اشتباهات اصلاح‌طلبان از زبان عبدی

عباس عبدی در مصاحبه با ضمیمه روزنامه اعتماد تصریح کرد: من بیش از شش ماه است که هیچ‌ گفت‌وگو و یادداشتی به نام خود منتشر نکرده‌ام.

 

 

عباس عبدی در مصاحبه با ضمیمه روزنامه اعتماد تصریح کرد: من بیش از شش ماه است که هیچ‌ گفت‌وگو و یادداشتی به نام خود منتشر نکرده‌ام. دلیل آن نیز این بود که به این نتیجه رسیدم که نوشتن یا بیان برخی نکات، موجب رنجش‌خاطر دوستان می‌شود؛ از این‌رو بهتر است مدتی سکوت کنم. عبدی درباره اینکه «چرا با وجود به قدرت رسیدن روحانی، هنوز گشایش سیاسی چشمگیری ایجاد نشده؟» افزود: آیا مسئولیت آن را باید متوجه دولت کرد؟ تا چه حد خواست رأی‌دهندگان اولیه به روحانی تحقق این هدف بوده است؟ متأسفانه عده‌ای که رسانه دارند، گمان می‌کنند مردم همان چیزی را می‌خواهند که آن‌ها بیان می‌کنند. مگر موتور رأی دادن به روحانی از شمال تهران یا از طبقه متوسط رو به بالا شروع شد که وظیفه گشایش چشمگیر سیاسی را برای دولت تعریف کرده باشیم؟ وی همچنین درباره تخطئه احمدی‌نژاد، باز هم اصلاح‌طلبان را سرزنش کرد و با نابخرد خواندن آن‌ها گفت: آنان که گمان می‌کردند آن دولت از لپ‌لپ بیرون آمده، به بیراهه رفتند. نه بیرون آمدنش از دل اصلاحات و نه تداومش در سال ۸۸اتفاقی نبوده است. عبدی اظهار داشت: رفتار غلط نیروهای اصلاح‌طلب و نابخردی آنان در سال‌های ۸۴و ۸۸و حتی پیش از آن، منشأ این مشکلات بوده است. مسئله مملکت، احمدی‌نژاد‌ها نیستند. مسئله مملکت، اصلاح‌طلبان هستند که باید هشت سال بگذرد تا به اشتباه سال ۸۴اقرار کنند، ولی هنوز هم نمی‌گویند که آن اشتباه، راهبردی بود یا تاکتیکی؟ و باید چهار سال دیگر هم درباره اشتباهات ۸۸سخن بگویند و هشت سال دیگر هم درباره اشتباه سال ۹۲!

تحلیل‌: بیشترین انتقادات سیاسی در دولت آقای روحانی به وزارت علوم بوده ولی با این حال، این وزارت‌خانه به مشی خود ادامه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این حرکت، مقدمه اقدامات مهمی است که دقیقاً هدف گذاری شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.