ناوهای ایرانی در نزدیکی مرزهای آمریکا

روزنامه جروزالم‌پست در مقاله‌ای به نزدیکی ناوهای جنگی ایران به مرزهای آبی آمریکا در اقیانوس اطلس پرداخت و نوشت: ...

روزنامه جروزالم‌پست 9 فوریه 2014 (20 بهمن) در مقاله‌ای به نزدیکی ناوهای جنگی ایران به مرزهای آبی آمریکا در اقیانوس اطلس پرداخت و نوشت: ناوهای جنگی ایران، در اقیانوس اطلس و در نزدیکی آمریکا هستند. حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران، گفت که این اقدام با حضور آمریکا در آب‌های ایران در خلیج‌فارس مقابله خواهد کرد. ژانویه 2014 خبرگزاری فارس از حرکت ناوهای جنگی ایران به سوی اقیانوس اطلس خبر داده بود که حداقل این سفر سه ماه طول خواهد کشید. رهبر ایران در سخنرانی مربوط به سی‌و‌پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی 1979 گفت که مقامات ایران که به دنبال احیای اقتصاد هستند، نباید بر لغو نهایی تحریم‌ها متکی باشند، بلکه باید نوآوری بومی را مدنظر قرار دهند.

در ادامه مقاله آمده است: رهبر ایران گفت:‌ «مقامات آمریکایی در ظاهر می‌گویند به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستند؛ اما این دروغ است. اگر آن‌ها بتوانند چنین کنند، لحظه‌ای تردید نخواهند کرد.» رهبر ایران تکرار کرد که ایران در مقابله با دشمنان باید آماده تغییر تاکتیک‌ها باشد؛ اما نباید در اصول مهم خود مصالحه کند. رهبر ایران تشریح کرد که «راه‌حل مسائل اقتصادی، نگاه به خارج و لغو تحریم‌ها نیست... توصیه من به مقاماتمان مانند همیشه تکیه بر ظرفیت‌های بومی نامحدود است... موضع‌گیری ما در قبال آمریکا به دلیل رویکرد سلطه‌گر و مداخله‌گر این کشور است.»

در پایان مقاله آمده است: سخنان رهبر ایران در مورد دشمنی، منعکس‌کننده دشمنی طولانی‌مدت وی در قبال آمریکاست که در واقع مقامات ایرانی، این کشور را دشمن جدی خود می‌دانند. آمریکا و ایران از سال 1980 پس از اینکه دانشجویان ایرانی، سفارت آمریکا در تهران را اشغال کردند و دیپلمات‌های آمریکایی را به گروگان گرفتند، قطع شد؛ اما نکته قابل ذکر این است که رهبر ایران از گفت‌وگوهای هسته‌ای دولت جدید ایران حمایت کرده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.