پاسخ دندان‌شکن کاربران ایرانی به یک سؤال شیطنت‌آمیز!

«آلن ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا، یکی از فعال‌ترین سیاستمداران آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی است.

 

او که ظاهراً علاقه عجیبی به زبان فارسی دارد، همه مطالب و کامنت‌هایش را در فیس‌بوک به زبان فارسی می‌نویسد. آلن ایر به‌تازگی در صفحه شخصی‌اش که با واکنش گسترده ایرانیان روبه‌رو شد، نوشت: «صبح به بخیر از وین - امروز هنگام مرور روزنامه‌های ایران، اصطلاح جدیدی یاد گرفتم - بازی شاهین و قمری - این اصطلاح رایج است؟ کاربرد درستش چیست؟»

 اغلب ایرانیان در تشبیه جالبی، این ضرب‌المثل را به واقعه جانگداز و جنایت‌بار حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس و شهادت 298 تن از هموطنان ایرانی تشبیه کردند و پرسیدند، چرا سیاستمداران آمریکایی پس از سال‌ها هنوز به دلیل این جنایت هولناک عذرخواهی نکرده‌اند.

«علی نوشا» یکی از کاربران ایرانی، در این باره نوشت: «آقای ایر امروز سالروز کشته شدن 290 نفر انسان بی‌گناه در هواپیمای مسافربری از سوی هموطنان شما هم هست. کاش دولت شما دست‌کم عذرخواهی  می‌کرد.. اگر دنبال دلایل تنفر از آمریکا در ایران هستید، اینم یکی از دلیل‌هاش.»

کیوان خطیر هم نوشت: «الن خیلی دوست دارم، ولی از این سوسه‌ها باسه ما نیا، ما ایرانیا خودمون ختم سیابازییم. داداش اینو بد اومدی! معنیش مثل همون کاریه که کشورت با ملت بی‌گناه من کرد و با موشک زد ٢٩٠تا مسافر خوشحال و از همه جا بی‌خبر رو کشت که به ایران التیماتوم بده برای پایان جنگ با عراق، البته شما آمریکایی‌ها عادت دارین مردم یه کشورو برای کارهای دولتشون مجازات کنین، همون جور که زدین 000/200 ژاپنی رو پودر کردین تو هیروشیما!!!»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.