تدابیر امنیتی در دانشگاه آزاد کرمان در بحبوحه یک سفر!

سفر هاشمی رفسنجانی به استان کرمان با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

 

 

 

 یکی از این حاشیه‌ها تعطیلی دانشگاه آزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه است، البته این دانشگاه به خودی خود پایان هفته‌ها تعطیل بوده است؛ اما ساختمان این دانشگاه پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در اختیار واحد علوم و تحقیقات استان کرمان است که هفته گذشته دانشجویان علوم و تحقیقات واحد کرمان با خبر تعطیلی هفته آینده کلاس‌هایشان، در این بحبوحه امتحانات و جلسات پایانی کلاس‌ها و برگزاری کلاس‌های جبرانی و رفع اشکال روبه‌رو شده‌اند!

 یکی از استادان این دانشگاه در این رابطه گفت: لزومی برای تعطیلی دانشگاه وجود ندارد، ایشان می‌توانند در بخشی از دانشگاه سخنرانی خود را انجام دهند و دانشجویان نیز بر سر کلاس‌های خود به تحصیل مشغول باشند. نگرانی دوستان ایشان را از این بابت درک نمی‌کنم. امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها پس از چهار سال و بعد از حوادث سال 88 برای اولین بار است که رخ می‌دهد و این اصلاً مناسب نیست.

 یکی از دانشجویان نیز گفت: برای چه باید درِ کلاس‌ها و دانشکده‌ها پلمب شود؟ مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اینهمه شخصیت به دانشگاه آزاد آمدند و در تالارهای مختلف این دانشگاه سخنرانی کردند و رفتند، مگر چه اتفاقی افتاد؟ وی گفت: خبر تعطیلی دانشگاه و امنیتی شدن فضای آن برای حضور هاشمی نه‌تنها کمکی به دانشگاه و مردم کرمان نخواهد کرد، بلکه تنها باعث افزایش اختلافات و متشنج شدن فضای دانشگاه خواهد شد.

 همچنین شنیده شده است دانشگاه‌ها برای حضور در سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی،  فراخوان ثبت‌نام داده‌اند و دیدار او  نیز همانند دیدار رئیس‌جمهور با دانشجویان، گزینشی و موردی خواهد بود.

پیگیری ها همچنین مشخص کرد تاکنون مجوزی برای سخنرانی وی در جمع مردم کرمان در مصلی این شهر نیز صادر نشده و احتمال لغو این مراسم نیز زیاد است.

هاشمی رفسنجانی سه شنبه شب به بهانه شرکت در مراسم سالگرد امام جمعه فقید رفسنجان به استان کرمان سفر خواهد کرد.

خاطر نشان می شود که قرار بود سال گذشته این سفر اتفاق بیافتد که با اعتراض جمعی از مردم رفسنجان روبه رو شد و به دلایل نا معلوم دیگری این سفر کنسل شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.