نگرانی از موج اسلام‌هراسی در پی بازگشایی مساجد انگلستان پس از دوران کرونا

جمعی از نمایندگان مجلس انگلستان می‌گویند بازگشایی مساجد پس از دوره شیوع ویروس کرونا می‌تواند سبب اسلام هراسی و حملات علیه مراکز دینی شده و از پلیس کمک خواسته اند.

هادي نيوز به نقل از گاردین، با بازگشایی مساجد در انگلستان، نمایندگان مجلس این کشور نگران افزایش اسلام هراسی بوده و با ترویج نژادپرستی در دوره شیوع ویروس کرونا از پلیس خواسته اند امنیت اماکن مذهب را تضمین کند.

با افزایش تئوری‌های توطئه علیه مسلمانان و ترویج نژادپرستی علیه مسلمانان در دوره کرونا و اینکه برخی اسلام ستیزان تلاش داشتند شیوع بیماری ویروسی را به جامعه اسلامی نسبت بدهند، احتمال می‌رود اسلام هراسی و نفرت علیه مساجد و مسلمانان افزایش بگیرد.

افضل خان ، نایب رئیس گروه پارلمانی مسلمانان انگلیس ، در ماه رمضان و عید فطر، ده ها ایمیل نژادپرستانه دریافت کرده، و شاهد داستان‌های دروغین درباره مسلمانان در دوره شیوع ویروس کرونا از طریق رسانه های اجتماعی بوده است.

افضل خان گفت: ابتدا افکار بد شکل می گیرند و سپس به کلمات و اعمال ناشایست تبدیل می‌شوند و ما می‌دانیم که در گذشته اتفاقاتی رخ داده اند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که تعداد زیادی از مردم به مساجد می‌روند اما آنها خطر را درک می‌کنند. آنها [قوانین] را رعایت می کنند و هیچ مدرکی وجود ندارد که خلاف آن را ثابت کند، با این حال راستگرایان روایت متضاد این را تعریف می‌کنند.

یاسمین قریشی ، وزیر توسعه بین المللی دولت سایه و نخستین نماینده زن مسلمان در مجلس نمایندگان به همراه تان سینگ دهسی و وس استرتینگ نیز نگرانی‌هایی را در این رابطه ابراز داشته اند.

استرنینگ از پلیس خواسته که برنامه های عملیاتی خود افزایش داد و امنیت مساجد را تامین کند.

دهسی ، اولین نماینده مجلس سیک که عمامه را در پارلمان پوشید ، گفت: مساجد را هدف قرار می‌دهند و عبادتگاه های سیک ها نیز در امان نیستند.

شورای مسلمانان انگلیس مشاوره های گسترده ای در مورد چگونگی بازگشایی مساجد با محدود کردن تعداد و زمان ورود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام داده است. با این حال راست گرایان افراطی و نژادپرستان در حال تلقین این شایعه در میان مردم هستند که مسلمانان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

حوزه

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.