دغدغه اصلاح‌طلبان!

پس از تعطیلی روزنامه آسمان به اتهام اهانت به احکام شریعت اسلام، در جلسه اصلاح‌طلبان مقرر شده تا دیداری با «علی ربیعی» داشته و از وی بخواهند روزنامه خورشید را که در حال حاضر تعطیل است در اختیار آن‌ها بگذارد.

 

این در حالی است که به‌تازگی اصلاح‌طلبان در جلسه‌ای، به ارزیابی عملکرد رسانه‌ای خود در دوره دولت یازدهم پرداخته اند. در این جلسه با اشاره به توقیف دو روزنامه بهار و آسمان به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی، گفته شده است ما با این نوع عملکرد، وجهه خود را در میان متدینین از دست داده‌ایم. همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا اصلاح‌طلبان پایگاه خود را میان مردم ترمیم کنند. اصلاح‌طلبان درباره فضای مجازی با جمع‌بندی گزارش‌های ارائه شده به این نتیجه رسیدند که با وجود تخصیص بودجه کافی به فرزند یکی از وزرای اسبق جهت بسیج نیروهای اصلاح‌طلب در فضای مجازی، وی کمترین توفیقی در این باره نداشته است. یکی از حاضران در جلسه با اشاره به قدرت نرم‌افزاری و رسانه‌ای نیروهای اصولگرا می‌گوید: «این قدرت در حال حاضر تبدیل به یک دشمن قوی و سدی مستحکم در برابر ما شده و ما توان لازم برای مقابله با آن‌ها را نداریم.»

تحلیل‌:طبیعی است که هیچ رسانه‌ای مایل نیست با درج مطالب مخالف قانون، محکوم به تعطیلی شود. با اینکه همه نشریات از جمله نشریات موسوم به اصلاح‌طلب به این امر واقفند، اما برخی از آن‌ها به سبب اعتقاد به برخی مسائلی که درج آن‌ها قانوناً خلاف است و همراهی با اندیشه‌ای که چنین مباحثی را طرح می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.