آمریکایی مفقود شده در ایران جاسوس بود!

یک خبرگزاری غربی اعلام کرد: فرد آمریکایی که ادعا می‌شود در ایران مفقود شده، در اصل یکی از عاملان مخفی سازمان سیا است که به طور محرمانه برای این سازمان اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است!

 

«رابرت لوینسون» که گفته می‌شود هفت سال قبل در ایران ناپدید شده است، در مأموریتی که رسماً تأیید نشده بود، برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرد و زمانی که این موضوع در دولت آمریکا فاش شد یکی از جدی‌ترین رسوایی‌ها را در تاریخ سازمان جاسوسی سیا به وجود آورد. کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود!

آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌نویسد: سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده است و سازمان سیا مبلغ دو میلیون و پانصد هزار دلار به خانواده لوینسون پرداخت کرده تا از تشکیل پرونده در خصوص وی خودداری کنند. این رسانه آمریکایی گزارش خود را بر اساس گفت‌وگو با ده‌ها نفر از مقامات دولت‌های فعلی و پیشین آمریکا و همچنین اسناد و مدارکی که در این باره وجود دارد، تهیه کرده است. 

آسوشیتدپرس می‌افزاید نخستین بار در سال ۲۰۱۰رابطه بین سیا و لوینسون را کشف کرده و در آن زمان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد به کار خود ادامه داده است. به نوشته این خبرگزاری، سه بار از انتشار این گزارش خودداری شده است چرا که دولت آمریکا گفته بود به طور امیدوارکننده‌ای احتمال بازگرداندن او به آمریکا وجود دارد. روزنامه واشنگتن‌پست نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.