راهبرد ایران در قبال غرب و رژیم صهیونیستی

روزنامه جروزالم‌پست در مقاله‌ای به سیاست‌های دولت جدید ایران در قبال رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت:...

 

روزنامه جروزالم‌پست 9 سپتامبر 2013 (18 شهریور) در مقاله‌ای به سیاست‌های دولت جدید ایران در قبال رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: یوال استینیتز، وزیر عضو حزب لیکود با هشدار در مورد اینکه ایران تحت پوشش اعتدال و میانه‌روی به ساخت تسلیحات هسته‌ای خواهد پرداخت، گفت: «روحانی باهوش‌تر از احمدی‌نژاد است». حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به‌دنبال آرام‌سازی وحشت غرب در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و امیدوار است که در تمام مسیر دستیابی به بمب خنده بر لب داشته باشد». آقای استینیتز که وزیر روابط بین‌الملل، اطلاعات و امور راهبردی است، روز یکشنبه در سخنان خود در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه مؤسسه مبارزه با تروریسم گفت: «پیش‌بینی من از آقای روحانی این است که در آینده‌ای نزدیک (شاید در آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده) شاهد اقدام آشتی‌جویانه و اعتدال‌گرایانه وی در قبال غرب به منظور اثرگذاری بر رسانه‌های غربی، اذهان عمومی و رهبران اروپایی و آمریکایی به منظور کاهش هراس‌ها از برنامه‌ هسته‌ای ایران باشیم».

در ادامه مقاله آمده است: این وزیر اسرائیلی[صهیونیستی] هشدار داد که رئیس‌جمهور ایران می‌خواهد جامعه بین‌الملل را به منظور خرید زمان بیشتر برای ساخت تسلیحات هسته‌ای فریب دهد. وی افزود: «سانتریفیوژها همچنان به گردش خود ادامه می‌دهند. تأسیسات آب سنگین اراک نیز به کار خود ادامه می‌دهد. اشتباه نکنید؛ ایران را باید بر اساس اقداماتش سنجید، نه حرف‌هایش... به رغم توفان بی‌ثباتی در خاورمیانه و نیز اهمیت سایر مسائل منطقه‌ای، ایران همچنان بزرگ‌ترین نگرانی اسرائیل است... ایرانی هسته‌ای به معنای تضعیف کامل نظم جهانی است. این مسئله به ایجاد نظم جهانی متفاوت و خطرناک خواهد انجامید، نه امروز یا سال آینده، بلکه نسل‌های آینده با این چالش روبه‌رو خواهند شد. این مسئله تغییردهنده بازی جهانی است. ایران از نزدیک رفتار غرب، جهان آزاد و آمریکا را بررسی می‌کند و برای آینده‌ای نزدیک مانورهای خود را برنامه‌ریزی می‌کند». 

در پایان مقاله آمده است: آقای استینیتز با اشاره به بی‌ثباتی منطقه‌ای گفت که معتقد است مصر در ایجاد ثبات و احیای اقتصادی و امنیتی موفق خواهد شد. وی گفت که «همسو با سیاست دولت در نقش‌آفرینی کم‌رنگ اسرائیل، نمی‌تواند در مورد وضعیت سوریه اظهار نظر کند... اما اگر ما مورد حمله قرار بگیریم یا تهدیدی مستقیم علیه ما وجود داشته باشد، ما با قدرتی جدی و گسترده پاسخ خواهیم داد... از دیدگاه اسرائیل، آمریکا همچنان رهبر مسلم جهان آزاد است... این مسئله نشان‌دهنده موقعیت آمریکا در 100 سال گذشته است و در آینده‌ای نزدیک نیز چنین است. نتیجه اینکه ما باید به گسترش همکاری راهبردی میان اسرائیل و دوستان‌مان آمریکا ادامه دهیم. ما باید همکاری اقتصادی، دفاعی و اطلاعاتی خود را با آمریکا گسترش دهیم. در تمام این حوزه‌ها، همکاری باید نزدیک‌تر شود».

 

تحلیل‌:راهبرد رژیم صهیونیستی در برابر ایران تخریب و سیاه‌نمایی فزاینده است. آن‌ها جمهوری اسلامی ایران را تهدید کیانشان می‌دانند؛ از این رو به هیچ وجه تغییر و تحولات ایران برایشان مهم نیست و هر تحولی را در ادامه تهدید خودشان می‌بینند و آن را تخریب می‌کنند. واکنش و حساسیت آن‌ها به فعالیت‌های هسته‌ای ایران بیش از سایر موضوعات است؛ زیرا به گمان آن‌ها آنچه که از ناحیه ایران می‌تواند کیان صهیونیست‌ها را بیشتر و جدی‌تر به خطر اندازد، توانایی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است، به همین سبب در اقدامی پیشدستانه تحولات ایران را به همین مسئله ربط می‌دهند و به شکل پیوسته آن را تخطئه می‌کنند تا تلاششان برای همراه نگه‌داشتن افکار عمومی غرب ناکام نماند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.