​محمدکاظم انبارلویی

فاسدترین انتخابات تاریخ!

فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا عنوانی است رئیس جمهور فعلی آمریکا به انتخابات ماه آبان این کشور داده است.

محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: ناظران داخلی و خارجی تحولات آمریکا معتقدند این کشور در سراشیبی افول قرار دارد. حکمرانی در آمریکا امروز با هیچ معیار اخلاقی، علمی نمی‌خواند و از بایدها و نبایدهای حتی یک جامعه لیبرال عبور کرده است. پرچم این کشور هر روز توسط مردم عاصی و معترض به آتش و نمادهای حکومتی نیز زیر کشیده می‌شود. کمر ترامپ زیر چکش نرم بیماری کرونا و نیز قیام سراسری مردم آمریکا علیه خشونت و نژادپرستی خم شده است و با دست و پازدن در زیر بار این دو بحران وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است.

ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا نتایج انتخابات را می‌پذیرد گفته است؛ «باید ببینم نه! نمی‌خواهم بگوید بله»

هیلاری کلینتون در واکنش به این سخن در مصاحبه با ام.اس. ان بی سی هشدار داده است؛ «اگر ترامپ نتایج را نپذیرد مقامات آمریکایی باید از هم اکنون خود را برای چنین سناریو آماده کنند».

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها هم در این مورد قابل توجه است.

60 درصد کسانی که به ترامپ رأی می‌دهند نگران تقلب در انتخابات هستند! 53 درصد کسانی هم که به بایدن رای می‌دهند آنها هم نگران تقلب در انتخابات هستند! «رمز تقلب» اکنون شده است یک کلید برای آشوب و شورش آن هم از سوی رقابت نامزدها! از سوی دیگر 75 درصد کسانی که به بایدن رأی می‌دهند نگران آن هستند که ترامپ نتایج را نپذیرد و کار را به اردوکشی خیابانی بکشاند!

جالب اینجاست 47 درصد کسانی که هم به ترامپ رأی می‌دهند همین نگرانی را دارد او نتایج را نپذیرد و کار را به گیس و گیس کشی بکشاند!

این نظرسنجی‌ها و نیز اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که ؛ فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی دو طرف رقابت مطمئن به تقلب و دست کاری در نتایج انتخابات هستند.

فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی دو طرف حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نیستند.

فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی کسی که سرکار است از الان بزند زیر میز رأی ملت بگوید اگر رأی نیاورم من نتایج را قبول ندارم.

اکنون شکاف سیاسی و اجتماعی در آمریکا به جایی رسیده است که من نام آنرا «مقام تنافر در رقابت‌های سیاسی» می‌نهم. این مقام و مرتبت فروپاشی سیاسی آمریکا را سرعت می‌بخشد.

اعتراضات سراسری ضد خشونت و نژادپرستی اکنون در شهرهای آمریکا فراگیر شده است ترامپ پلیس،گارد ملی و ارتش را به مقابله با مردم فرستاده است. صدها هزار نفر همه روزه در خیابانها مورد خشونت قرار می‌گیرند. دهها هزار نفر بازداشت شده اند و در زندانها مورد خشونت و آزار بیشتر قرار دارند.

در 40 شهر بزرگ و مهم آمریکا حکومت نظامی برقرار شده و قانون منع رفت و آمد اجرا می‌شود. دمکراتها ترامپ را به دیکتاتوری متهم کرده اند. جیم مک گاورن یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه خود در توئیتر نوشته است: «مردم آمریکا دیکتاتور را تحمل نخواهند کرد».

این وسط پیام اوباما با جوانان آمریکایی در واکنش به کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی و جنبش ضد نژادپرستی جالب است. او از جوانان آمریکایی خواسته است؛ «خشم خود را ابراز کنند و با جدیت و امیدواری به تغییر را در خود حفظ کنند».

مفهوم این پیام آن است که کسی در هئیت حاکمه آمریکا قرار نیست آبی بر آتش اختلافات بریزد و دُز رقابت را پائین بیاورد. آمریکا با انتخابات آبان ماه وارد یک بحران عمیق سیاسی خواهد شد. گیریذاراداس ستون نویس نیویورک تایمز از چنین اوضاعی خبر از ورود مردم آمریکا به یک «جنگ داخلی» خبر داده است.

او نوشته؛ «قتل جرج فلوید فرصتی پیش روی مردم قرار داده است که مردم خشم خود را فریاد زنند. مردم به شدت احساس ناامنی می‌کنند و دیوانه وار به خرید سلاح روی آورده اند بسیاری از مردم برای اولین بار دارند سلاح می‌خرند».

تحلیل گر نیویورک تایمز جنگ داخلی در آمریکا را اجتناب ناپذیر می‌داند و می‌گوید: «خرید و فروش سلاح طی ماههای اخیر 94 درصد افزایش یافته است. جنگ داخلی آمریکا به شکل نامتقارن روز بروز خود را بیشتر نشان می‌دهد».

این خبرها نشان می‌دهد پرچم دمکراسی لیبرال در آمریکا نیمه برافراشته است و با اعلام نتایج و تهدیدات دو طرف به سرعت پائین کشیده می‌شود.

آمریکائیها در دو فتنه 78 و 88 در ایران در خواب و خیال راه اندازی یک انقلاب رنگی بودند. اکنون آن بادهایی که در ایران کاشتند به صورت طوفان در انتخابات آینده خود آنرا می‌خواهند درو کنند.

مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت روز دوم شهریور فرمودند:«الگوی غربی سرمایه داری یک الگوی شکست خورده است. در آمریکا ارزشهای بشری لگدمال می‌شود. مسئله امنیت، سلامت، عدالت در این الگوی مسلط غربی لگدمان می‌شود. ناامنی درونی در شهرهای آمریکا در دنیا بی نظیر است».

و نیز در دیدار وزیر و رؤسای آموزش و پرورش فرمودند:‌ «امروز فلسفه اجتماعی غرب در خود غرب شکست خورده است».

اگر بخواهیم نشانه‌هایی از این شکست را بیان کنیم. آنرا باید در توصیف ترامپ از انتخابات آینده آمریکا که آنرا فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا نامیده جستجو کنیم. انتخاباتی که انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در اوج نفرت از یکدیگرند. این نفرت بر شدت خشونت از آنچه امروز در آمریکا می‌گذرد، می‌افزاید. آمریکائیها برای ایرانیان تابستان داغی را پیش بینی می‌کردند. اما خود آنها از پائیز سردی از روابط اجتماعی و سیاسی سردر خواهند آورد و خواهند دید که ایدئولوژی آمریکایی گرمابخش هیچ نظام سیاسی در جهان نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.