حمایت کاربران ایرانی از سربازان ربوده شده وطن!

کاربران ایرانی رسانه‌های اجتماعی، اعتراض خود را نسبت به گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی که به‌تازگی در دام عملیات تروریستی گروهک «جیش العدل» قرار گرفته‌اند، با گذاشتن نظرات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند.

 

این کاربران با تشکیل کمپین مجازی با عنوان آزادی سربازان ایرانی، به این اقدام ناجوانمردانه و تروریستی واکنش نشان دادند. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی موتور جست‌وجوی وب پایشگر، کاربران شبکه اجتماعی در واکنش به اسارت مرزبانان ایرانی تصمیم گرفتند این اقدام تروریستی را به جهانیان اعلام کنند؛ از این رو در کمتر از هجده ساعت، بیش از پانزده هزار مطلب در رابطه با این موضوع و با هشتگ FreeIranianSoldiersدر توئیتر منتشر شد که با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی دنیا انجام شده و بیشترین به اشتراک‌گذاری را شامل می‌شود.

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی امیدوارند که با تشکیل کمپین اعتراضی در مورد اقدام گروگان‌گیری سربازان ایرانی، دولت و نهادهای بین‌المللی برای آزادی آن‌ها اقدام کنند.

تحلیل‌: درباره این آدم‌ربایی و برخی ناامنی‌های هر از گاه در سیستان‌وبلوچستان ذکر دو نکته ضروری است. اول اینکه، این‌گونه شرارت‌ها منشأ بیرونی و خارجی دارد و قاطبه مردم و علما و بزرگان بلوچ منطقه، مخالف این‌گونه شرارت‌ها هستند و بارها نیز آن را محکوم کرده‌اند که اقدام علما و بزرگان بلوچ در محکومیت گروگان‌گیری جدید در همین راستاست. همچنین شهادت مردم و علمای اهل سنت این منطقه از سوی همین اشرار در مقاطع مختلف، دلیل دیگری بر این است که  این گروهک‌های تروریستی در بین مردم بومی منطقه جایگاهی ندارند. دوم اینکه، برخی کشورها و سازمان‌های اطلاعاتی منطقه در حمایت و پشتیبانی از این تروریست‌ها نقش مهم و برجسته‌ای دارند که نقش عربستان و آمریکا و به‌ویژه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان(isi) در حمایت از این گروهک‌های تروریستی ضدایرانی بسیار بارزتر و ثابت شده‌تر است. قطعاً فشار جدی دستگاه دیپلماسی ایران به این کشورها، سبب آزادی فوری این گروگان‌ها و عدم شرارت‌های بعدی اشرار در این منطقه خواهد شد. اعتراف‌های ریگی معدوم درباره نقش این کشور در حمایت از جنایاتش، قابل پیگیری در مجامع حقوقی بین‌المللی است، اقدامی که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.