واکنش ها به یک بیانیه

بیانیه ای که ارتباط های نهان را آشکار کرد

صدور این بیانیه واکنش های را در داخل به همراه داشت که مختصرا به آن می پردازیم.

بیانیه ای که ارتباط های نهان را آشکار کرد

روز جمعه گذشته  وزارت امور خارجه آمریکا با گستاخی تمام بیانیه ای را در خصوص رفع حصر سران فتنه درایران صادر کرد که بیش ازهر چیز بار دیگر هم پیمانی سران فتنه با دستگاه های جاسوسی غرب و الخصوص آمریکا و حمایت این کشورها از فتنگران را آشکار می سازد. وزارت امور خارجه آمریکا با نصیحت جمهوری اسلامی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

برهمین اساس ،صدور این بیانیه واکنش های را در داخل به همراه داشت که مختصرا به آن می پردازیم.

آمریکا پیگیر رفع حصر 5 مرزبان ایرانی بدست مزدورانش باشد نه رفع حصر 2 فتنه‌گر


حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا برای رفع حصر سران فتنه، گفت: درخواست وزارت خارجه آمریکا برای رفع حصر سران فتنه و کودتای سال ٨٨ ، مداخله آشکار در امور داخلی کشور ماست که یکبار دیگر نشان دهنده خوی استکباری آمریکا و کدخدا پنداری سران این کشور را نشان می دهد.

رسایی با اشاره به انفعال وزارت خارجه گفت: متأسفانه این درخواست از آن رو جرأت طرح یافته که دستگاه دیپلماسی تاکنون در برابر گستاخی های سیاستمداران آمریکایی منفعلانه عمل کرده و الا آنها جرأت نمی کردند چنین مطالبه ای را مطرح کنند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: طرح این خواسته از سوی وزارت خارجه آمریکا یکبار دیگر ثابت کرد که فتنه سال ٨٨ یک طرح براندازنه متصل به خارج از کشور بوده که با تاکتیک سربازگیری از درون اجرا شده و هیچ ننگی برای فتنه‌گران و حامیان آنها بالاتر از این نیست.

وی گفت: وزارت خارجه آمریکا اگر از حصر بی گناهان ناراحت است می تواند صداقتش را با پیگیری برای آزادی ٥ سرباز ایرانی که توسط گروه های مزدور آمریکا ربوده و الان در حصر و زندانی هستند، نشان دهد.

مدیر مسئول هفته نامه ٩ دی گفت: همان طور که دیروز طرح موضوع تقلب در انتخابات سال ٨٨ برگرفته از اتاق فکرهای جریان سلطه به داخل کشور دیکته شده و همراهی برخی چهره ها با آن سناریو موجب شد تا آنها همه حیثیت سیاسی خود را در این قمار ببازند، امروز نیز پس از طرح موضوع رفع حصر سران فتنه توسط دولتمردان آمریکایی، هر کس این مطالبه را در داخل کشور دنبال کند، مانند موضوع تقلب همسویی خود با آمریکایی ها را به اثبات رسانده و حیثیت سیاسی اش را برباد خواهد داد.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ یادآور شد: پیش از این وقتی یکبار آقای روحانی این موضوع را پیگیری کرده بود، یک مقام عالی رتبه به وی اعلام کرد که تبعات فتنه‌ای در ابعاد فتنه سال ٨٨ که خون بی گناهانی در آن ریخته شد، با مرور زمان از بین نمی‌رود. حتی به آقای روحانی اعلام شده که حکم سران فتنه مفسد فی الارض است.

مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر گفت: مجازات حصر برای سران فتنه به معنای آن نیست که جرم سران فتنه کم است و نظام نمی تواند با آن برخورد کند بلکه این حکم به دلیل رعایت برخی حرمت هاست و مثل این اتفاق قبل از این و در زمان امام راحل هم رخ داده است. در سال های نخست انقلاب در کودتای نوژه علاوه بر برخی لیبرال ها و عناصر ملی مذهبی و باقی مانده های ارتش شاهنشاهی، نام یک مرجع تقلید هم وجود داشت اما علی رغم اعدام برخی از عناصر این کودتا، امام خمینی (ره) اجازه اعدام سیدکاظم شریعتمداری را نداد بلکه او را تا زمان مرگ در منزلش حصر کردند. بنابراین حصر سران کودتای دیگری که سابقه مسئولیت عالی در نظام داشته اند، موضوع تازه ای نیست.


همدستی سران فتنه ۸۸ و آمریکا ثابت شد


 مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس ، به ارزیابی بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا در زمینه حمایت از سران فتنه پرداخت و گفت: آمریکا از هر موضوعی برای دشمنی کردن و دخالت در امور داخلی ایران استفاده می کند و این در حالی است که آنها فقط به سرنگونی نظام جمهوری اسلامی راضی می شوند و مطرح کردن بحث های حقوق بشری و تروریسم پوششی برای اقدامات بعدی  آنان است.

وی ادامه داد : در صورتی که اظهارات بی ادبانه آمریکا ادامه داشته باشد در صورت لزوم خود آن ها را هم حصر سیاسی می کنیم و اجازه نمی دهیم به استقلال سیاسی کشور کوچکترین ضربه ای وارد شود.

بیانیه آمریکا ارتباط سران فتنه 88 با غرب را آشکار کرد

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره حصر سران فتنه ، اظهار داشت: متاسفانه برخی عناصر داخل وزارت خارجه قصدی برای پاسخگویی به اظهارات بی‌شرمانه و مداخله جویانه کاخ سفید را ندارند که این برای دستگاه سیاست خارجی یک ایراد بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز با بیانیه اخیر آمریکا ارتباط سران فتنه 88 و کشورهای غربی آشکار شده است و لازم است در عمل برخورد قاطعی از سوی وزارت‌خارجه صورت بگیرد. مواضع منفعلانه تاثیری ندارد و گستاخی کشورهای جنایتکار را بیشتر می‌کند.

شجونی با بیان اینکه بهترین دشمن شناس، رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: ارتباط موسوی و کروبی با کشورهای غربی آشکار شده است و باید هوشیار بود و دشمنان را شناخت چراکه اگر دشمن شناسی نداشته باشیم جریان‌های نفاق و تزویر آرامش را برهم خواهند زد.

رفع حصر افراد مورد حمایت دشمنان اسلام معنایی ندارد

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی  در مورد حمایت صریح وزارت خارجه آمریکا از کروبی و موسوی اظهار داشت: از آغاز فتنه 88 تا کنون آمریکا، اسرائیل و انگلیس بارها از سران فتنه دفاع کرده‌اند و هیچ کتمان هم نکرده‌اند. اینها که دنبال رفع حصر در داخل هستند و برخی از آنها افراد موجهی هم هستند باید به این سئوال پاسخ بدهند که رفع حصر کسانی که بی پرده‌پوشی، مورد حمایت دشمنان اسلام هستند چه معنا دارد.
 

بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا مزدور بودن موسوی و کروبی را اثبات کرد


محسن رفیقدوست وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ، به ارزیابی حمایت وزارت خارجه آمریکا از سران فتنه پرداخت و گفت: پیش از این بارها نیز گفته‌ایم که اصل فتنه 88 در خارج از مرزهای ایران طراحی شد و هدایت آن را آمریکا و اسرائیل به عهده داشتند.

وی با بیان اینکه مردم در 9 دی پاسخ روشنی را در این زمینه به سران آمریکایی داده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با دادن این بیانیه به دنبال بدست آوردن آرزوی از دست‌رفته خود هستند در حالی که مردم با حضور گسترده خود در 9 دی پاسخ محکمی را به سران آمریکایی دادند و خواستار مجازات سران فتنه شدند.

رفیقدوست دلیل حمایت سران آمریکایی از سران فتنه را، شکست آنان در زمینه توافقنامه ژنو دانست و تصریح کرد: سران آمریکایی به دلیل آنکه در توافقنامه ژنو نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند اکنون قصد دارند تا از طریق دیگری در مسائل داخلی ایران دخالت کنند اما باید بدانند که ملت ایران اجازه هیچگونه دخالتی را به آنان در امور داخلی نخواهند داد.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه، مزدور بودن موسوی و کروبی را برای آمریکا به اثبات رساند، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ما باید پاسخ روشنی را به غرب داده و باید به آمریکا گفت که بهتر است همانگونه که بعد از 50 سال به نقش خود در کودتای 28 مرداد علیه ایران اقرار کردید و از بابت آن از مردم عذرخواهی کردید در این زمینه نیز واقع‌بین باشید و از مردم ایران برای دخالت در امور داخلی عذرخواهی کنید.

وی در پایان افزود: این بیانیه پاسخی به افرادی است که در آمریکایی بودن پروژه فتنه 88 شک داشتند و بهتر است کسانی که در فتنه 88 دست داشتند با عذرخواهی از ملت جدایی خود را از آمریکایی‌ها نشان دهند.

 

پیگیری رفع حصر در داخل نشان‌دهنده همراهی آنها با بیانیه آمریکاست

صادق محصولی وزیر اسبق کشور ، درباره بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره حصر سران فتنه اظهار داشت: بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص رفع حصر سران فتنه از چند منظر قابل بررسی است؛ اول اینکه این بیانیه نشان‌دهنده خوی استکباری آمریکا و دخالت آنها در امور دیگر کشورهاست.

محصولی با بیان اینکه این بیانیه برای آگاه شدن جریان‌ها و افراد ساده‌لوح داخلی از خوی آمریکایی‌ها خوب است، تصریح کرد: آمریکا نه تنها در امور کشورهای مستقل بلکه در امور کشورهای همسو با خود نیز دخالت می‌کند و از طریق شنود مکالمات مسئولان برخی کشورها اقدام به جاسوسی از آنها می‌کند.

عضو ارشد جبهه پایداری تأکید کرد: بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان داد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این قضیه بیش از پیش مشخص شد.

وی با اشاره به اشتباه آمریکا در حمایت از سران فتنه و رسوا شدن فتنه‌گران در چشم مردم ادامه داد: پیگیری موضوع رفع حصر از سوی برخی جریانات در داخل، نشان‌دهنده همراهی آنها با بیانیه آمریکاست.

محصولی خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان دولتی و به ویژه رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به زیاده‌گویی‌ها و مداخله دشمنان ملت ایران واکنش مناسبی از خود نشان دهند.

 

 آمریکا اثبات کرد حامی اصلی فتنه ۸۸ است


پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان بیانیه مداخله ‌جویانه وزارت خارجه آمریکا در خصوص رفع حصر سران فتنه را دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان دانست.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در فرصت سوزی هنرمند هستند، اظهار داشت: پس از سال‌ها یکبار این فرصت به آمریکایی‌ها داده شد تا پای میز مذاکره بنشینند اما با عملکرد خود پس از توافق ژنو نشان دادند قابل اعتماد نیستند. رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند که به مذاکره خوشبین نیستند و مشاهده می‌کنیم که غربی‌ها با اقدامات اخیر خود بر درستی فرمایشات رهبری صحه می گذارند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی حفظ استقلال سیاسی است، اضافه کرد: خون‌های زیادی پای نظام و انقلاب ریخته شده است و هیچ‌گاه ملت ایران اجازه نخواهد داد جریان‌های سیاسی غرب اقتدار ملی کشور را دچار آسیب کنند. حرف‌های بیهوده غرب تنها به استحکام نظام کمک کرده است و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ قاطعی برای دنیای استکبار بود.

وی تصریح کرد: وزارت‌خارجه ایران باید از حالت منفعلانه خارج شود و به استراتژی دوگانه غرب و آمریکا پاسخ دهد، آن‌ها همزمان تحریم و مذاکره را دستور کار خود قرار داده‌اند اما هنوز از جانب دستگاه سیاست خارجی کشورمان موضع محکمی اتخاذ نشده است و لازم است تیم دیپلماسی ایران به غرب یادآور شود برخورد‌های دوگانه از دور خارج شده است و با ملت ایران باید شفاف و با احترام رفتار شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.