مواجهه رژیم صهیونیستی با اعتراضات داخلی

پایگاه اینترنتی ان‌پی‌آر در مقاله‌ای به وجود برخی مخالفت‌ها در سرزمین‌های اشغالی با جنگ غزه پرداخت و نوشت: ...

 

پایگاه اینترنتی ان‌پی‌آر 3 آگوست 2014 (۱۲ مرداد) در مقاله‌ای به وجود برخی مخالفت‌ها در سرزمین‌های اشغالی با جنگ غزه پرداخت و نوشت: در حالی که جنگ میان اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و شبه‌نظامیان در غزه وارد چهارمین هفته شده، مناقشه‌ دیگری نیز میان خود اسرائیلی‌ها وجود دارد و آن، اعتراض علیه جنگ غزه است. اسرائیل کشوری است که به آغاز بیان و تحمل‌پذیری در میان اسرائیلی‌ها افتخار می‌کند؛ اما برخی اسرائیلی‌های منتقد جنگ می‌گویند که دیدگاه‌هایشان با فشار و انتقاد شدید رو‌به‌روست. در تل‌آویو تظاهرات‌های ضدجنگ صورت گرفته است؛ اما شنبه‌شب گذشته یک فعال حقوق بشر مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی می‌گوید: «آن‌ها تنها به من گفتند که می‌دانی، تو چپ‌گرا هستی. تو خائنی... و سپس شروع به کتک زدن من و زنی که همراه من بود، کردند... چیزی واقعاً بد در جامعه اسرائیل اتفاق می‌افتد... این مسئله حتی پس از پایان جنگ باقی خواهد ماند.»

در ادامه مقاله آمده است: اعتراض علیه مخالفان چپ‌گرا تنها از طریق خشونت بیان نمی‌شود و آهنگ و آواز نیز ابزار اعتراض به شمار می‌رود. یک جوان 29 ساله که عضو گروه خوانندگی است، می‌گوید: «افرادی که ارتشی مدافع را محکوم می‌کنند، خائن هستند.» یک گروه حقوق کارگری می‌گوید: تعداد بسیاری اسرائیلی (عمدتاً شهروندان عرب) به دلیل اعتراض به جنگ از کار اخراج یا تعلیق شده‌اند. یک پزشک عرب‌تبار به دلیل انتشار کاریکاتوری از وحشی‌گری و خونخواری نتانیاهو در فیس‌بوک، از بیمارستان اخراج شد. با توجه به آنکه اسرائیل به لحاظ آزادی بیان و اعتراض در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد؛ اما جنگ غزه که با تهدید راکت‌ها و تونل‌های حماس همراه بوده، سبب شده حد و مرز خط قرمزهای اسرائیل مشخص‌تر شود. برای نمونه، یک گروه حقوق بشری در اسرائیل موسوم به بی‌تسلم که درباره نقض حقوق بشر توسط ارتش تحقیق می‌کند، فهرستی از اسامی کودکان کشته شده در غزه تهیه و برای پخش در رادیو دولتی اسرائیل آماده کرد؛ اما درخواست پخش آن با مخالفت رو‌به‌رو شد.

در پایان مقاله آمده است: ییگال پالمور، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، در تشریح مخالفت با فعالیت تبلیغی و رسانه‌ای گروه‌های حقوق بشری در حمایت از غزه، این پرسش را مطرح کرد که «آیا رسانه‌ای آمریکایی مانند ان‌پی‌آر تحمل پخش تبلیغی در حمایت از طالبان را دارد؟... معنای آزادی بیان را می‌توان دقیقاً تشخیص داد. به این معنا که اگر خط قرمزی زیر پا گذاشته شود، دیوان عالی می‌تواند در مورد مجاز یا غیرمجاز بودن آن تصمیم بگیرد.» پالمور می‌پذیرد که البته این مقایسه دقیقی نیست؛ اما می‌گوید که در زمان جنگ، در مورد این موضوعات، حساسیت‌های بالایی وجود دارد. این موضوع فعلاً در دیوان عالی تحت بررسی قرار دارد. رئیس رادیو دولتی اسرائیل تشریح کرد که از پخش این تبلیغ به دلیل مناقشه‌برانگیز بودن، جلوگیری شد. در مقابل، شاهد هستیم رادیو دولتی اسرائیل تبلیغ‌هایی در حمایت از پیروزی ارتش اسرائیل پخش می‌کند. 26 ژوئیه تظاهراتی علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه و در حمایت از صلح برگزار شد که البته بسیاری از اسرائیلی‌ها شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها را خائن می‌خوانند.

 

تحلیل‌:درج چنین مطالبی در رسانه‌های آمریکایی بیش از آنکه منتقد رژیم صهیونیستی باشد، زیرکانه پایبندی دروغین آن‌ها را به آزادی‌بیان تبلیغ می‌کند. در حالی که صهیونیست‌های جلاد در برابر دیدگان جهانیان صدها کودک و زن را با فجیع‌ترین شکل قتل‌عام‌ می‌کنند، پرداختن به موضوعاتی از قبیل آنچه در این یادداشت آمده، خنده‌دار و کاملاً انحرافی است. درج این یادداشت‌ فقط برای نشان دادن روش استفاده استکبار از رسانه‌ برای سرگرم ساختن مردم و پوشاندن عمق جنایت صهیونیست‌های قاتل است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.