آغاز حمله به شورای نگهبان!

ششمین کنگره حزب اراده ملت روز جمعه در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش با حضور بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، برگزار شد.

 

حضور پررنگ نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم، از حاشیه‌های ششمین کنگره حزب اراده ملت بود. سیدحسین موسوی‌تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و دومین سخنران این نشست با حمله به شورای نگهبان گفت: آن‌هایی با رأی مردم مخالفند که براساس شایسته‌سالاری نمی‌توانند جایگاهی داشته باشند؛ بنابراین به دنبال انسداد اراده ملت هستند و برای اینکه انتخاباتی نباشد، راهی درخصوص شورای نگهبان و احراز صلاحیت درست کرده‌اند تا بتوانند افرادی را که در بین مردم جایگاهی ندارند، به جایگاهی برسانند.»!

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در قانون اساسی هرگز مسئله احراز صلاحیت وجود نداشته است، گفت: «موضوع احراز صلاحیت در شورای نگهبان بعد از فوت حضرت امام صورت گرفت و ما شاهدیم که آنان در محافل خصوصی خود چه می‌گفتند و چرا این مسئله را به وجود آوردند.»

 موسوی تبریزی احراز صلاحیت‌های شورای نگهبان را نوعی جلوگیری از شایسته‌سالاری(!) عنوان و تصریح کرد که آنان می‌خواهند آزادی مردم را در چارچوبی خاص محدود کنند. طبق قانون اساسی، وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است نه نظارت بر منتخبان و نامزدها. چرا که نظارت کردن بر نامزدها در قانون اساسی وجود نداشت؛ اما بعد از رحلت امام، آن را تفسیر کردند و گفتند که نظارت بر منتخبان هم جزو اختیارات شورای نگهبان است و شورای نگهبان باید کار احراز صلاحیت‌ها را انجام دهد.

وی در پایان از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که به موضوع ورود کنند تا آنچه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات و احراز صلاحیت‌ها تصویب شده است، اجرایی شود.

فخر‌السادات محتشمی، همسر مصطفی تاج‌زاده هم که به مراسم آمده بود، در انتهای برنامه شروع به اظهار سخنان جنجالی درباره زندان‌ها کرد به گونه‌ای که بسیاری از جمعیت حاضر دور وی جمع شدند.

تحلیل‌: بارها و بارها پاسخ‌های متقن و محکم درباره نظارت و احراز صلاحیتی که شورای نگهبان اعمال می‌کند، داده شده است. مخالفان این وظیفه قانونی هرگاه تصور کردند اقبال مردمی یافته‌اند، حمله به شورای نگهبان را شروع کرده‌اند تا شاید این شورا را از عمل به وظیفه قانونی بازدارند و با جنجال‌آفرینی و جوسازی بتوانند افراد فاقد صلاحیت را در مناصب مهم کشور جای دهند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.