ابوالقاسم علیزاده

وضعیت بد اقتصادی ؛ نتیجه انقلابی‌گری یا سازش‌؟

به‌راستی آیا دشواری‌ها و وضعیت بد اقتصادی ما نتیجه انقلابی‌گری و مقاومت و ایستادگی ماست یا ثمره سازش‌گری و انفعال برخی از اهالی سیاست و قدرت و ثروت در کشور ماست؟

منطق متناقض آقای روحانی از جمله عوامل پارادوکس سیاسی و اقتصادی در شرایط کنونی کشور است. از طرفی به‌وقت مشکلات اقتصادی و آشفته بازار ارز و طلا و نابودی ارزش پول ملی و واردات و قاچاق بی رویه اقلام مورد نیاز و قابل تامین از آب و خاک میهن اسلامی مان ایران که داد تولید کنندگان از طرفی و کشاورزان مظلوم در اقصی نقاط کشور را درآورده است و نیز در پیچ و خم تورم افسارگسیخته ای که ثمره بی تدبیری و بی عرضگی سفره نشینان بیت المال و نفوذی های استکبار در گلوگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور می باشد و باعث گردیده است تا سیاست‌های غلط تیم اقتصادی دولت ، فاصله های فاحش طبقاتی در میان  مردم به نحوی رقم زده و درد و آلام آن از ویروس کرونا به مراتب رنج آور تر و کلافه کننده تر باشد؛ شرایط جنگی اعلام و همه مصیبت‌ها را از آمریکایی بدانند که تا دیروز کمر بر مذاکره  و دسیسه برجامیش بسته بودند و پس از ۴۱ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تازه از خواب بیدار گردیده و پی به حقانیت شعار مرگ بر آمریکا برده و سفارش فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر عامل اصلی این اوضاع یعنی آمریکا بکشید .

و آنگاه که پس از هفت سال دلخوشی و دل بستن درب خانه کدخدا، تازه پی به حقانیت توصیه‌ها و هشدارهای رهبری حکیم و فهیم و فرزانه انقلاب اسلامی برده و نیز فریاد عده‌ای دلسوزان ملت را اکنون با بدعهدی سران اروپا و به ویژه آمریکا با گوشت و پوست و استخوان ، درک نموده اند و سیاهی دیگ را بر جبهه تمسخر کنندگان دلواپسی به نظاره نشسته است ، به جای عذرخواهی مردانه و صادقانه از ملت شریف ایران ، درباب توجیه مذاکرات نافرجام برجامی که ۱۰۰ها سکه طلا و مدال افتخار به سیاسان شکست خورده و تعامل کنندگان زباندان و آشنا با فرهنگ دیپلماسی و نحوه گفتگو با دنیا ، از هزینه بیت المال و جیب ملت مظلوم به عنوان تشویق و قدردانی تقدیم نمودند و آنان نیز چه با وله و عطش به جیب مبارک زدند سکه هایی را که هرگز حق شان نبود ، در این اوضاع ، یاد درس آموزی از مکتب امام حسن مجتبی علیه السلام افتاده و بدون توجه به سوز دل حضرتش و بسیاری از فرمایشات ناب آن بزرگوار تاریخ را به تحریف کشانده و با بهانه قرار دادن صلح امام مجتبی علیه السلام که خود قیامی شجاعانه و مدبرانه بود ، صلح و سازش با گرگها را به رخ می کشند.

بالاخره مردم متحیّر مانده‌اند که طبق منطق جناب آقای روحانی آیا شرایط جنگی را باور کنند یا شرایط صلح و سازش را ؟ آقای رئیس جمهور چندی قبل در پاسخ به انتقاد مردم از مشکلات اقتصادی گفته بودند: ما سه سال است در شرایط جنگی به سر می‌بریم و با فاصله کمتر از دو هفته به تازگی در مواضعی متناقض با اشاره به صلح پیامبر و امام حسن علیه السلام افاضه فرمودند: امام حسن گفت: چون اکثریت جامعه صلح را خواستند من هم قبول کردم . این راه امام مجتبی است، جنگیدن به‌وقت صلح خطاست.

کیست که نداند دولت ناکارآمد و پیر و بعضاً دشمن شادکن روحانی در حالی همچنان جامعه را نسبت به مذاکره با آمریکا شرطی می کند که مردم این روزها نتایج خسارت بار مذاکرات قبلی دولت، با آمریکایی‌ها در برجام را با دلار ۳۱ هزار تومانی و پراید ۱۵۰ میلیونی و گرانی های سرسام آور به وضوح درک می‌کنند . مردم و افکار عمومی از مواضع آقای روحانی و عملکرد دولت فخیمه وی جز ناامیدی و بی‌تدبیری ، چیز دیگری برداشت نمی‌کنند و بعضاً با این تردید که چه بسا خود دولتی ها خواسته یا ناخواسته بدنبال تامین اهداف شوم دشمنان ملت ایران هستند تا جایی که با نگاهِ تلخی که همواره به جاسوسان و عوامل دشمن دارند به ایشان نیز نظر می‌کنند و الا راه حل بسیاری از مشکلات در داخل کشور است چنان که بارها رهبری عزیز انقلاب اسلامی هشدار دادند. به‌راستی آیا دشواری ها و وضعیت بد اقتصادی ما نتیجه انقلابی گری و مقاومت و ایستادگی ماست یا ثمره سازش گری و انفعال برخی از اهالی سیاست و قدرت و ثروت در کشور ماست؟

دلار به کانال 32 هزار تومان رسیده است. شب ها تا ساعت دو بامداد با معاملات صوری در کانالهایی که آمریکایی ها ادعا می کنند تحت مدیریت آنهاست، قیمت ارز را مرتب افزایش داده و ارزش پول ملی کاهش می یابد.  با این اقدام، واردات کالاهای اساسی و نهاده های دامی با اختلال شدید مواجه شده، قیمت اقلام وارداتی مثل قطعات خودرو، رایانه،  مواد اولیه و ... به طرز وحشتناکی بالا رفته و زمینه احتکار و قاچاق گسترده کالا به شدت فراهم شده است. باند مافیای اقتصادی سیاسی حاکم بر دولت بی تدبیر و پر تفصیر هم روز به روز چاق تر می شود و مردم فقیرتر.

در فضای مجازی هم مرتب شایعه قحطی و گرانی و... پخش می کنند و اینگونه یک ملت بزرگ را گرفتار خیانت‌های خود کرده اند تا راه را برای رسیدن اربابانشان، به اهداف پلیدشان هموارکنند.  ظاهرا خائن تر و پست و بی عرضه تر از برخی مدیران دولت فعلی که حاکم بر  سرنوشت ملت ایران شده اند، وجود ندارد که با بی خیالی تمام نشسته اند و از این وضعیت، چه بسا لذت هم می برند.!

 روح پرفتوح امام خمینی کبیر (ره) شاد که چه خوب این روزها را می دید که فرمود: "من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد"

و فعلا بر اثر کوتاهی خیلی از ماهایی که ادعای انقلابی بودن داریم، بخشی از انقلاب به دست نااهلان افتاده و برخی مدیران فاسد، سرنوشت مردم را به بازی مطامع سیاسی خود گرفته و بر کشور حاکم شده اند که وضع اینگونه شده است.! شرایط به جایی رسیده است که انقلاب را انقلابی دوباره نیاز است تا یک پاکسازی مدیریتی در کشور صورت بگیرد.

اگر به فکر نجات انقلاب از دست نااهلان و نا محرمان هستیم، باید تلاش کنیم سه گروه غیرانقلابی ها، غربگرایان و نفوذی ها را از سیستم مدیریتی کشور پاکسازی کنیم و انقلاب را به انقلابی ها و خدمت گذاران صادق و عاقلان شجاع بسپاریم. شایدخرداد ۱۴۰۰، بهترین فرصت برای این پاکسازی و نجات انقلاب از دست نامحرمان و نااهلان باشد.

اگر چنین است که انقلابی گری ما عامل دشواری ها و گرفتاریهای اقتصادی است نه سازش و انفعال و بردگی استکبار . پس چرا در بسیاری از کشورهایی که سازش با استکبار را در برابر ایستادگی و مقاومت  برگزیده‌اند شاهد اوضاعی به مراتب بدتر و غیر قابل تحمل تر  نسبت به کشور عزیزمان ایران هستیم؟ نمونه بارز آن کشور مصر بویژه از زمان انور سادات تاکنون است.

کشوری که  با آمریکا و بیگانگان سازش کرده و بلکه بعنوان نوکر نظام جهانی و سلطه نقش بازی می‌کند. کشوری که نه از دیوار سفارتی بالا رفت و نه به دفاع از ملت‌های مظلوم فلسطین و یمن برخواست. تنها در دوره کوتاه مرسی که آن هم عمری نکرد به دلیل اعتماد به رژیم‌های وابسته ای همچون عربستان ، بقیه رژیم هایش همه کارگزار آمریکا بوده و هستند. السیسی هم که با کودتای آمریکایی روی کار آمد. اولین کشوری که در منطقه رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است و سفارت در اسرائیل زده و اسرائیل نیز در آن سفارت زده است کشور مصر است.

لذا سوال این است که اگر تعامل با نظام سلطه که به واقع تعامل نیست بلکه سازش و ذلت است ، اقتصاد را خوب میکند ، پس چرا در مصر نکرد ؟ هر شاخص اقتصادی که نگاه کنید وضعیت مردم مصر بدتر از ماست. خط فقر بالای ۵۰ درصد، در حالی که سرمایه های آمریکایی آنجا هست . شرکت‌های چند ملیتی آنجا هست. فرماندهی ارتش کاملا در اختیار آمریکاست . چرا آب شرب مردم اسکندریه دومین شهر مصر را نتوانستند تأمین کنند؟ چرا تعداد بیکاران از ما بیشتر و درصد تورم  بالاتر است ؟ مثال دیگر مکزیک ، اگر تعامل با نظام جهانی رهگشا ست و روابط با آمریکا حلال مشکلات است در حالیکه مکزیک حیاط خلوت سرمایه آمریکایی‌هاست و از دیوار سفارتی هم بالا نرفته و نه مرگ بر آمریکا گفته است و نه سرشاخ با نظام سلطه شده ولی وضعیت اقتصادی آن با هر مقیاسی نگاه کنید وضعیتش از ما برتر است. دومین کشور بدهکار آمریکای لاتین است .

پس مسئله جای دیگری است مسئله این نیست که چون ما مقاومت می‌کنیم و می‌خواهیم مستقل باشیم لذا وضع ما اینگونه است. کاملاً معکوس است . اگر واقعاً عامل اصلی مشکلات و معضلات را می‌خواهید صادقانه جستجو کنید باید بدون تعصب به تحلیل اوضاع بپردازیم . ما چون انقلابی عمل نکردیم، اقتصاد به جا مانده از مدل استکباری را در هم نشکستیم ، چون نسخه انقلابی ، مدل انقلابی و روحیه انقلابی را حاکم بر اقتصاد نکردیم و بارها هشدارهای رهبری را به ویژه در رابطه با اقتصاد مقاومتی جدی نگرفتیم ،  امروز دچار مشکلاتی شده ایم . در گام نخست انقلاب اسلامی چون تار و پود سیستم مدیریت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را کاملا متاثر از سیستم مبتنی بر دین و آموزه‌های مکتب قرار ندادیم و روحیه جهادی و انقلابی پیشه نکرده و اعتماد به لیبرال دمکراسی کردیم ،  متاسفانه مصیبت به بار آوردیم .

در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی یا از توسعه سیاسی گفتیم و یا گفتگوی تمدنها  و در نهایت با ارتجاع و انفعال در برابر بیگانگان چندین سالی است که با نادیده گرفتن آموزه‌های مکتب امامین انقلاب و شهیدان پرافتخاری همچون سردار دلها ، بر طبل پوک و نافرجام برجام کوبیدیم ؛ مشکل اصلی اینجاست اگر بخواهیم بفهمیم . بدیهی است که سیاست بازان قدرت‌طلب به جای پاسخگویی اکنون با تحریف تاریخ و تفسیر به رای قطعاتی از کلمات معصومین در مقام توجیه ناکارآمدی خود برآیند و عدم تدبیر و عدم کارآمدی خود را به نام اصل نظام القا کرده و بگذارند . چه بی شرمانه دلدادگان به غرب و آمریکا که پای سفره امام و شهیدان ، شکم‌گنده کرده و مست دنیا شدند، اکنون در مقام سفره پاره کردن بر آمده و برای خوشایند بوق های استکباری و صهیونیستی با ژست منافقانه ، نظام ولایت فقیه و روحانیت را مقصر می دانند.

جالب اینکه حتی رحم به روحانیون هم نفس خویش که اگر نبود ارتجاع و انفعال آنان چنین زبان هایی ، علیه روحانیت و امام و ولایت فقیه دراز نمی گردید. براستی از مرحوم آقای هاشمی که بگذریم آیا نباید حضرات خاتمی، خویینی‌ها، ناطق نوری، سید حسن  و بالاخره جناب روحانی و حضرات مجمعی اعم از روحانیت و مدرسین آن در مقابل اراجیف افرادی چون تاجزاده و حجاریان و مواضع و سخنان منتشره خواننده محبوب شان که پس از فوتش با مفاهیم ضد انقلابی و ضد روحانیت در حال انتشار در فضای مجازی است ، عکس العملی نشان بدهند ؟ در غیر اینصورت حضرات آقایان روحانیونی که نامبرده و نبردیم یا باید روحانی نما باشند و واقعاً در ردیف روحانیت اصیل تعریف نشوند و یا باید آلت دست قرار گرفته و توسط روشنفکر نماهای ترسو و بزدل ، دور خورده باشند و یا خدای ناخواسته در کسوت روحانیت ، خود آب به آسیاب ریز دشمنان ملت ایران باشند. و لذا افکار عمومی انتظار دارند لااقل برای دفاع از حیثیت خود قدمی برداشته و تکلیف خود را با مواضع و سخنان ضد انقلابی این طیف نمک نشناس معلوم نمایند .

 برای نمونه متن سخنان آن خواننده را که در قالب کلیپی در حال انتشار در فضای مجازی است ذیلاً برای تنویر افکار عمومی یادآوری می شویم تا شاید به رگ غیرت برخی خواب رفته هایی از مدعیان خط امامی برخورده و بیش از این در مقام تحریف تاریخ اسلام و انقلاب و ظلم به ملت‌های مسلمان به ویژه ملت انقلابی ایران گام بر نداشته و باعث زمینه‌سازی فتنه‌ای دیگر نباشند. وی اینگونه می‌گوید:

" آدمهای بی سواد، بی اطلاع ، بی سلیقه آنجا می‌نشیند و می‌خواهد راجع به موسیقی نظر بدهد، غلط می کند که راجع به موسیقی نظر بدهد. آنچه شنیدیم از تاریخ ها شنیدیم ، چون موسیقی همیشه نظر مردم را جلب می کرده بخودش و طرفدار زیاد داشته ، جماعت روحانی و آخوند می‌خواسته نظرها به او جلب شود ، اینکه دیده این موسیقی همه حواس ها را به طرف خودش می‌برد و این قابل توجه نیست، حرامش کرده. اصلا ربطی به اسلام ندارد موسیقی . من یازده دوره قرآن را دوره کردم یک کلمه از موسیقی آنجا نیست که بگوید خوبه یا بد. کسی حق ندارد بگوید موسیقی حرام است. چون اگر موسیقی حرام بود تو قرآن می‌گفت حرام. آن کسانی که از راه اسلام دارند زندگی می‌کنند، به قدرت میرسند، آقایی می‌خواهند بکنند، می‌ترسند کم بشود از آقایی شان و موسیقی در برابرشان قرار می‌گیرد و می‌گویند حرام است .آخوند می‌گوید حرام است. اسلام نمی‌گوید موسیقی حرام است . آخوند می‌گوید حرام است."

 حال حضرات شخصیت‌ها و روحانیونی که از همه سبقت گرفتند بر صدور پیام تسلیت بفرمایند آقای ... که مصاحبه ها و نظرات مرموز و خلاف ادب و آداب اهل فرهنگ و ادب ایرانی و اسلامی و در اوج بی معرفتی و قدر نشناسی ، ضبط شده و مهیا برای بعد از مرگ او تا با انتشار آنها ضمن تحریف تاریخ و وارونه جلوه دادن حقایق ، با اتهام به روحانیت و نظام اسلامی، زمینه را برای فتنه ای دیگر مهیا سازند، چه توجیهی می‌تواند داشته باشد جز خوشایند بدخواهان و دشمنان ملت ایران ؟

 هر چند از امضاکنندگان سند ۲۰۳۰ و شخص آقای روحانی که فرموده باشند : از هرچی بگذرم از ۲۰۳۰ نمیگذرم . توقعی جز حمایت از این قوم دشمن شاد کن نمیرود. زیرا اگر نبود پرده‌دری ها و از مرز شرع و اخلاق و ادب گذشتن های دوران تبلیغات انتخاباتی و سپس عملکرد حضرت ایشان، جریان های معاند و مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های ملت انقلابی و اسلامی ایران ، اینقدر جان نمی گرفتند که تا سرحد سلبریتی هایی که هر چه دارند از ثروت ملی این مردم مظلوم در عرصه‌های رسانه و فرهنگ و هنر دارند ، متاسفانه اکنون با غروری نفسانی ، قدر نشناسانده،  زبان دراز نمی کرده و همنوای با بیگانگان علیه ارزش ها و فرهنگ ملی و دینی و انقلابی نمی تاختند. 

جالب است فلانی که افتخارش ضدیت با روحانیت و همگام با جبهه اپوزیسیون خارج و بوق های استکباری و ضد ملت ایران، بعد از فوتش بلافاصله مورد عکس‌العمل جناب روحانی و دیگر هم جبهه‌ای های لیبرال منش و مرتجع و منفعل در برابر آمریکایش قرار می گیرد ،  ولی چند روزی است که خبر پیدا شدن و تشییع شهدای خان طومان واصل گردیده است ، حتی دریغ از یک اشاره ! بابی انتم و امی ای شهدای مظلوم که در غربت جان خویش را برای عزت کشورمان تقدیم کردید. سخت شرمنده ایم که بعد از ۵ سال غربتتان، اینگونه ناجوانمردانه رشادت های تان را از یادمان می‌برند. واقعا باید به این قوم غافل گفت : این تذهبون ؟ ای کسانی که هرچه دارید مدیون و مرهون شهدای این مرز و بومید ، به کجا اینقدر شتابان ؟ از چه اینهمه ناسپاسی و کفران ، باور کنید خدایی ام هست و قیامتی.......

تنها راه نجات از وضع موجود روی آوردن به مدیریت های انقلابی، سالم و دینمدار به جای لیبرالها و سکولارها ی مرتجع و منفعل و خود باخته در برابر بیگانه است.

والسلام

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.