سمانه حسن‌خانی

حکومت نظامی آمریکا در روز «تحلیف»

ایالات متحده آمریکا از ترس تکرار حوادث کنگره در روز تحلیف جو بایدن در لاک دفاعی خواهد رفت، چون احتمال می‎رود انتقال صلح آمیز و نرم قدرت به میدان معرکه‌گیری و جنگ تبدیل شود.

هادی نیوز: دونالد ترامپ در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید با استفاده از شبه‌نظامیان خصوصی و طرفدارانش سعی دارد پایتخت آمریکا را به آشوب بکشد.

هر تصمیم لحظه‎ای ترامپ می تواند ساختار سیاسی و نیروهای مسلح آمریکا را وارد بحران کند؛ به همین دلیل پنتاگون و مقامات نظامی مستقر در واشنگتن و مناطق اطراف مدتی است که به دلیل نگرانی از احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ در روزهای کوتاه باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش، در وضعیت «هشدار قرمز» به سر می‌برند.

همچنین ستادهای نظامی مسئول تأمین امنیت واشنگتن دی‌سی دور از چشم مقامات کاخ سفید مشغول برنامه‌ریزی برای مواجهه با سناریوی اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ در دوران گذار (انتقال قدرت) و تحلیف هستند.

در روزهای منتهی به مراسم تحلیف جو بایدن، تصاویری از نیروهای گارد ملی ایالات متحده در ساختمان کنگره آمریکا منتشر شده که در حال چرت زدن و خوابیدن در راهروها و سالن‌های کنگره هستند.

طبق آمار در مراسم تحلیف دونالد ترامپ فقط هشت هزار سرباز حضور داشتند اما وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا تعداد نیرو‌های امنیتی در واشنگتن به ۲۱۵۰۰ نفر خواهد رسید که این رقم در تاریخ سیاسی آمریکا بی سابقه است.

اما موضوع قابل تامل دیگر در یک روز مانده به روز معرفی رئیس جمهور جدید آمریکا، طبق نظرسنجی جدید شبکه سی‌ان‌ان اختلاف و تفرقه شدید بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به اوج خود رسیده است و از هر چهار جمهوری‌خواه در این کشور، سه جمهوری‌خواه جو بایدن را رئیس‌جمهور مشروع این کشور نمی‌دانند.

نتیجه این نظرسنجی که از نهم تا چهاردهم ژانویه (۲۰ تا ۲۵ دی) گرفته شده، حاکی از آن است که ۷۵ درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کردند جو بایدن به صورت مشروع برنده انتخابات ریاست جمهوری نشده است.

کشور به ظاهر متمدن آمریکا این روزها با داشتن رئیس جمهور احمق و تروریست بیشتر شبیه منطقه نظامی شده است که حتی «آدام شف»، نماینده مجلس نمایندگان این کشور گفته است: «شرایط کنگره آمریکا در واشنگتن مرا به یاد دیدارم از بغداد و رفتن به منطقه سبز و دیدن حضور زیاد نیروهای نظامی و موانع قرار داده شده در منطقه سبز می‌اندازد. هرگز فکر نمی‌کردم که چنین چیزی را در کنگره خودمان ببینم.»

دونالد ترامپ پس از سالهای متمادی با حمله حامیانش به ساختمان کنگره و اشغال آن هیمنه دموکراسی آمریکا را شکست و آن روی سکه آمریکا را به جهانیان نشان داد.

دولتمردان این کشور همواره داعیه دموکراسی خواهی داشتند و همواره در امور دیگر کشورها و مناقشات انتخاباتی آنها مداخله کردند، اما این بار خودشان با رفتارهای ناهنجار دچار بحران شدند و واقعیت خود را آشکار کردند و انتقال صلح آمیز و نرم قدرت به معرکه گیری و جنگ تبدیل شد.

دونالد ترامپ با تحریم، تهدید، ترور و .... سعی داشت کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی را به زانو درآورده و آمریکا را تا همیشه در جهان ابرقدرت نشان دهد و نگذارد هیچ کشوری به  گرد پای ایالات متحده برسد اما رئیس جمهور کم هوش و نادان این کشور فراموش کرده که ایران از اوایل دوران انقلاب اسلامی تحریم بوده و از این حربه هراسی ندارد.

تحریم‌های جدید آمریکا از سر عصبانیت است و شکست دولت این کشور را در برابر قدرت ایران نشان می‌دهد. دونالد ترامپ هنوز ملت بزرگ ایران را نشناخته است؛ جمهوری اسلامی در آستانه جهش اقتصادی است و حتما از مسیر فشار حداکثری هم با موفقیت عبور خواهد کرد.

دونالد ترامپ به تنهایی توانست همه ابهت و قدرت آمریکا را در جهان از بین ببرد و امروز دچار فروپاشی و مشکلات غیرقابل جبران شده و باید سوراخ موشی پیدا کند تا در آن مخفی شود چون دیگر روزهای درخشانی را نه در آمریکا بلکه در جهان نخواهد داشت.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.