انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه/ فعال دانشجویی: طبقات ضعیف امکان خرید سربازی ندارند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: وقتی قیمت‌های خرید سربازی را در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه می‌بینیم، درمی‌یابیم که طبقات متوسط و ضعیف، امکان خرید خدمت سربازی را ندارند.

هادی نیوز: علی یزدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تشکل‌های دانشجویی خبرگزاری فارس با انتقاد از موافقت کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایبی که بالای ۳۵ سال دارند، گفت: موضوع خرید خدمت سربازی آن هم با این قیمت‌ها اصلا کار درستی نبود و به عقیده بنده این قانون صرفاً برای رفع مسئولیت بود و این که آقایان بگویند در موضوع سربازی تصمیماتی گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: وقتی قیمت‌های خرید سربازی را می‌بینیم، درمی‌یابیم که افراد ناتوان امکان خرید سربازی خود را ندارند و در حقیقت هر قشری نمی‌تواند از این قانون بهره‌مند شود. برای مثال فردی که دانشجوی دکترا است باید چند سال درس بخواند، از خدمات دولتی محروم بماند و سپس با پرداخت ۶۰۰ میلیون، سربازی خود را بخرد.

یزدی در ادامه با اشاره به بی‌عدالتی مصوبه خرید سربازی اظهار داشت: مشخصاً قانون خرید سربازی دو طرف دارد. طرفی که هیچوقت توانایی پرداخت این قیمت‌ها را نخواهد داشت و طرفی که به علت شرایط مالی و رفاه خانواده خود به آسانی این پول را پرداخت می‌کند و سربازی خود را می‌خرد.

وی یادآور شد: عموما کسانی که به کارت پایان خدمت، احتیاج دارند، قشر محروم جامعه هستند که برای امرار معاش نیاز به رفتن به خدمت سربازی دارند و با این قیمت‌ها هیچ‌گاه توانایی خرید نخواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پایان عنوان کرد: در حقیقت در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای خرید سربازی، آن کسی که واقعا نیازمند خرید است برایش تسهیلی فراهم نشده است.

به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در نشست روز گذشته خود با خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایبی که بالای ۳۵ سال دارند، موافقت کرد. بر اساس این مصوبه، دارندگان مدرک کاردانی و کمتر با پرداخت ۲۵۰ میلیون، کارشناسی و ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون و پزشکی و دکتری با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانند سربازی خود را بخرند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.