از تصمیم روسیه تا ترس رژیم صهیونیستی

 

1ـ نحوه برخورد با نمایندگان متخلف باید تغییر کند

«احمد توکلی» رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت، در نامه‌ای به «علی لاریجانی» رئیس مجلس نوشت: «یکی از سنن پسندیده در کشور‌های غربی این است که وقتی مسئولی متهم به فساد مالی می‌شود، بلافاصله استعفا می‌دهد یا وادار به استعفا و سپس رسیدگی آغاز می‌شود. کنار گذاشتن فوری متهم از سمتش، لااقل سه نتیجه ارزشمند دارد: 1‌ـ فردی که صلاحیتش زیر سؤال می‌رود، امانتی در دستش باقی نمی‌ماند. 2‌ـ اگر فردی که متهم به خیانت مالی است در موضع قدرت باشد، برای از بین بردن اسناد مربوط یا جعل اسناد تازه یا لابی بین صاحبان قدرت تواناتر است و ممکن است سیر رسیدگی قضایی را مخدوش سازد. 3‌ـ متهم به‌محض ورود اتهام به او، باید به همان نسبت مجازات آبرویی ببیند تا همگنانش نیز از موضع تهمت بپرهیزند. متأسفانه اینجا متهم صاحب قدرت طلبکار می‌شود و به مجلس برمی‌گردد و برای سرنوشت مردم که گاهی با یک رأی این ور و آن‌ور می‌شود رأی می‌دهد! اگرچه آیین‌نامه در این باره ساکت است؛ ولی جناب‌عالی قدرت فضاسازی برای جلوگیری از این وقاحت را داشته‌اید و ‌ای کاش از آن استفاده می‌کردید!»

2ـ صهیونیست‌ها نگران حمله غافلگیرکننده حزب‌الله

وبگاه خبری «رأی الیوم» نوشت: «بر خلاف فشار دولت اسرائیل بر رسانه‌ها برای کنترل اخبار (درباره واکنش حزب‌الله)، دستگاه‌های امنیتی به رسانه‌های اسرائیل دستور داده‌اند که موارد زیادی در این خصوص افشا نکنند. منابع امنیتی و نظامی در تل‌آویو گفته‌اند که میزان آماده‌باش در شمال اسرائیل در انتظار حمله غافلگیرکننده حزب‌الله تا بالاترین حد افزایش یافته است.» رأی‌الیوم توضیح داد: «منابع مطلع نظامی گفته‌اند که ارتش، چند سامانه گنبد آهنین جدید نصب کرده؛ سامانه‌ای که در مقابل شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است.» رأی الیوم نوشت: «با این حال، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی بلندپایه و نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر نقل کرده‌اند که نتانیاهو از طریق طرف ثالثی که احتمالاً آمریکاست، به حزب‌الله هشداری جدی داده و گفته که اگر پاسخ حزب‌الله سخت، دردناک و خارج از عُرف باشد، اسرائیل از حمله به لبنان دریغ نخواهد کرد.»

3ـ نظارت بانک مرکزی بر فروش اموال مازاد بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر ضرورت تقویت و ارتقای نظارت بر عملکرد شبکه بانکی کشور، از مدیران و کارکنان معاونت نظارت بانک مرکزی خواست که برای داشتن بانک‌هایی سالم، قانون‌مند، با استحکام مالی مناسب و در خدمت تأمین مالی نظام اقتصادی کشور، همچنین حفظ و ارتقای اعتماد عمومی به نظام پولی و بانکی کشور، تلاش و اهتمام خود را مضاعف کنند. «همتی» نظارت و پیگیری فروش اموال مازاد و شرکت‌های غیربانکی بانک‌ها را از اولویت‌های کاری معاونت نظارت برشمرد و درخواست کرد: «در این زمینه از تمامی ابزارهای نظارتی و ضمانت‌ اجراهای مقرر در چارچوب قانون استفاده شود.» وی تأکید کرد: «آمار و مشخصات و جزئیات مربوط به پرونده‌های تسهیلات با مبالغ کلان به صورت سیستمی مورد پایش مستمر بانک مرکزی قرار گیرد.»

4ـ روسیه تصمیمی برای بازگشت به «جی ۸» ندارد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که کشورش تصمیمی برای بازگشت به گروه کشورهای صنعتی موسوم به «جی ۸» ندارد. «سرگئی لاوروف» این اظهارات را در واکنش به خبرهای پیشین درباره دعوت احتمالی از این کشور برای حضور در نشست بعدی گروه کشورهای صنعتی عنوان کرد. در عین حال، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که این کشور در مجامع دیگری مانند «جی ۲۰»، «شانگهای»، «سازمان ملل» و «بریکس» عضویت دارد و برای مسکو فعالیت در چارچوب «جی ۲۰» مهم‌تر از چارچوب «جی ۸» است. پیش از این برخی منابع آمریکایی از پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی خبر داده بودند.

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.