گزارش دانا از بازداشت چند باره یک فتنه گر

مهدی خزعلی؛ از حضور فعال در فتنه88 و پارتی های شبانه تا ژست‌های اعتصاب غذا در زندان

هفته گذشته مهدی خزعلی از فعالان اصلاح طلب و جز عناصر فتنه 88 برای چندمین بار به دستور دادستانی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

مهدی خزعلی؛ از حضور فعال در فتنه88 و پارتی های شبانه تا ژست‌های اعتصاب غذا در زندان

حدود یک هفته گذشته مهدی خزعلی از فعالان اصلاح طلب و جز عناصر فتنه 88 برای چندمین بار دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

وی از جمله فعالان فتنه سال88 بوده که تا کنون حدود شش بار به دلایل مختلف از جمله تشویش اذهان عمومی، اهانت به مسئولان نظام، اخلال در نظم عمومی و ... دستگیر شده است.

خزعلی که بسیار متاثر از فرهنگ و منش غربی است با حکم دادستانی و توسط وزارت اطلاعات به دلیل اهانت به آیت الله مهدوی کنی و همچنین اخلال در نظم عمومی بازداشت شده است.

 بازداشت مجدد او در حالی است که وی پس از آنکه آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان بستری شد، در یادداشتی در وب سایت خود علیه رئیس مجلس خبرگان رهبری مطلبی نوشت که ظاهرا با شکایت مدعی العموم مواجه شد.

وی در اغتشاشات سال 88 و آشوب های خیابانی حضور گسترده و فعال داشته بعد از آن به صورت مستمر به ویژه بعد از آزادی از زندان سعی در سازماندهی گروه هایی برای دست یابی به اهداف سیاسی مدنظرش بوده و در این راه از هیچ اقدامی اعم از برگزاری و حضور در پارتی های شبانه تا پارک ها و کافی شاب ها و میتینگ های سیاسی دریغ نکرده است. البته در همین رابطه اخبار متعددی، مانند حضور وی در کنار محمد نوری زاد از بازداشت شدگان فتنه در دیگر رسانه ها منتشر شده بود که با حضور در پارتی های غیر اخلاقی سعی در جذب نیرو از جوانان و دانشگاهیان داشته است. 

نکته جالب دیگر اینست که این فرد همچون گذشته در حین بازداشت اعلام کرده که دست به اعتصاب غذا خواهد زد و با این اقدام مبارزه خود را اعلام خواهد کرد.

اما اینجا لازم به توضیح است که موضوعی به نام اعتصاب غذا را اساسا نباید جدی گرفت؛ چرا که تجربه نشان داده که این افراد وقتی از زندان بیرون می آیند، دارای وضعیت جسمی بهتری نسبت به زمانی هستند که وارد زندان شدند و به نظر می‌رسد تنها از لفظ "اعتصاب غذا" بهره برداری سیاسی می‌کنند. 

مهدی خزعلی پیش از نیز این مصاحبه های مختلف و متعددی با رسانه های بیگانه و معاند با نظام جمهوری اسلامی از جمله صدای آمریکا، بی بی سی و ... داشته و علیه مبانی و اصول نظام سخنانی را عنوان کرده است. 

در همین رابطه برخی رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان و برخی افراد معاند با نظام در شبکه های اجتماعی از اقدامات این فرد حمایت کرده و به نوعی با نوشتن برخی مطالب سعی در به زیر سوال بردن قوه قضائیه و دستگاه امنیتی کشور دارند. 

نکته قابل تامل در اینجا اینست که عده ای از اصلاح طلبان افراطی از فضای حاکم در جامعه سو استفاده کرده و زیر لوای اعتدال دست به هراقدامی می‌زنند و لذا انتظار می‌رود که هم دولت و هم اصلاح طلبان مراقب رفتار برخی افراطیون بوده و موضع خودشان را نسبت به این افراد مشخص کنند.

اما دشمنان و معاندان نظام باید بدانند دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی کشور در مقابله با افراد معاند که سعی در به چالش کشیدن اصول نظام دارند،مماشاتی نداشته و قاطعانه برخورد می کند.

به هرحال منتظریم دستگاه قضایی با صدور حکمی قاطع، همچون گذشته با افراد مخالف نظام که متاثر از منش غربی هستند، برخورد کرده تا کسی جرات سواستفاده از رافت نظام و سعه صدر مسئولان رانداشته باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.