کاهش ۲۰ درصدی موبایل‌قاپی با به صف شدن موتورسواران پلیس!/ مرکز واکنش سریع قاپ‌زنی چه می‌کند؟

جانشین پلیس پایتخت از طرح ویژه پلیس برای دستگیری موبایل قاپان خبر داد و گفت: با تلاش مرکز واکنش سریع قاپ‌زنی شاهد کاهش ۲۰ درصدی موبایل قاپی در پایتخت بودیم.

هادی نیوز: سارق هستند در حیطه کاری موبایل قاپی! در گروه‌های ‌تک نفره یا چند نفره اقدام به سرقت موبایل می‌کنند؛ سرقتی که با چاشنی خشونت و با چاقو و تیزی و سلاح همراه است؛ بطوریکه هم مال شهروند را می گیرند و هم امنیت روانی او را؛ تا آنجا که پلیس پایتخت در راستای تامین امنیت شهروندان و برخورد و مقابله و دستگیری موبایل قاپان، مرکز واکنش سریع قاپ‌زنی را راه‌اندازی کرد.

پرونده اول: کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی از سارق تکرو/ زورگیری از مالباختگان در محل های خلوت!

در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در محدوده اتوبان شهید محلاتی توسط موتورسواری جوان که صورت خود را با کلاه و ماسک می‌پوشاند، کارآگاهان به محل های سرقت مراجعه و به دست آوردند متهم در محل‌های خلوت از مالباختگان زورگیری هم کرده است. 

در ادامه با انجام کار اطلاعاتی و شناسایی هویت متهم نتیجه تحقیقات به دادسرا گزارش و دستور دستگیری متهم صادر شد که در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه گوشی مسروقه، یک قبضه چاقو و موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت کشف شد.

متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه سرقت شد لیکن در مواجهه حضوری با شکات و ارائه دلایل و مستندات متقن در نهایت لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به بزه انتسابی به تعداد 30 فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کرد و گفت که گوشی های مسروقه را در خیابان مولوی به افراد عبوری فروخته است.

گفتنی‌ است با پیگیری کارآگاهان تاکنون تعداد 18 نفر از مالباختگان متهم را شناسایی کرده اند و متهم با دستور قضائی روانه دادسرا شد.

پرونده دوم: شک تیم عملیاتی پلیس درست بود/ موتورسواران موبایل قاپ بودند

 تیم عملیات کلانتری 102 پاسداران در حین گشت زنی به 2 دستگاه موتورسیکلت 2 ترک با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی بی هدف در محله پاسداران بودند مشکوک شده و متهمان را زیر نظر گرفته که مشاهده می کنند که سارقان پس از زاغ زنی شهروندی که در حال تردد در پیاده رو بود، در یک فرصت مناسب تلفن همراه وی را قاپیده و به سرعت از محل متواری شدند.

بنابراین مامورن سریعا وارد عمل شده و با تعقیب و گریز یکی از موتورسیکلت ها را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند که در بازرسی اولیه از متهم 2 دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهم در کلانتری به بزه انتسابی و 12 فقره سرقت تلفن همراه به روش زورگیری و موبایل قاپی به کمک همدستان خود اعتراف کرد.

گفتنی است با شناسایی مالباختگان، تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمان و دستگیر متهم متواری ادامه دارد.

پرونده سوم:دستمزد 40 میلیونی یک موبایل قاپ!

در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی توسط 2 موتورسوار با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در شهرک قدس تیم عملیات کلانتری مسئولیت شناسایی متهمان را برعهده گرفتند و گشت زنی های انتظامی افزایش یافت .

تا اینکه ماموران این کلانتری با انجام چند عملیات پلیسی در نهایت موتورسواران را هنگام موبایل قاپی از شهروندی مشاهده و بلافاصله با اجرای طرح مهار سارقان، پس از مدتی تعقیب و گریز یکی از موتورسواران را دستگیر کرده و در بررسی های بیشتر از وی 3 دستگاه تلفن مسروقه و مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد کشف کردند.

 گفتنی است متهم پس از انتقال به کلانتری و اعتراف به جرم ارتکابی در خصوص وجه نقد کشف شده، اعتراف کرد که روزانه مبلغ 40 میلیون ریال به ازای همکاری در موبایل قاپی از متهم متواری دریافت می کرد.

لازم به ذکر است تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

پرونده چهارم: بازداشت موبایل قاپ‌های جنوب تهران

در پی وقوع سرقت‌های متعدد گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ زنی در محدوده کلانتری 169 مشیریه توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتور سیکلت شناسایی و بازداشت سارقان در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

 در این راستا ماموران برای انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع برخی از سرقت‌ها رفته و در بررسی و بازدید میدانی رد پایی از سارقان بدست آورده و با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم هویت یکی از سارقان شناسایی شد و طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

در ادامه در بازرسی از متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و پس از استعلام مشخص شد تلفن دارای سابقه سرقت است که پس از انتقال متهم به پایگاه پلیس آگاهی متهم در مواجهه با ادله موجود از جمله کشف گوشی مسروقه چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و ضمن اعتراف به سرقت های متعدد اظهار کرد سرقت ها را به همراه یکی از دوستان خود انجام داده و گوشی ها را جهت تامین مایحتاج به افراد معتاد‌ فروخته است.

در ادامه متهم دوم پرونده نیز در مخفیگاهش در محدوده سه راه افسریه شناسایی و بازداشت شد و ۸ نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

پرونده پنجم:دستبند پلیس بر دستان موبایل قاپان/ کشف سلاح سرد از سارقان

در پی افزایش سرقت موبایل شهروندان در محله سلیمانیه توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت بررسی موضوع در دستور کار کلانتری سلیمانیه قرار گرفت و تیم عملیات کلانتری حکیمیه با گشت زنی‌های هدفمند سارقان را هنگام سرقت مشاهده و در تعقیب و گریز پلیسی سارقان را دستگیر کردند که در بازرسی اولیه از متهمان 3 دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و 2 قبضه سلاح سرد کشف و متهمان به کلانتری منتقل شدند.

متهمان در کلانتری به بزه انتسابی و 5 فقره موبایل قاپی اعتراف کردند که تا کنون 5 مالباخته در این خصوص شناسایی شده اند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

جانشین پلیس پایتخت: کاهش ۲۰ درصدی موبایل قاپی با تشکیل مرکز واکنش سریع قاپ‌زنی در پلیس آگاهی 

سردار حمید هداوند جانشین پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به عملکرد پلیس در راستای مقابله با موبایل قاپی اشاره و اظهار داشت: با توجه به افزایش وقوع قاپ زنی در اواخر آذر ماه سال جاری به منظور ارتقاء امنیت شهروندان و احساس ناامنی برای سارقان«مرکز واکنش سریع قاپ زنی» در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راه اندازی شد که با تیم‌های گشت موتوری به محض اعلام خبر موبایل قاپی شهروندان به پلیس با سامانه ۱۱۰ بلافاصله در محدوده حاضر شده و نسبت به رصد و شناسایی و دستگیری سارق موبایل اقدام خواهند کرد.

جانشین پلیس پایتخت تصریح کرد: در بازه زمانی دوماهه از تاریخ ۱۳ آذر لغایت۱۲ بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبل یعنی ۱۳ مهر لغایت ۱۲ آذر سال جاری موبایل قاپی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی اعلام کرد: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس آگاهی و پیشگیری پایتخت، آمار دستگیری سارقان قاپ زن 13 درصد افزایش داشته و بیش از 70 درصد سرقت‌های گوشی نیز کشف شده است.

سردار هداوند با بیان اینکه پلیس با برپایی گشت‌های ویژه دستگیری سارقان و بالاخص موبایل قاپان را در دستور کار دارد خاطرنشان کرد: شهروندان به محض اینکه مورد موبایل قاپی قرار گرفتند در وهله اول با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند چراکه به طور مستقیم به اداره ۱۸ پلیس آگاهی که به امر مبارزه با موبایل قاپی اختصاص یافته، وصل شده و پلیس بعد از اخذ اطلاعات بلافاصله ماموران موتورسوار را برای دستگیری موبایل قاپان به محدوده‌ای که سرقت در آن رخ داده اعزام می کند تا در کمترین زمان ممکن، سارق دستگیر و مورد سرقتی کشف شود.

گفتنی است مخاطبان فارس من با درج موضوعی با عنوان «برخورد‌ جدی‌ پلیس‌ و‌ قوه‌ قضائیه‌ با‌ سارقان‌ موبایل» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.