود.          

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.