رژیم نامشروع صهیونیستی و شعار مرگ بر آمریکا

روزنامه جروزالم‌پست به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در مورد رژیم صهیونیستی و نیز راهبردهای صهیونیست‌ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت:...

 

روزنامه جروزالم‌پست 4 نوامبر 2013 (13آبان) به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در مورد رژیم صهیونیستی و نیز راهبردهای صهیونیست‌ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: رهبر ایران با بیان اینکه اسرائیل[رژیم صهیونیستی] «رژیمی غیرقانونی و نامشروع» است، راهبرد «تهاجم با لبخند» کشورش را مخدوش کرد. این اظهارات رهبر ایران که در صفحه توئیتری منتسب به وی منتشر شد، درست چند روز پیش از دور دوم گفت‌وگوها در ژنو میان ایران و گروه 1+5 مطرح می‌شود. حتی پیش از این موضع‌گیری، نخست‌وزیر اسرائیل در آغاز نشست هفتگی کابینه خود گفت که ایران «به طور علنی و مستقیم» خواستار نابودی اسرائیل است. وی گفت: «ایران همچنان برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کند و هدفش را تغییر نداده است؛ شاید روش تغییر کرده، اما هدف بدون تغییر باقی مانده و ایدئولوژی خود را تغییر نداده است.»

در ادامه مقاله آمده است: آقای نتانیاهو اظهار داشت: «مشخص است که فشار بر رژیم ایران باید ادامه یابد... فشار، آن‌ها را به میز مذاکره آورده است. من متقاعد هستم که اگر فشار حفظ شود و از آن کاسته نشود، ایران توانمندی‌های هسته‌ای نظامی خود را رها می‌کند و در صورتی که فشار کاهش یابد، ایران به سوی این هدف حرکت خواهد کرد. ما به تضمین عدم تحقق این اتفاق متعهد هستیم.» یاکوف امیدور، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، در آخرین روز ریاستش در دفتر خود گفت که «ایران تهدید وجودی مشخص برای اسرائیل به شمار می‌رود... اسرائیل باید هر آنچه می‌تواند، برای ریشه‌کنی آن تهدید صورت دهد؛ در صورت امکان، از طریق گفت‌وگوها و در غیر این صورت، از طریق سایر ابزارها.»

در پایان مقاله آمده است: رهبر ایران با اشاره به رسوایی آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از متحدان و رقبای خود گفت که امروز سفارت‌خانه‌های آمریکا در کشورهایی که نزدیک‌ترین متحدانش هستند، لانه‌های جاسوسی خوانده می‌شود؛ این موضوع به معنای این است «انقلابی‌های جوان ما سی سال جلوتر هستند.» درست پنج روز پیش از آغاز گفت‌وگوها با غرب، این اظهارنظرها منعکس‌کننده بحث شدید داخلی در ایران در مورد این نشست‌هاست. رهبر ایران از یک سو پیامی دوگانه و تا حدی متناقض در مورد عدم اعتماد به گفت‌وگوکننده‌های آمریکایی می‌دهد و از سوی دیگر، به گفت‌وگوها با آمریکا انتقاد نمی‌کند و گفت‌وگوکنندگان را «سازش‌کار» نمی‌خواند. در صفحه توئیتر منتسب به رهبر ایران آمده است که «گفت‌وگوکنندگان ما وظیفه‌ای دشوار برعهده دارند و کسی نباید این افراد را تضعیف کند.» همچنین رهبر ایران در صفحه توئیتر آورده است که در مورد نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین نیست و حتی اگر این گفت‌وگوها به شکست بینجامد، این موضوع، خوداتکایی ایران را افزایش خواهد داد.

تحلیل‌:مقامات رژیم صهیونیستی در آغاز دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای و اعلام رضایت آمریکایی‌ها از مذاکرات، عصبانی شدند ولی پس از گفت‌وگوی مقامات آمریکا با آن‌ها درباره محتوای مذاکرات، آرام گرفتند؛ اما ادعاهای گذشته‌شان را تکرار می‌کردند و زمانی که از بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مواضع ایشان متوجه شدند مدیریت هوشمندانه‌ای بر برنامه مذاکرات ایران حاکم است و ایران بازی را از دست نداده، دوباره عصبانی شدند و به یاوه‌گویی و اعمال فشارهای مختلف روی آوردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.