تکاپوی جدید فتنه‌گران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به بهانه 16 آذر، مراسمی را در این دانشگاه تدارک دید تا تریبونی را در اختیار عوامل فتنه 88 قرار دهد.

 

علی شکوری‌راد، سخنگوي جبهه منحله مشارکت که یکی از سخنرانان این مراسم بود، با اشاره به سخنان اخير آیت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران درباره سران فتنه و لزوم مجازات آن‌ها از سوی نظام جمهوری اسلامی، با حمله به آیت‌الله جنتی این سؤال را مطرح کرد که آیا خطیب جمعه تهران مسلمان است؟! وی که سابقه حضور در تحصن مجلس ششم را در کارنامه خود دارد، در ادامه با تشبیه یکی از سران فتنه به حضرت یوسف(ع) افزود: «یوسف ما» توبه نخواهد کرد و این را بدانید که هر روز بر قیمت و عیارش افزوده خواهد شد! وی همچنین خواستار این شد که اوضاع برای تجمع حامیان سران فتنه در خیابان‌ها فراهم شود! در بخش دیگر این مراسم محمدرضا خاتمی، دبیر کل جبهه منحله مشارکت، مدعی شد مطالبه اصلی مردم، آزادی سران فتنه است. گفتنی است در آغاز این مراسم نیز یکی از فعالان انجمن اسلامی با نام بردن از مجرمان امنیتی سال 88 از قبیل بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، آن‌ها را به‌عنوان «عزیزان این مرز و بوم» معرفی کرد و سپس از «ندا آقاسلطان» به‌عنوان «شهید جنبش سبز» نام برد. وی در ادامه «يوسف صانعی» را «مرجع سبز» خواند و از سایر مراجع خواست که به این جریان بپیوندند.

 

تحلیل‌:حامیان فتنه سبز با این تصور اشتباه که انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر فضا را به نفع آن‌ها تغییر داده و با آگاهی از اینکه با نزدیک شدن به سالگرد حماسه 9 دی موج ابراز انزجار و تنفر از فتنه‌گران به راه می‌افتد، به‌گمان خود با چنین اظهاراتی که کم‌وبیش از گوشه و کنار نیز به گوش می‌رسد، خواسته‌اند پیشدستی کنند تا شاید حاشیه‌ امنی برایشان ایجاد شود که قطعاً اینچنین نیست و چنین رفتارهایی بر خشم و انزجار عمومی از آن‌ها می‌افزاید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.