خلجان‌های ذهنی فتنه‌گرانه!

جریان فتنه همراه با طیف افراطی اصلاح‌طلبان در صددند در سطح دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، تشکل‌های کارگری، کارمندی، استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق، پارلمان اصلاحات تشکیل دهند.

 

«سعید حجاریان» که از مبتکران این طرح است، درباره آن گفته است: «پارلمان اصلاحات ايده خوبي است. ايده‌اي است که مي‏خواهد از پايين شکل بگيرد؛ از سطح مناطق، شهرستان‏ها، استان‏ها و مرکز. هرمي باشد که افراد، درون آن سازمان مي‏يابند. پارلمان اصلاحات چند خوبي دارد: اول اينکه، موانع کنوني بر سر فعاليت احزاب، پيش‏ روي فعاليت پارلمان قرار ندارد. دوم آنکه، پارلمان محيطي شبيه به پلاسما را به‌وجود مي‏آورد که احزاب بتوانند داخل آن عضوگيري کنند. ثالثاً، در مواقع انتخابات، این پارلمان، قدرت بسيج‏ کنندگي براي جمع‌‏آوري آرا را دارد. منتهي مشکل پارلمان، موقعی است که قرار باشد جاي احزاب را بگيرد در حالي که پارلمان يعني قوه ‌مقننه. مادامي که نگوييم قوه مجريه پارلمان چيست و کيست، اين طرح ابتر خواهد بود. بايد نشان داد بازوي اجرايي پارلمان چيست؟ مصوبات پارلمان اصلاحات را قرار است چه کسي اجرايي کند؟ آيا قرار است پارلمان اصلاحات جايگزين دفتر سياسي احزاب شود؛ که محال است. يا آنکه مي‏خواهد مستقلاً بازوي اجرايي بسازد؛ که خلاف قانون احزاب است و قانون خاص مي‏خواهد.»

حجاريان در بخش ديگري از سخنان خود، با توجه به مشکلات فراروی پارلمان اصلاحات، پيشنهاد جبهه ملي اصلاح‌طلبان را داده و گفته است: «به نظرم، الگوي جبهه ملي مناسب است. به هر حال، ايده‌‏اي بود که مدتي کار کرد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.