دل‌نگرانی اصلاح‌طلبانه برای انتخابات دهم!

یکی از پایگاه‌های خبری اصلاح‌طلب در تحلیلی با اشاره به سخت بودن پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس، دلایل آن را بیان کرد.

 

این پایگاه خبری نوشت: «تشکیل مثلث، «هاشمی، خاتمی و روحانی» خواست اکثریت اصلاح‌طلبان است تا با پشتوانه محبوبیت و مقبولیت این سه بتوانند سنگر بعدی پس از قوه مجریه را فتح کنند؛ اما در این میان، نامی به اسم «محمدرضا عارف» وجود دارد که دوست دارد رهبری اصلاحات در مجلس را به عهده بگیرد. کسی که می‌تواند بازی اصلاح‌طلبان در انتخابات را برهم بزند.»(!)

در طرف دیگر، جریان تندرو اصلاحات قرار دارد که همچنان روحانی و هاشمی را اصلاح‌طلب نمی‌داند و اعتقاد دارد آن‌ها وسیله‌هایی بودند برای رسیدن به هدف. حالا که به نتیجه دلخواه خود رسیده‌ایم، باید به جریان اصلاحات بازگردیم و از نیروهای خودی منتسب به رهبر استفاده کنیم. همین تشتت آرا می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شود.

مشکل(بعدی) اصلاح‌طلبان برای فتح مجلس دهم، اصول‌گرایان هستند. اصلاح‌طلبان به‌دلیل حضور رقیب قدرتمند خود در صحنه سیاسی، نمی‌توانند به پیروزی قطعی امیدوار باشند. اصول‌گرایان یک سبد رأی بالفعل در مجلس دارند که به واسطه آن‌ها می‌توانند به کرسی‌های مجلس برسند. در این میان، تفاوت سبد آرای تهران با شهرستان‌ها و تفاوت خواسته‌های مردم شهرهای کوچک با شهرهای بزرگ نیز می‌تواند  دیگر مشکل اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کرسی‌های مجلس دهم باشد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.