اعتراضات مردم به استاندار

خیابان آزادی شهر زاهدان برای دومین‌بار در چند روز گذشته شاهد تشییع شهیدی دیگر از خطه شهیدپرور این استان بود.

 

خیابان آزادی شهر زاهدان برای دومین‌بار در چند روز گذشته شاهد تشییع شهیدی دیگر از خطه شهیدپرور این استان بود. تشییع پیکر شهید «محمدرضا صیادی» در حالی در زاهدان صورت گرفت که با موج اعتراضات مردم همراه بود و شرکت‌کنندگان در این مراسم که جمع کثیری از خانواده شهدا به‌ویژه شهدای ترور حضور داشتند، به سیاست‌های علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، اعتراض کردند.

مردم با شعارهای «دستگاه قضایی انتقام انتقام» و «استاندار استاندار استعفا استعفا»، «مرگ بر وهابی» مسیر تشییع را تا گلزار شهدای زاهدان طی کردند و حضور نداشتن استاندار در مراسم تشییع، باعث تشدید اعتراضات به وی شد. در همین رابطه علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، در پاسخ به سؤال خبرنگاران در حاشیه تشییع پیکر شهید صیادی، مبنی بر دلیل حضور نداشتن استاندار در مراسم، گفت: «استاندار در مأموریت است و مأموریت آن از قبل برنامه‌ریزی شده بود.»

 

تحلیل‌: گفتنی است پس از سال‌ها امنیت نسبی در سیستان و بلوچستان، چند ماهی است که بار دیگر گروهک‌های تروریستی در این استان فعال شده‌اند که نیازمند هوشیاری و دقت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان است. این تروریست‌ها که خاستگاه برون‌مرزی دارند و از کشورهایی چون عربستان، آمریکا و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان(isi) حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، سعی دارند با هدف قراردادن مردم عادی، به‌گمان خود، درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی را در این استان راه بیندازند که مردم و علمای بزرگ شیعه و سنی این استان باید در این باره هوشیار باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.