افشای جنگ نرم جدید آمریکا علیه ایران

مرکز سابان وابسته به اندیشکده «بروکینگز» آمریکا، به‌تازگی در گزارش مفصلی، راهکارهای لازم برای براندازی نرم در ایران و حمایت از مخالفان نظام اسلامی را طراحی کرد که «مرکز تحقیقات پیشرفته ضد تروریسم» در پایگاه خود، بخش‌ها و ابعادی از این طرح را منتشر ساخت.

 

 مرکز سابان در این گزارش در مطلبی با عنوان «کدام راه به سمت ایران»، گزینه‌های راهبردی جدید آمریکا علیه ایران را بررسی کرده است. این گزارش را شش تن از سیستمن‌های استراتژیست آمریکایی وابسته به انستیتوی بروکینگز مثل: کنت ام پولاک (مدیر مؤسسه سابان)، مارتین ایندیک (سفیر اسبق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی) و... تنظیم کرده‌اند.در فصل ششم این گزارش، بخش‌هایی مرتبط با این «روزهای دانشگاه‌های» ایران اسلامی یافت می‌شود.

 «سوزان مالونی» (یکی از آن شش راهبرداندیش مؤسسه سابان) می‌گوید: جمهوری اسلامی همه نوع فاجعه‌ای غیر از «طاعون» را تجربه کرده است: جنگ، ایزوله شدن، بی‌ثباتی، حملات تروریستی، انتقال رهبری، خشکسالی، زلزله‌های بزرگ و... اما ایران به‌خوبی مقاومت و سنگرسازی کرده و امروز بسیار مستحکم است.

البته می‌توان در «طیف‌شناسی» حوزه «انقلاب مخملین»، آخرین گزینه از «کلکسیون براندازی آمریکایی»، سه طیف را برای مأموریت‌های «رنگی» و «کف خیابانی» مستعد دانست: 1- اصلاح‌طلبان 2- روشنفکران فعال در حوزه فمینیسم 3 - سازمان دانشجویی و ان‌جی‌اوهای دانشجویی لیبرال.

 در حالی این روزها از الهه کولایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران نام برده می‌شود که ریخت‌شناس‌های سیاسی  براساس سوابق روشن و ناروشن، وی را اصلاح‌طلب فیمنیست فعال در حوزه زنان می‌دانند، طبیعی است که به‌واسطه این چهره‌های سکولار، دانشگاه تهران، شعبه‌ای از مؤسساتی مثل ویلسون و هیفوس هلند (اسرائیل اروپا) خواهد شد.حتی امروز هم می‌بینیم که در چینش مناسبت غربی 8 مارس به عنوان روز آمریکایی زن، خانم‌ها: الهه کولایی (عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب) و نرگس محمدی (عضو کانون مدافعان حقوق بشر غربی و عامل فتنه 88) به‌ مؤسسه «عصر خرد» و «کانون شهروندی زنان» در خیابان هدایت، برای سخنرانی دعوت می‌شوند!

تحلیل‌:راهبرداندیشان آمریکایی با هر تغییر در منطقه هدف، راهبرد جدید ارائه می‌کنند. ظاهراً راهبرد جدید آن‌ها درباره ایران، بر اساس برداشتی است که درباره ایران امروز دارند هر چند که به نظر می‌رسد برداشت آن‌ها اشتباه است. چنین راهبردهایی، کانون‌های ویژه را نیز برای ایران مشخص می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.